Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waan

• estrella

Hi Jeroen

Ik wist dat er reactie op zou komen, en dat is maar goed ook natuurlijk.

Ik zal er over na denken wat je schrijft, klinkt wel logisch maar ik ben

niet overtuigd en heb ook niet het idee om het uit te proberen, maar ik kan

inderdaad niet oordelen over andermans ervaringen hiermee.

Ik weet ook dat Druiden, sjamanen en medicijnmannen (ik ken er persoonlijk een

en die gebruikt ook “kruiden” om het een en ander op te wekken) en andere natuurdokters en zieners etc. natuurlijke middelen gebruiken om o.a. hun gaven te verhogen of om ruimer te kunnen zien, of op die manier leringen doorkrijgen.

Maar in mijn overtuiging en de spirituele leer die ik aanhang zijn geestverruimende

middelen al zijn ze nog zo natuurlijk (want planten en kruiden zijn in principe alleen bedoelt voor geneesmiddelen) toch echt niet de manier om het licht te ervaren, dus zijn het voor mij toch valse ervaringen als lijken ze nog zo echt.

Ik weet ook en dat geloof ik ook dat er vele kunstenaars en dichters de mooiste werken op die manier maken, maar ook daarin geldt voor mij dat ik de kunstenaars en muzikanten, dichters/schrijvers die zonder middelen geinspireerd zijn van bovenaf of vanuit het licht toch meer waardeer.

Maar ieder z'n mening.

XXX Estrella

• estrella

Hi Jeroen

Met vals bedoel ik “niet natuurlijk verkregen” dus niet dat de ervaring niet echt is.

Ik begrijp je standpunt van duwtje in de rug wel, maar ik vindt het toch geen aanbeveling om het op die manier te proberen, zeker niet voor jongeren, want je hebt toch het verslavingsgevaar of is dat niet met de middelen waar jij het over hebt?

groetjes Estrella

• Jeroen

Hoi Estrella!

volgens mij heb ik dit al eens getypt, maar toch:

ga het zeker zelf niet proberen, je bewandelt een ander pad….

`er zijn vele wegen die lijden naar de top van de berg en op de top is het uitzicht altijd hetzelfde…..`

de ene weg kent diepe gevaarlijke afgronden, en gaat snel en stijl omhoog, de andere weg is minder gevaarlijk, gaat langzaam omhoog. Boeddhisme, Hindoeisme, Baghwan, Sjamanisme, Taoisme, Kung Fu, Tarot of andere orakels, noem maar op, ze leiden je allemaal uiteindelijk naar het licht dat in jezelf zit. Ieder zijn weg.

Net als sjamanistisch etnobotanisme…

Je noemt ze zelf al op, de druiden, natuurgenezers, Tovenaars etc. Dat waren vroeger de ‘wijze mannen’ hoor!

Uiteindelijk is het met al deze wegen de bedoeling de top te bereiken. Er zijn vele hulpmiddelen voor (sommigen gebruiken daarvoor zelfs succesvol de bijbel…)

Nogal vreemd om een van die wegen dan ‘vals’ te noemen, naar mijn idee, van daaruit ontstaan religieuze oorlogen……“mijn weg is beter dan die van jou”

Erg gevaarlijk…. Volgens sommige heilige boeken kom je in de hel als je hun niet aanhangt… Dat geloof je toch ook niet?

Jij hangt toch ook een leer aan die niet uit jezelf komt? Je kunt ook de leer van planten aanhangen….. weinig verschil, alleen spreken planten met een pure taal, zonder leugens. Er zit immers geen mens tussen geestverruimende ervaring en de persoon die het ervaart. Het is puur…. Of jij of ik die ervaring leuk vind is een heel ander verhaal….

Verder is het gewoon een aanvulling op de dagelijkse realiteit, het laat je dat stukje zien wat je normaal niet zien, schijnt een ander licht over problemen etc.

Bij spirituele ervaringen/heftige dromen etc wordt er in je hersenen meer DMT (di-methyl-triptamine) aangemaakt dan normaal. Door die DMT ‘zie’ je dingen die je anders niet ziet. Door die DMT zien mensen het licht. Bij bijna dood ervaringen wordt er erg veel van aangemaakt en mensen die door aliens ontvoerd worden midden in de nacht hebben een natuurlijk hogere aanmaak DMT dooor hun lichaam, dan mensen die dat soort dingen nooit meemaken. Mensen die niet dromen hebben praktisch geen aanmaak. Hoe spiritueler/paranormaler of ‘dromeriger’, hoe meer DMT je lichaam aanmaakt zou je kunnen zeggen….. Dit is dus iets dat je ook kunt sturen in de loop der jaren, mits je er genoeg werk van maakt.

