Hoi Estrella!
volgens mij heb ik dit al eens getypt, maar toch:
ga het zeker zelf niet proberen, je bewandelt een ander pad….
`er zijn vele wegen die lijden naar de top van de berg en op de top is het uitzicht altijd hetzelfde…..`
de ene weg kent diepe gevaarlijke afgronden, en gaat snel en stijl omhoog, de andere weg is minder gevaarlijk, gaat langzaam omhoog. Boeddhisme, Hindoeisme, Baghwan, Sjamanisme, Taoisme, Kung Fu, Tarot of andere orakels, noem maar op, ze leiden je allemaal uiteindelijk naar het licht dat in jezelf zit. Ieder zijn weg.
Net als sjamanistisch etnobotanisme…
Je noemt ze zelf al op, de druiden, natuurgenezers, Tovenaars etc. Dat waren vroeger de ‘wijze mannen’ hoor!
Uiteindelijk is het met al deze wegen de bedoeling de top te bereiken. Er zijn vele hulpmiddelen voor (sommigen gebruiken daarvoor zelfs succesvol de bijbel…)
Nogal vreemd om een van die wegen dan ‘vals’ te noemen, naar mijn idee, van daaruit ontstaan religieuze oorlogen……“mijn weg is beter dan die van jou”
Erg gevaarlijk…. Volgens sommige heilige boeken kom je in de hel als je hun niet aanhangt… Dat geloof je toch ook niet?
Jij hangt toch ook een leer aan die niet uit jezelf komt? Je kunt ook de leer van planten aanhangen….. weinig verschil, alleen spreken planten met een pure taal, zonder leugens. Er zit immers geen mens tussen geestverruimende ervaring en de persoon die het ervaart. Het is puur…. Of jij of ik die ervaring leuk vind is een heel ander verhaal….
Verder is het gewoon een aanvulling op de dagelijkse realiteit, het laat je dat stukje zien wat je normaal niet zien, schijnt een ander licht over problemen etc.
Bij spirituele ervaringen/heftige dromen etc wordt er in je hersenen meer DMT (di-methyl-triptamine) aangemaakt dan normaal. Door die DMT ‘zie’ je dingen die je anders niet ziet. Door die DMT zien mensen het licht. Bij bijna dood ervaringen wordt er erg veel van aangemaakt en mensen die door aliens ontvoerd worden midden in de nacht hebben een natuurlijk hogere aanmaak DMT dooor hun lichaam, dan mensen die dat soort dingen nooit meemaken. Mensen die niet dromen hebben praktisch geen aanmaak. Hoe spiritueler/paranormaler of ‘dromeriger’, hoe meer DMT je lichaam aanmaakt zou je kunnen zeggen….. Dit is dus iets dat je ook kunt sturen in de loop der jaren, mits je er genoeg werk van maakt.
Als je nou een plantje hebt waar EXACT diezelfde stof inzit. En die neem je in, dan is alles wat je doet, een spirituele ervaring opwekken…. Sommige mensen reageren er heftiger op als andere mensen. Conclusie: een plantje kan je hetzelfde “licht” laten zien als je door jarenlange training in meditatie en andere visualiserings kunsten
met je eigen lichaam kan opwekken. Dat bedoelde ik met “instant-verlichting”. Het is alleen wel prettig dat je met zo'n ‘externe ervaring’ (inname ipv aanmaak door het lichaam) zelf kan bepalen waar en wanneer je de ervaring hebt. In je slaap/tegen de slaap aan heb je daar minder invloed op.
Wist je dat Jezus zulke ervaringen had om tot bepaalde inzichten te komen?
En Nostradamus om een kijkje in de toekomst te nemen?
Zo begrepen de Maya's het concept van tijd beter dan wie dan ook dankzij deze ervaringen en hebben wij nu dit 2012 forum mede dankzij die ervaringen…..
Wat is je doel? Zoveel mogelijk liefde geven aan iedereen en alles om je heen?
Een en al liefde en licht zijn?
Da's wel mijn doel, de top van de berg. Of zal dat, omdat ik een ander pad bewandel dan ‘valse liefde’ zijn?
Begrijp me goed: ik stel niet voor dat menmsen hun geest moeten gaan vertroebelen ofzo…. juist niet!
Voor mij is deze realiteit niet genoeg en ik neem af en toe een kijkje aan de andere kant. Daardoor ben ik veel meer van het leven gaan begrijpen, ga ik veel beter met dieren om, zal ik de vervuiling die ik veroorzaak tot een minimum beperken etc.
Ik ben er vegetarisch door geworden. Drink lang niet meer elke dag alcohol door wat ik aan de andere kant ‘zag’ , noem maar op.
Zoals ik al schreef: het heeft me op vele terreinen over een drempel gehaald, een zetje gegeven, in de goede richting. Al deze dingen had ik ook op een andere manier kunnen ‘ontdekken’, maar dit is EEN van de manieren en aangezien ik nogal geinteresseerd ben in Maya's enzo wilde ik ook weleens zien wat er achter deze realiteit schuilgaat. Vele van die oude volken vereren de planten zelfs, ze komen terug in architectuur. Ze leefden in harmonie met de omgeving enzo. Daar is helmaal niets vals aan.
Uiteindelijk ontmoeten we elkaar op de top Estrella, en kunnen we elkaar vertellen over de weg die we bewandeld hebben, de inzichten die we daardoor verkregen…..
Je kunt niet alle wegen tegelijk bewandelen.
groeten,
Jeroen