Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waan

• andre

goedenavond een ieder.

ik heb alles zo,nbeetje gelezen op dit forum, en daarbij valt mij op dat.

- veel mensen in hun eigen wereldje leven.

-er veel waan aanwezig is, waanidee, waanvoorstelling.

-geloven dat de wereld zo als we hem nu kennen ophoud te bestaan.

-onder welk een invloed men is om dergelijke zaken te kunen waarnemen!

mijn ideeen zijn .

de maya kalender houd op , op 2012, dit is het einde van de vier seizoenen, en begint het eerste seizoen gewoon weer.

het licht zien, onder invloed van welk voor een drugs,alcohol ,e.d ondervind men deze waan.

ik geloof wel in het evolueren van het menselijk brein, maar dan meer in de vorm van

geesteskracht,manipulatie,psyhco kinese, e.d.

het ompolen van de aarde is wel aanstaande, maar dit is door geen enkele wetenschapper te voorspellen .

• andre

aanrader lees ook eens boeken van sigmund freud

• Daughter of Atlantis

hmmm Waan: Onjuiste Ongegronde Mening…

Om zulke woorden zonder Licht-ervaringen te uiten… Het advies dat ik je wil geven… Is es wat beter de gesprekken tussen deze spirituele mensen te volgen…

Onze mening is gegrond op de aanwezigheid van Liefde. Puurheid, eengezindsheid. Met het doel kennis verkregen uit boeken van inteltuelen of anderzijds wijze mensen. Of kennis vergaard via contacten met de Spiritule Wereld, dat wij het Licht noemen. Dit is onmogelijk onjuist te noemen.

Aan de ene kant beschouw je de verscheidene ervaringen van mensen als Waan (zin?)

Aan de andere kant zie je het wel gebeuren dat de menselijke brein zich ontwikkeld door middel van geesteskracht, manipulatie, psychokinese,

geesteskracht bestaat niet… Geestkracht: Energieke vastbeslotenheid.

De energieen om ons heen zijn zeer zeker vastbesloten.

Manipulatie: het toepassen van kunstgrepen, meestal om iemand te bedriegen…

euh? Dat is de andere kant… hoor.

Psychokinese: beweging van voorwerpen op paranormale wijze.

Paranormale wijze… Wat is paranormaal? : naast het normale (be)staand… Dus een wereld die naast de onze bestaat.

Je lijkt te geloven in een deel van de paranormale vermogens bij mensen… Maar sluit je af voor de ervaringen van mensen die zich hierin reeds verder ontwikkeld hebben.

Nu ik je woorden heb geanalyseerd en de tegenstrijdigheid ervan heb ervaren; begrijp ik niet wat het nu eigenlijk is wat je ons wilde vertellen.

En in antwoord op je tweede bericht… Lees Sigmund Freud

Na, dann zou ick concludierenn das Oe oew gevoelens ten opzichte van das Licht misschien nader moet bestuderierenn.

Warum den Angst voor die Waan?

nb: Sigmund Freud had er weer een hoop verboden seksuele gevoelens bij gehaald… Maar voor dat soort dingen moet je hier niet zijn.

Blijf bij ons Andre. Een van de moeilijkste dingen voor een mens is zich open te stellen voor ideeen die anders zijn dan hij op zij in zijn opvoeding of cultuur of leefomgeving heeft ervaren.

Probeer te begrijpen dat de Wereld veel Grootser is dan jij vermoedde.

Groetjes Daughter of Atlantis

• stef

Hee andre!

Leuk dat je reageert, terwijl je er toch anders over denkt. Dat bewijst toch dat je je raampje wel een beetje open hebt staan. Sowieso dat je alle berichten gelezen hebt, is al knap als je het niet gelooft. Misschien diep van binnen wel ;)

Wat hier besproken wordt is natuurlijk heel anders als wat je hoort op tv en radio. Daarom komt het allemaal heel gek over. Als ik een paar jaar geleden op deze site terecht gekomen was, had ik hooguit 3 berichten gelezen en niet eens zoals jij hebt gedaan, een bericht achtergelaten.

maar binnen de afgelopen jaren ben ik begonnen met het informatie zoeken naar dromen, Daarbinnen komen een aantal begrippen voor die met andere werelden te maken hebben. Het is bijvoorbeeld zo dat je iedere nacht als je slaapt uit je lichaam treed. Dit heb je zelf niet door, althans je herinnert het je niet meer. Zo ben ik steeds meer gaan onderzoeken en zo kwam ik bij 2012 uit. Door veel ervaringen van anderen te lezen en open te blijven staan met een kritisch oog, kan het BIJNA niet gek genoeg zijn in 2012. Wat er precies gaat gebeuren is niet duidelijk, maar de verandering zou groot zijn. Ik heb zelf geen ervaringen met andere werelden, maar mijn gevoel zegt dat ze er wel zijn. Ik heb de laatste tijd op mijn gevoel leren te vertrouwen(nog niet helemaal, maar wel meer) en ik heb geleerd: Je gevoel is veel belangrijker dan die wetenschap. Wetenschap hoort niet meer bij deze tijd. Sommige natuurwetten beginnen af te brokkelen omdat ze niet meer bij de nieuwe tijd horen. Gevoel is belangrijk, misschien heeft je gevoel je ook naar deze site toegeleid.