Als je nou een plantje hebt waar EXACT diezelfde stof inzit. En die neem je in, dan is alles wat je doet, een spirituele ervaring opwekken…. Sommige mensen reageren er heftiger op als andere mensen. Conclusie: een plantje kan je hetzelfde “licht” laten zien als je door jarenlange training in meditatie en andere visualiserings kunsten

met je eigen lichaam kan opwekken. Dat bedoelde ik met “instant-verlichting”. Het is alleen wel prettig dat je met zo'n ‘externe ervaring’ (inname ipv aanmaak door het lichaam) zelf kan bepalen waar en wanneer je de ervaring hebt. In je slaap/tegen de slaap aan heb je daar minder invloed op.

Wist je dat Jezus zulke ervaringen had om tot bepaalde inzichten te komen?

En Nostradamus om een kijkje in de toekomst te nemen?

Zo begrepen de Maya's het concept van tijd beter dan wie dan ook dankzij deze ervaringen en hebben wij nu dit 2012 forum mede dankzij die ervaringen…..

Wat is je doel? Zoveel mogelijk liefde geven aan iedereen en alles om je heen?

Een en al liefde en licht zijn?

Da's wel mijn doel, de top van de berg. Of zal dat, omdat ik een ander pad bewandel dan ‘valse liefde’ zijn?

Begrijp me goed: ik stel niet voor dat menmsen hun geest moeten gaan vertroebelen ofzo…. juist niet!

Voor mij is deze realiteit niet genoeg en ik neem af en toe een kijkje aan de andere kant. Daardoor ben ik veel meer van het leven gaan begrijpen, ga ik veel beter met dieren om, zal ik de vervuiling die ik veroorzaak tot een minimum beperken etc.

Ik ben er vegetarisch door geworden. Drink lang niet meer elke dag alcohol door wat ik aan de andere kant ‘zag’ , noem maar op.

Zoals ik al schreef: het heeft me op vele terreinen over een drempel gehaald, een zetje gegeven, in de goede richting. Al deze dingen had ik ook op een andere manier kunnen ‘ontdekken’, maar dit is EEN van de manieren en aangezien ik nogal geinteresseerd ben in Maya's enzo wilde ik ook weleens zien wat er achter deze realiteit schuilgaat. Vele van die oude volken vereren de planten zelfs, ze komen terug in architectuur. Ze leefden in harmonie met de omgeving enzo. Daar is helmaal niets vals aan.

Uiteindelijk ontmoeten we elkaar op de top Estrella, en kunnen we elkaar vertellen over de weg die we bewandeld hebben, de inzichten die we daardoor verkregen…..

Je kunt niet alle wegen tegelijk bewandelen.

groeten,

Jeroen

• Jeroen

Estrella,

onze mailtjes kruisten elkaar, sorry!

Nee, natuurlijk zijn de dingen die ik bedoel niet verslavend!

Ze zijn het tegenovergestelde daarvan!

Een paar érvaringen´ per jaar is voor mij ruim voldoende…..

Niet natuurlijk verkregen, schrijf je….. tja, wij zijn onderdeel van het ecosysteem van de aarde, net als de dieren en de planten en de geneeskrachtige stenen, het water, noem maar op. Daar mag je toch gebruik van maken? Dat moet zelfs, anders blijf je eeuwig naakt, dan heb je nooit kleding aan…. Dat hoeft ook niet, het lichaam is zijn eigen kachel van 37 graden en ik heb lui gezien die in hun nakie bergen beklimmen met temperatuen onder nul, kan prima, maar da's toch geen excuus om nooit meer kleren aan te doen? De warmte komt uiot jezelf, maar je kan ook producten van de aarde gebruiken….

Als ik genezen wordt door muziek of helend water of kleurentherapie of wat dan ook, of daardoor geestelijk meer in balans kom, dan is dat vals?

Dus als je een kopje kruidenthee drinkt, zoals bijvoorbeeld rustgevende thee, dan is dat niet goed, vals, want de rust komt niet uit jezelf….

Dan maak je het leven wel erg moeilijk….. Natuurlijk kan ALLES uit jezelf komen, maar je vergeet dat je op Aarde bent geboren. Je eet toch ook de vruchten van haar bodem, drinkt haar vocht en gebruikt vuur om je eten klaar te maken????

Vuur kan je ook met je lichaam zelf maken, maar daar ga je toch niet op wachten? Nee, je gebruikt de hulpmiddelen die de Aarde je geeft.

