Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vloedgolf

• tamara

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Tamara, 34 jr. moeder van 3 jongens.

En ik woon dicht bij de kust!!

Zal even zeggen waarom ik me hier heb geregistreerd.

Twee jaar geleden zag ik (eenmalig) een nieuwsbericht over dat er in 2007!! een vloedgolf zou komen in nederland. Het kwam van een geheim dossier van ministeri van buitelandse zaken uit amerika. Het bericht had mijn volle attentie, maar daarna hoorde ik er niks meer over. logisch…..aangezien het een “geheim dossier” was.

In de afgelopen twee jaar is er nogal wat bekent geworden over Nederland en water. Een jaartje gelee was er in het nieuws dat nederland nodig de dijken en duinen zou moeten verstevigen omdat die niet bestand zouden zijn tegen het water dat onderweg is naar ons, de vraag was of er genoeg geld voor zou zijn. toen hoorde je weer een tijd niks hierover

Een paar mnd. geleden zag ik op talpa weerbericht (dat ook over klimaatverandering gaat) dat er een fietsroute werd georganiseerd langs een route tot waar het water zou stijgen als de dijken het niet zouden houden.

Ineens zijn er volop reclames over “wat te doen bij een ramp” op televisie, radio en van de week ook flyers en een checklist in m'n brievenbus. Best serieus dus. Ik moet zeggen dat ik echt geen paranoide type ben en ik heb hierover ook nog niet wakker gelegen, maar dat het me bezig houd is zeker. En ik geloof hierin!!

De aarde is zich aan het zuiveren ivm het hetgeen dat komt in 2012. En ik vind het allemaal best. Ik zei al…..ik ben niet paranoide, geloof dat iedereen gaat wanneer het zijn of haar tijd is, daar heb ik vrede mee. maar ik geloof niet dat het mijn tijd is!! Niet in mei 2007 iig. Dus denk ik nu aan verhuizen naar een veiliger gelegen gebied. En weet je wat mijn probleem is??? Ik kan hier met niemand over praten, over dit hele gebeuren bedoel ik. De meesten reageren zo van: “ach..we zullen wel zien” en “ik geloof het niet, we hebben toch de stormvloedkering”

Ik hoop dat jullie me advies…..raad……of meer info kunnen geven hierover.

Want het gaat in mijn geval wel om míj en m'n kids!!!

Moet ik afwachten? Maar waarom houd dit me dan zo bezig…….dat is toch niet voor niks? Zal ik verhuizen? ………

• Joke.

Je woont aan de kust, maar hoe dicht bij de kust?

Ik woon ook aan de kust, maar wel ongeveer 60 meter boven de zeespiegel.

Hoe groot wordt de waterschade voor je, als de vloedgolf komt?

Ik denk niet dat hij komt, maar het zeeniveau stijgt wel.

Als je niet meer rustig zit en het is niet al te veel moeite om te verhuizen (huis verkopen, andere baan zoeken, iedereen opnieuw beginnen), zou ik het doen.

Maar ik heb makkelijk praten.

• Elza

Hoi Tamara,

Niet teveel paniek zou ik zeggen. Het is wel goed dat er meer informatie komt en dat de dijken/duinen worden aangepakt, maar het lijkt me wel erg ingrijpend om uit angst te gaan verhuizen. ‘Worst case scenario’s' laten zien dat Nederland tot aan Amersfoort onder water kan komen te staan bij een stijgende waterspiegel, dat gaat langzaam. Een vloedgolf is er direct, maar niemand weet hoe, waar en wanneer. Misschien ben je net verhuisd en komt het hele land onder water te staan. Niemand kent immers de kracht van zo'n golf. Ik woon vlak aan de kust, maar denk er geen moment aan. Als er wat gebeurt, zie ik wel verder. Je zegt zelf al ‘Als het je tijd is, ga je’. Hoe kom je er eigenlijk bij dat het binnenkort jouw tijd niet zou zijn? Dat tijdstip is toch voor iedereen de Grote Verrassing? Misschien ga je morgen, misschien word je 100.

Dat dit gegeven je bezig houdt, zou naar mijn idee te maken kunnen hebben met het veranderende bewustzijn onder de mensen dat de aarde een levend organisme is. Veel te lang is de aarde maar als een vanzelfsprekendheid aangenomen. Op die verandering reageert een ieder op zijn/haar eigen wijze. Laat het echter geen obsessie worden. Daar worden je kinderen zowiezo de dupe van.

