Omschrijf eens het begrip ‘die hard believer’. (als je de discussie inderdaad op een intellectuele manier wilt voeren) Ik denk dat jouw voorstelling van 2012 is dat de wereld vergaat. Daar geloof ik niet in. Jehova getuigen roepen dit al decennia en de Aarde draait nog steeds. (heel veel bestaande 2012-denkbeelden komen overigens voort uit dit soort oude christelijke denkbeelden en hebben eigenlijk weinig met een Maya-overlevering te maken)
Daarbij sta ik een beetje verbaasd over de ‘luiheid’ binnen de reacties. De dagelijkse dingen die we doen om onze leefomgeving aangenaam te maken en die nodig zijn om onszelf te voorzien in de primaire levensbehoeften. (neem eens een kijkje in een Braziliaanse sloppenwijk, dan klaag je echt niet meer over een wasje doen)
Wij zijn bevoorrecht te leven in een klein deel van een steeds grotere wereldpopulatie die het veel en veel slechter heeft. Als mensen eens werkelijk de ogen hiervoor zouden openen en er een werkelijke affectie voor ging voelen, dan pas begint er een spiritueel vonkje te branden in wat we het innerlijke van de mens noemen. Druk maken over files, de duurte van een mobiel abonnement, het aanpraten van de nieuwste ‘spirituele therapieën’, etc,etc. Ach, de mens is als een kind wat nog zoveel moet leren. Daarom is een ‘transformatie’ naar een vierde of vijfde dimensie enkel een hoogmoedige gedachtegang voor een verwend kind wat nog moet leren zien en begrijpen. Wat nog moet leren wat werkelijk handelen inhoudt. Wat het belang van mededogen naar je medemens is.
Herken je hier iets in en wil je hier iets mee, dan ben je welkom om de eerste schreden te zetten wat wij het ware spirituele pad noemen. De mensheid is nog bij lange na niet klaar voor de geestelijke wereld die daarboven ligt. Niet zolang de mens ervoor kiest blind en doof te blijven voor datgene wat om hem heen afspeeld. Wanneer de mens zich druk blijft maken om het persoonlijke belang zal er geen sprake zijn van enige spirituele vooruitgang. Dan blijft het enkel bij een nalopen van een eigen bedachte fantasie waarop het etiket ‘spiritualiteit’ geplakt staat. Persoonlijke emotiebevrediging leidt niet tot het spirituele pad. Zoek dus het grote in het kleine. (zelfs in zoiets als de was doen of in de file staan)