Hulpmiddelen zijn ook deze ervaringen met geestverruimende middelen, niets meer en niets minder. Je kunt ze gebruiken en je kunt ze laten voor wat ze zijn.

Net als geneeskrachtige/spirituele ervaringen opwekkende stenen/kristallen. Die kun je ook gebruiken…

Jeroen

• Hanna

Hoi Andre,

Mmmm, je negatieve instelling ten aanzien van het “geleuter” hier op deze site laat ik even terzijde.

Je hebt het over freud, andere hebben daar al op gereageerd dus dat zal ik niet nogmaals doen.

Dat we wel of geen poolkanteling krijgen is inderdaad maar de vraag doordat de wetenschap dit niet kan voorspellen. maar in de geschidenis hebben meerdere voospellers gezegd dat de aarde zal kantelen, allemaal mensen die van een andere bestaan niets afwisten, in een tijd waarin de coommunicatie middelen en mogelijkheden nog niet zo groot waren als nu. Hoe kan het dan dat van zoveel eeuwenoude kanten en culturen toch deze waarschuwing komt.

Oke, ik zal je matsen, Atlantis is vooralsnog (wat mij betreft) een mythe dus die tellen we nu even niet mee.

Jij vraagt aan ons over Freud, vraag ik aan jou: heb je de boeken van Eric Danecker gelezen, een beetje bijbelkennis is dan ook wel handig.

En wat de Maya betreft: ken je het boek van Wiek Lensen ???

Ik ben zeer benieuwd naar je reactie.

Groeten en fijne avond,

Hanna

• Daughter of Atlantis

Ik ben het met Estrella eens…

? LSD… is toch gewoon een verslavende drug?

Ik begrijp dat het gebruik van bepaalde kruiden, planten… enz je het gevoel kan geven verder dan je eigen vermogens te zien.

Maar nogmaals. Of beter. Alsjeblieft. In dit leven heb ik geen

kennis meer qua dit soort middelen… Maar ik wil een ieder vragen dat mocht je iets gebruiken dat leidt tot meer gebruik.

Wat toch een verslavend effect in zich heeft. Alsjeblieft gebruik

dat dan niet. En wees voorzichtig met wat je je hersenen en

je lichaam toedient. Wat geestverruimend lijkt kan celvernietigend zijn.

Of over mijn eigen oude ervaring maar te zwijgen.

Er zijn middelen die de grens tussen de werelden doet vervagen. Maar wees je ervan bewust dat zij dan ook alle grenzen van alle werelden vervaagd.

Er zijn vele demonen die zich voor doen als lichtwezens.

En je een realiteit kunnen laten zien die wondermooi schijnt…

Echter op het moment dat je niet meer alert bent. Stelen ze je leven.

Misschien als je in de plaats van iets te gebruiken, voordat je gaat slapen aan je Gids vraagt. Nu zal ik geen… gebruiken, laat dan uw hand mij begeleiden naar waar ik reizen mag.

… Vaak zal je dan iets beleven wat veel echter, werkelijker is dan je met middelen ooit zou kunnen bereiken.

Elke Gids en Engel zal blij zijn als je het contact dat je probeert te leggen met het Licht puur laat zijn. Zonder aardse middelen.

• Daughter of Atlantis

Al wat je noemt is voor je lichaam.

Dat wat jij met je geest wil bereiken… het bereiken van het Licht doe je met je ziel.

Maar als je kennis hebt verkregen om middelen te kunnen gebruiken die niet verslavend zijn… dan nog wees er voorzichtig mee.

• Daughter of Atlantis

Waren het werkelijk de middelen die je verandert hebben?

Welke ervaringen heb je gemaakt die je opeens zo bewust hebben gemaakt van alles?

Of zat dit toch al in je?

Wat doe je voordat je iets gebruikt? Vraag je dan om bescherming?

Ik ben blij dat je goed probeert te leven…

… Maar het woord dat bij me op komt is… illussie.

We beklimmen samen deze berg Jeroen… Ik wil alleen zeker weten dat het touw dat jij gebruikt niet zal knappen.

• Jeroen

Hoi Atlantis,

LSD is niet verslavend maar raad ik ook niemand aan. Al heb ik er wel ervaring mee, je voelt gewoon dat je ziet wat niet gezien mag worden…..Het is niet direct natuurlijk maar in een laboratorium gemaakt. Toch kunnen we in laboratoria aardig de natuur nabootsen. Blijf er gewoon vanaf en duik de natuur in!

Zelf ben ik dus groot voorstander van middelen uit de natuur…. Salvia Divinorum, Peyote (cactus), Ayahuasca (DMT), Psilociben (paddestoelen).