Gegroet,

Elza

• tamara

vloedgolf of waterstijging…….nederland komt voor een groot deel onder water.

Ik woon 10 km. bij Hoek v. Holland vandaan. Dus ik denk dat de golf niet tot hier zal komen. De noordzee zou ook te ondiep zijn voor zo'n grote golf maar dat het een ramp word is wel zeker. Waar moeten al die mensen heen?

En inderdaad……als het onverwacht komt zal het het lot zijn. Maar dat dit onderwerp me zo bezig houd al vanaf het eerste bericht een paar jaar geleden is toch een teken dat ik erop voorbereid kan zijn. Ik wil achteraf niet moeten zeggen….“had ik maar naar m'n intuitie geluisterd”.

Naar een ander deel van het land verhuizen zal voor mij niet al te veel problemen met zich meebrengen. Aangezien ik “alleen” ben met m'n kids, niet werk (heb een bijstandsuitkering) en dus ook geen koophuis heb.

De afgelopen jaren heb ik schoon schip gemaakt met mezelf, ik heb de ellende die mijn relatie met m'n ex met zich meebracht achter me opgeruimd. Het heeft me veel energie en tijd gekost om het vertrouwen in mezelf en het vertrouwen van de kids te krijgen. Het is de moeite waard geweest, dat is zeker. En dat is ook de rede dat ik “hoop” dat het mijn tijd nog niet is. Ik wil nog verder genieten van dit leven met m'n jongens. Waar ik veel info vandaan haal is www.wereldgeheimen.nl en www.niburu.nl. En zijn natuurlijk nog veel meer site's die hierover schrijven en ik weet wel dat je niet alles moet geloven wat je lees, dat doe ik ook niet. Maar m'n intuitie zegt me dat ik dit wel serieus moet nemen en er iets mee moet doen als ik de kans heb. Het zijn alleen het feit dat ik er “alleen” voorsta dat ik ga twijfelen en het er eerst eens met anderen over wil hebben.

Bedankt Joke en Elza voor jullie reactie. Altijd fijn als er iemand open staat voor een gesprek over deze gevoelige onderwerpen.

groetjes Tamara

• tamara

Elza, ik ben duidelijk nieuw hier.

Heb een reactie geplaatst bij joke maar moet eigenlijk een reactie zijn voor jullie beide, beetje verkeert geplaats ???

groetjes Tamara

• judith

Hoi Tamara

Welkom hier op het forum zou ik zeggen :-), en wellicht ben je op dit forum ook niet voor niets terechtgekomen??

Het scenario van half Nederland onder water komt wel akelig snel dichterbij inderdaad maar of dat allemaal in 2007 gaat plaatsvinden?, zoiets is volgens mij niet van te voren voorspellen maar de berichten worden inderdaad alarmerend.

Ik kom zelf uit Den Haag en ben 5 jaar geleden verhuist naar Groningen (nabij Emmen), ik wist toen nog niets van vloedgolven en rampen maar ik had wel sterk het gevoel dat ik daarin ben geleid om te verhuizen, daarna ben ik deze verhalen over 2012 enz. ook tegengekomen en toen kreeg ik toch het idee van He! misschien had het wel een doel deze verhuizing, maar zeker weten doe je zoiets nooit enne voor hetzelfde geld zit ik tijdens de grote overstroming of tsunami (als hij al komt) net in Den Haag bij familie, als het je tijd is is het je tijd en daar is geen ontkomen aan, maar als je intuitie om te verhuizen heel sterk is zou je daar wel naar kunnen luisteren maar zoals Elza al zei, angst is nooit een goede raadgever maar op je intuitie vertrouwen wel.

Mijn vriendin, ook een bijstandsmoeder, alleen met 2 zoontjes is na een hoop persoonlijke narigheid dit jaar van een flatje uit Den Haag naar een (huur)eengezinswoning in Emmen verhuist, zij heeft in totaal een half jaar ingeschreven gestaan in Emmen als woningzoekende dus dat moet in principe wel realiseerbaar zijn.

Ik weet uiteraard niet welke kant je uit zou willen verhuizen maar als het richting Noord-Oosten des lands is?

Als je hier serieus over nadenkt en echt stappen wil ondernemen, dan wil ik eventueel wel mijn hulp aanbieden als je daar prijs op stelt (ja! OK. Ook al ken ik je niet ;-))

Je moet het wel vanuit je hart doen en niet alleen om te vluchten want misschien gebeurt er niets en dan zit je te balen ergens ver weg en slaat de heimwee toe en dat is geen mooi gevoel.

