Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat is er aan de hand

• Goh

Ik zie een speciale prikpagina over 2012 waar het één en ander te gebeuren staat volgens sommigen, dat is prima en dat respecteer ik natuurlijk ook.

(Je zou zo ver kunnen gaan dat er altijd wat staat te gebeuren, en je kan veel gebeurtenissen duiden als het einde der beschaving)

Met consequenties bedoel ik (al wil ik niemand daartoe oproepen hoor!) als je er zó sterk in (…) gelooft dat op een of andere manier het einde der tijd (deze) eraan komt, en er volgens anderen een andere dimensie ingaat…dat je dan je leven iets anders gaat indelen?

Voorbeeld: je auto is in 2010 aan vervanging toe, want dan is ie 5 jaar oud (ik noem maar wat) maar waarom zou je dat doen ivm 2012 ?

:D snappie? :D

• Mark

:) Je kunt nog twee jaartjes wachten. (of natuurlijk niet)

• Sanne

<>

Of uitrusten met een Joe cell en er bijna mee door de lucht zweven. 8-)

http://www.vrijeenergiemachine.nl/component/option,com_wrapper/Itemid,42/

• angel

als je een auto nodig hebt, of je geniet van het hebben van een nieuwe auto, dan zeg ik koop dat ding gewoon. Geniet van alles wat je hier (nog) kunt doen. Als 2012 komt, en alles “gaat eraan” heb je in elk geval genoten van je auto. Gaat er niets gebeuren dan geniet je nog langer van je auto. Wat is het probleem?

Ik geloof dat er hele heftige dingen staan te gebeuren, wat zou het ergste zijn wat er me kan overkomen? Doodgaan? doodgaan is slechts je lichaam afschudden, jij zelf blijft bestaan in een andere staat van zijn.So what's the problem?

• Goh

—————————————————————————————

Waarschuwing: niet lezen als je makkelijk te beïnvloeden bent!–

—————————————————————————————

“the problem” is, zoals jij het noemt….dat je nog strenger keuzes zou kunnen maken indien je een (die-hard) believer bent.

Waarom die spaarzame tijd hier “verdoen” met activiteiten/mensen waarin je eigenlijk helemaal geen zin hebt, maar die je nu nog wel aanhoudt, om diverse uiteenlopende redenen…..

andere voorbeelden:

waarom sparen?

waarom werken?

waarom rekening houden met natuur/milieu?

waarom afval gescheiden verzamelen? :D

in het extreme zou je kunnen kiezen voor al je materiele zaken van de hand doen, (behoudens bed, tafel, stoel) en van dat geld leuke dingen doen, reizen, uit eten, stappen etc etc

Snap e voux?

• Nathalie

In 2012 gebeurd er juist niks meer.

Het “gebeuren” is nu al bezig. Klimaatverandeirngen, natuurrampen en noem maar op.

De aarde is bezig met het “schonen” en “ontgiften”.

Vanaf 2012 is dit voorbij en wordt alles weer rustiger en zijn we in het nieuwe tijdperk. De vijfde dimensie.

Zo heb ik het laatst gelezen en ik vond dat best geloofwaardig overkomen.

Groetjes Nathalie

• angel

denk jij dat dat nodig is dan? strengere keuzes maken, maken van mij geen betere gelover. spaarzame tijd hier “verdoen” met activiteiten/mensen waarin je eigenlijk helemaal geen zin hebt, dan volg je ook je hart niet. 2012 gaat er ook om dat je niet meer vanuit je mind leeft, maar vanuit je hart leeft, je passie volgt, als sparen zinloos voelt, stop er dan mee, als je niet gelukkig bent met je baan, zorg dan dat je iets vind waar je je passie wel in kwijt kunt, of waar je in elk geval gelukkiger voelt. Die keuzes kan alleen jij maken voor jezelf. schuif ze niet bij een ander op zijn bord, omdat ze dan betere gelovers zouden zijn in jouw ogen. De kerk werkte vroeger ook zo, deed je wat ze zeiden ging je naar de hemel, deed je dat niet was je heks en werd verbrand, of ging je naar de hel… ik ben een vrije ziel, ik doe wat mij plezier geeft, wanneer mij dat plezier geeft.

je zegt: waarom rekening houden met natuur/milieu en afval gescheiden verzamelen?

Omdat je de angst aangepraat is, dat je anders slecht bezig bent. Dat het jouw schuld is wat er met het millieu gebeurt. Al wat nu via de media verspreid wordt zijn leugens. Al zolang als de aarde bestaat heb je veranderingen in klimaat. En de “globale” opwarmingen zijn door het hele universum gaande. Zouden er dan toch alliens bestaan die ook aan milieu vervuiling doen, zodat alle omringende planeten ook al aan het opwarmen zijn?

• Goh

Ik geef voorbeelden, echter zijn deze niet 1 op 1 uit mijn eigen situatie genomen.

Dat heet: “een intellectuele discussie kunnen voeren” . Hypothetisch dus.

De kernvraag is of hard-core believers daadwerkelijk hun geloof in hun dagelijks leven mee laten wegen bij keuzes die ze maken.

Ik leef bewust en maak keuzes op basis van mijn eigen visie en wensen, dat kan en zou je ook niet moeten willen beoordelen in een intellectuele discussie.

Het gaat om de kernvraag.

Om toch nog even in te gaan op je kleine praktische argumenten: ik denk dat niemand eraan ontkomt om dingen te doen waar ze eigenlijk geen zin in hebben, al leef je nog zo bewust…je moet toch tanken, boodschappen doen, met je collega's omgaan (ook die ene die altijd…zo vervelend doet) etc etc etc

Snap e voux?

• angel

nee, je ontkomt inderdaad niet aan vervelende dingen, die horen nu eenmaal bij het leven op deze planeet, Je kunt bij voorbaat al vloeken omdat je weer moet tanken, je kunt al balen bij de gedachte van het doen van de boodschappen, het stoffen en de was. Maar je kunt er ook anders tegenover staan, door te tanken heb je ook weer plezier van je auto die je overal naar toe brengt. Met de boodschappen hal je in huis waardoor je lekker kunt eten, etc. en conflicten met andere mensen (die vervelende collega) vertellen je ook iets over jezelf, anders zou die ander je niet irriteren of iets triggeren. dat zijn kleine keuzes die je dagelijks kunt maken om dingen anders te gaan zien, als je alles op een positievere manier gaat ervaren, zal het ook positievere dingen aantrekken. Dat is ook zeer zeker mijn ervaring.

Juist die kleine vervelende dingen waar je elke keer tegen aanloopt, daar kun je het meest van leren, wat dat betreft is alles een leerproces, dat stopt niet ook niet na 2012. We mogen dan alleen een nivo hoger gaan ervaren en leren. Spelen en experimenteren.

• Goh

Helemaal gelijk.

Alleen moet je dat leerproces wel doseren :D anders wordt je helemaal kiriwiri :?

Je kan in de file tot 10 gaan tellen of aan leuke dingen gaan denken, maar het feit blijft dat je te laat op je werk bent :+

Blijft de kern van de vraag dus rechtop staan.