Vraag elke willekeurige verslaafde, junk of persoon bij een afkick centrum: NIEMAND zit daar door dit soort middelen.

Nog 1 keer: natuurlijke bewustzijnsverruimende middelen zijn NIET verslavend.

En ik zeg dan ook: neem NOOIT iets dat verslavend is. Geen tabak, geen cafeine, geen cocaine, speed of wat dan ook.

Ook moet je niet gaan experimenteren als je niet goed in je vel zit, een psychische ziekte hebt, zwanger bent ofzo, da's toch logisch?? Je moet toch altijd weten waar je mee bezig bent…??? Dat moet je ook als je met een onbekende mee naar huis gaat omdat ie die uitgaansavond zo vriendelijk was, ik zie werkelijk geen verschil. Ja, ik zie wel verschil: planten liegen niet.

Zoals ik al schreef Atlantis, ik gebruik zoiets een paar keer per jaar, soms wat vaker, soms een jaar niet…. Je legt ook niet elke dag de Tarot of gebruikt de ITjing als orakel (kunnen ook heel confronterend zijn)…. Dat werkt niet…Je doet het als je er klaar voor bent, als je antwoord wil op vragen of inzicht in probleemsituaties, of gewoon om het AL te ervaren.

Verder geniet ik elke dag van mijn dromen (ook door DMT opgewekt, puur vanuit mijn lichaam….een droom is gewoon een geestverruimende ervaring…). Verder begrijp ik niet hoe je erbij komt dat wat je meemaakt wanneer je een geestverruimend middel inneemt minder werkelijk zal zijn dan wanneer je dat niet doet maar op reis gaat met je gids… Het is net zo werkelijk. Je ziet allen ‘meer’ (gebieden in de hersenen worden actief. daar waar ze normaal niet actief zijn, net als met gewone spirituele ervaringen)

Ik heb net in het vorige bericht dat hele verhaal zitten typen dat die ervaringen tot stand komen doordat je lichaam meer DMT aanmaakt. Dus wat is het verschil tussen DMT innemen of DMT met mijn lichaam aanmaken????? Het is exact hetzelfde…. Ik vind contact/ een relatie met een plant zo puur als het maar zijn kan!

Het is een toevoeging aan je dagelijkse bestaan. Net als muziek etc.

Je schrijft iets over dat iets wat geestverruimend lijkt celvernietigend kan zijn…???

Nogal vreemd. De middelen die ik bedoel zijn juist helend. Ze remmen ontstekingen, laten wonden sneller genezen en na inname werken ze helend op ‘mentaal’ gebied…

Zo staan ze al duizenden jaren bekend en zo worden ze al duizenden jaren gebruikt (door zij die er verstand van hebben). Ze zijn met ALLE culturen uit oude tijden verweven, alleen niet met de westerse. Vroeger leefde men in harmonie met de omgeving, leerde men van de planten en wat ze ‘hun te vertellen’ hadden. Nu is de natuur illegaal verklaard (Nederland valt nog wel mee) en kijk om je heen! Allle harmonie is weg, we vervuilen er op los en vernietigen alles!!! Zelfs onze eigen planeet. Ik vind dat tekenend; we staan nu zo ver van de natuur af dat we er niets meer mee hebben, bij voelen etc (en dan bedoel ik de algemene tendens natuurlijk).

Jemig wat zouden al die mensen kunnen leren van wat de planten hun vertellen kunnen zeg….

En tenslotte: je hebt 100% gelijk dat uiteindelijk iedereen dat uit zichzelf weet, dat je licht in jezelf moet zoeken, allemaal prima. Helemaal mee eens.

Als iedereen dat zou doen zou de wereld klaar zijn, zijn we allemaal compleet. Zoals ik al typte dit is een opstapje, een hulpje , net als je gids je kan helepen.

groeten van Jeroen

• Jeroen

Bij mij zijn lichaam en geest nog altijd met elkaar verbonden en tot elkaar verdoemd in dit leven hier op aarde. Fitness is net zo belangrijk als hersengymnastiek.

Lichamelijke ontspanning, geestelijke ontspanning, wat is het verschil?

Voorbeeld: als ik DENK dat ik harloop, het visualiseer, dan gaat mijn hart sneller kloppen en verbrand ik meer energie dan wanneer ik dat niet doen.

In het leven zijn lichaam en geest een! Als ik me lichamelijk slecht voel wordt ik eerder dpri en andersom. Geestelijk slecht voelen heeft direct weersleg op fysieke conditie.

(dat hoef ik jou toch niet uit te leggen, Atlantis?)