Heel goed over nadenken, niet doen als je ergens in je hart hierover pijn voelt, nuchter blijven en niet door angst laten lijden, en misschien worden we wel getroffen door een plaatselijke aardbeving daar waar het water niet is gekomen? Ik bedoel maar even te zeggen, 't is een chaos in de wereld en alles is onzeker.

Ik volg zelf het pad van spirituele transformatie en ik moet zeggen dat gaat heel goed (staat veel over te lezen op dit forum een stuk terug) en daardoor ga je alle gebeurtenissen in een ander perspectief zien, ik ben benieuwd of jij ook in zo'n soort proces zit? waarschijn wel, de meeste mensen reageren wel op de Aquariusinvloeden waardoor ze ook gevoeliger worden voor hun ingevingen en intuitie.

Als je meer wilt weten, schroom niet ;-)

Liefs Judith

• Elza

Hoi Tamara,

Weet je zeker dat je vanuit je intuïtie denkt, en niet vanuit angst? Uit jouw verhaal krijg ik de indruk dat je pas bang werd nadat je informatie in handen kreeg. Intuïtie komt spontaan.

Het is ook raadzaam bij jezelf na te gaan of deze angst geen vervanging is van de leegte die is ontstaan na een moeilijke periode. Als het ene houvast is verdwenen (bijv. gedwongen tijdvulling/dagindeling, afhankelijkheid), willen mensen zich nogal eens (onbewust) vastbijten in één of ander onderwerp in een poging een ander houvast te vinden.

Gegroet,

Elza

• tamara

lieve Judith,

Ik krijg bij het lezen van je reactie sterk de indruk dat eindelijk iemand me begrijpt.

Dat geeft een goed gevoel. Heel erg bedankt voor je hulpaanbod, Als ik weet of je me kán helpen zal ik het je laten weten.

5 jr. geleden (1 jr. na m'n scheiding) heb ik ook al in dubio gestaan om te verhuizen naar de andere kant van het land. Ik heb nl. in Doesburg (Gelderland/achterhoek) een stiefzusje wonen. Daar ben ik vaak geweest als het me hier allemaal teveel werd, heerlijk rustige omgeving waar ik helemaal tot mezelf kon komen en energie op kon doen om verder te gaan puinruimen in m'n leventje.

Toen wilde ik al erg graag dáár wonen maar heb ik het niet gedaan omdat ik wéér aan mezelf twijfelde of het geen opwelling was om te vluchten van mijn ozo hecktische leven. Plus het feit dat iedereen in mijn omgeving (moeder en broer en vrienden) me voor gek verklaarden als ik zo'n stap zou maken. Ik die tijd was ik ook zeker nog niet zo zelfverzekerd en stabiel als nu. En nu….nog steeds…..als ik denk aan het gevoel wat ik toen had, het is er nog steeds.

2 jr. geleden ben ik begonnen met lezen op de 2012 startpagina. En ondanks m'n wantrouwen bij veel berichten die ik hoor op het nieuws of lees in de kranten zegt m'n gevoel dat dit klopt! Ik geloof hierin. Ben er niet bang voor, het enige dat mij beangstigt is dat er zo weinig mensen zijn die interesse en geloof hierin hebben.

Met mijn ex heb ik jaren bij een psych gelopen. M'n ex kwam daar om z'n zwaar traumatische verleden te herinneren/verwerken en tegelijkertijd verklaarde de psych mij waarom m'n ex leefde (in de tijd dat wij samen waren) in leugens bedrog en verraad. Ik heb er veel geleerd en die psych gaf mij mee dat ik een hele sterke intuitie had en er eigenlijk altijd naar zou moeten luisteren. Deze woorden hoor ik nog steeds in m'n hoofd. Het was echt een hele lieve oude wijze en gelovige man.

Het heeft nog heel lang geduurd voor ik doorhad wat hij precies bedoelde met mijn intuitie maar ondertussen ben ik daar wel achter, al twijfel ik nog wel soms.

je hebt m'n interesse gewekt voor het onderwerp “spirituele transformatie” ,ik ga

daar komende dagen meer over lezen. Nogmaals bedankt

liefs Tamara

• tamara

Nee, ik weet niet zeker dat ik als ik zou gaan verhuizen, ik “alleen” naar m'n intuitie luister, in zekere mate zal er ook een stukje voorzorg bij zijn. Ik geloof nl. wél dat iig een groot deel van Nederland onder water zal komen en ik daar dan met m'n gezin de dupe van word (ik niet alleen)

5 jr. gelee heb ik ook op het punt gestaan de stap te maken om te verhuizen naar de andere kant van Nederland. Toen was ik echter niet stabiel en zelfverzekerd genoeg om door te zetten. En heb ik me door anderen om laten praten het niet te doen. In hun ogen zou ik dat doen om m'n ellende hier te vergeten, ze lieten me twijfelen, zoals nu ook weer het geval is.