• stef

BTW, je hebt het over het einde van de mayakalender. Die kalender geeft zelf ook aan dat de mens de wereld na 2012 in moet gaan vullen. Dat we boven de begrippen tijd en geld gaan uitstijgen. Dat we technologie zullen ervaren waar we niet eens over kunnen dromen (antizwaartekrachtenergie, is al lang en breed uitgevonden, maar wordt door amerika tegengehouden om de laatste miljarden aan steeds duurder wordende olie binnen te slepen)

Wat ik bedoel te zeggen: was je dit nog niet tegengekomen? omdat je het wel over de mayakalender had?

• Chronos

Oh ja andre, veel hard drugs doet je wel het licht zien heh? *grinnikt*

• estrella

Hi Andre

Volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen.

Maar het feit dat je op dit forum ge.. eh belandt bent,

zegt wel genoeg, niet?

Licht zonder drugs

Vals Licht/Duisternis met drugs

Mag jij kiezen

Oh ja! voor ons heel positief: GEEN PROZAC!!

Kan half de westerse wereld nog wat van leren.

groetjes Estrella

p.s. bij deze veel licht, liefde en wijsheid toegewenst.

en laat nog wat van je horen, groetjes

• estrella

Hi Andre

Nog even dit: je hebt geen idee hoe “groot” zo'n “wereldje” kan zijn.

groetjes Estrella

• Chiel

Over waan gesproken,

Wist je dat Sigmund zijn meeste werk onder invloed van flinke lijnen coke heeft geschreven. Daardoor denken veel mensen nu nog steeds dat iedereen seks met zijn ouders wil, terwijl daar geen enkele empirische grond voor is. (Behalve een zacht vloertje van wit poeder, dus.)

Dream on!

Chiel

• Jeroen

Hi, ik reageer maar niet op Andre…. De opmerking van Chiel was erg treffend! Toch leuk dat iemand die er eigenlijk niets van wilt weten reageert en alles leest. Echter vraag ik me na de reactie af of hij wel begrepen heeft wat ie leest, maar dat terzijde….

Beste Estrella,

wat bedoel je met vals licht/duisternis met drugs??

Er zijn vele vele mensen die het licht gezien hebben na inname van middelen (en dan heb ik het uiteraard niet over coke, speed, heroine of prozac). Eigenlijk is het woord ‘drugs’ aan bewustzijnsverruimende middelen toekennen een misdaad.

Laten we nou eens een onderscheid maken tussen verruimende middelen en versmallende middelen…… Verlavende destructieve middelen en de geneeskrachtige (mentaal en fysiek), verruimende middelen….

Wat je zou kunnen zeggen is dat bewustzijnsverruimende middelen je een kijkje in de keuken geven, ook de keuken van het licht. Echter, ebt de ervaring weg…..Je onthoudt het voor altijd maar ervaart het niet altijd.

Deze middelen geven ‘instant-licht’ zonder daar moeite voor te hoeven doen, echter ben ik het ermee eens dat ultieme verlichting hiermee niet bereikt kan worden: het kan je een duw in je rug richting het licht geven, het kan je over de drempel heen helpen etc…. Daar is helemaal niks ‘vals’ aan…. juist niet!!!!

Dan zou het ook ‘vals’ zijn als een mens je zou begeleiden het licht te zien…. in dit geval begeleid de plant/het middel je…..Maar inderdaad: uiteindelijk kan je alles vanuit je zelf opwekken, zien etc… Geen ander mens of middel voor nodig, echter hebben sommige mensen een leraar nodig (en dat kan een mens, een dier of een middel zijn, of geneeskrachtige stenen, noem maar op…)

Op die manier kan je zelfs ‘bijna-dood-ervaringen’ en tal van andere spirituele ervaringen opwekken (uiteindelijk werkt het allemaal chemisch met stofjes, in ons lichaam).

Een vriend van mij zegt weleens (en die is ‘verlicht’ met behulp van zijn geestverruimende ervaringen, o.a. na LSD, maar ook in planten voortkomende middelen, waar hij nu al jaren geleden mij opgehouden is, na het ultieme licht gezien te hebben):

“Echte, zelfgemaakte soep met verse groente is lekkerder dan cup-a-soup……”

Maar als je cup-a-soup hebt gehad, weet je in welke richting je het moet zoeken…..

Groeten van Jeroen