En bang…….ik ben niet bang. Als het mijn tijd is ga ik toch wel. Maar het is niet voor niks dat deze info bij mij in m'n hoofd speelt.

Het is ook zeker niet zo dat het het ene gat met het andere probeer te dichten.

Ik ben al 6 jr. alleen met m'n kids en ben heel gelukkig en tevreden met alles wat ik bereikt heb. Ik ben zelfs tevreden met m'n verleden, want al die dingen die ik heb mee gemaakt hebben mij gemaakt tot wat ik nu ben en waar ik voor sta. Dus bang…..nope. Maar wees eerlijk. Als er bekent is dat er een kinderlokker in de buurt loopt, houd iedereen z'n kids extra in de gaten of zelf binnen. Maar als iemand weet (of gelooft) dat hun land onder water komt……..moeten we dan maar afwachten? Is dat juist niet een rede om overmatige ellende te voorkomen door simpel op tijd te verhuizen en daardoor misschien, hopelijk, de naasten die achterblijven onderdak te kunnen bieden als dat straks nodig is?

groetjes Tamara

• judith

Hoi Tamara :-)

Een beetje steun is altijd prettig, mocht je van m'n aanbod gebruik willen maken dan kun je dat hier op het forum laten weten en dan krijg je m'n emailadres om verder te gaan.

Gelderland/achterhoek is inderdaad een prachtige omgeving ik vind het niet vreemd dat je daar wilt wonen.

Ik ben voor dat ik ging verhuizen zo'n beetje op dezelfde argumenten gestuit als jij, wij liepen ook al een aantal jaar rond met het idee van verhuizen naar het platteland, rust, natuur, ruimte, schonere lucht (groter huis met grote tuin, voor ons niet te realiseren in Den Haag) en beter voor de kinderen, maar wel een hele grote stap om zomaar in den vreemde te gaan wonen, vooral ik was vreselijk onzeker… maar het balletje rolt zoals het rolt en ik kwam een oude vriendin tegen die toevallig net naar Emmer Compascuum was verhuist en binnen een paar maanden kochten wij een huis in Ter Apel (paar kilometer daarvandaan) gewoon zomaar omdat het bij ons ook bleef knagen en ineens hadden we zoiets van, ons gevoel zeg doen! dus, gewoon doen!

Inderdaad ook de hele familie van 2 kanten tegen, ze gaven ons een jaar en dan zouden we wel met hangende pootjes terug komen, afijn 5 jaar later gaat het steeds beter hier in het Noorden, huis bijna klaar, kinderen geintegreerd, moeders (ik dus) ook helemaal m'n draai gevonden en geen haar op ons hoofd denkt eraan om terug te gaan (en nu met de alarmerende waterberichten al helemaal niet meer), maak me wel een beetje zorgen om de familie in het westen maar ze lachen al onze verhalen hierover weg, alhoewel mijn vader als echter vissersman op zee het nu toch ook wel had over het steigende water en Amersfoort aan zee.

En al zou je vluchten voor je hectische leven er is nooit iets mis mee om ergens anders opnieuw te beginnen, toch? Zoiets wordt je altijd via je intuitie ingegeven en vaak wordt je leven er alleen maar beter op.

Ben benieuwd wat je gaat doen ;-)

Ik wil je ook alvast veel succes met je spirituele zoektocht toewensen, het pad van transformatie is een moeilijk pad maar ook zeker de moeite waard, naar wat je alreeds hier vertelt hebt heb je al een flink deel achter de rug, als je je openstelt voor “leiding”, krijg je ook subtiele begeleiding in de vorm van toevalligheden, ingevingen via je intuitie, de juiste informatie, de juiste mensen enz. waardoor je steeds wat verder wordt geholpen, je moet het uiteindelijk allemaal wel zelf doen maar toch is het de moeite waard.

2 belangrijke sleutelwoorden: Vertrouwen! (in het Goede) en Geduld!

Liefs Judith ;-)