Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

spirituality for the rich and famous

• Mark

Het is jammer Angel 11 dat je mijn topic zo negatief ziet. (misschien toch nog een jasje uittrekken?) De vorige keer reageerde je ook al zo negatief bij de wat kritische beschouwing van David Icke. Laat je niet beïnvloeden door een schrijfstijl en ga er geen karakter uithalen. Dat heb ik een vorige deelnemer ook al proberen duidelijk te maken. Het was en is helemaal niet mijn bedoeling om mensen door het slijk te halen.(al moet ik toegeven dat het woord charlatan een negatieve klank heeft,dat had ik anders kunnen uitdrukken)

Als je denkt dat ik dit soort van denkbeelden niet interessant vind dan vergis je daarin. Maar realiseer wel dat heel veel denkbeelden oude wijn in nieuwe zakken zijn. Dat geldt ook voor de jassentechniek en de transforming scan healing. Heel veel denkbeelden omtrent transformatie vindt je terug binnen esoterische en occulte verhandelingen.De transformatie van naar de vierde en vijfde dimensie vertoond veel overeenkomsten met de leer van de wortelrassen en de transformatie van het vijfde naar het zesde wortelras.De transformatie van de stoffelijke naar een etherische aarde.Het zijn allemaal metaforische denkbeelden die al bestaan sinds de mens ze doorvertelde en opschreef. Het gevaar bestaat dat mensen deze metaforische fabels te letterlijk opvatten en deze leringen vervallen dan tot een hol en betekenloos dogmatisme. Geloof me,de geschiedenis staat vol van tijdsmomenten waarbij de mens dacht te transformeren. En de mens transformeert,maar zeer geleidelijk zoals de natuur het aangeeft.Dit proces kunstmatig versnellen wat dit soort therapieën je beloven gebeurt niet.Het zou onnatuurlijk zijn.En waarom zou de mens zo snel moeten evalueren als het in zijn kern eeuwigdurend is? (en ik besef dat deze laatste zin een geloofsopvatting is, ik geloof dus heus wel hoor)

De kwantumfysica is altijd een open domein geweest binnen het spiritueel denken.Eindelijk gaf de wetenschap iets wat een bevestiging leek voor hun eeuwenoude denkbeelden en geloofsopvattingen.De ontdekking van straling en elektronen met hun vreemde werkingen gooide het denkbeeld van een toevallig mechanisch functionerend heelal omver.Er kwam een hele nieuwe technologie uit voort wat het bewustzijn van de mens veranderde.(internet is er een van) Dat zijn transformatiemomenten die zichtbaar te maken zijn. Er wordt mijnsinziens momenteel teveel onzin gegooit binnen het kwantumdenken. Dat is het punt wat ik wilde aandragen.Maar ieder is vrij te geloven en te oordelen wat men wil.Dat doet de mens al sinds het bestaat en het vooruit brengt binnen evolutionair denken en handelen. En gelukkig verschillen wij daarin.

• angel 11

Je topic is op zich niet negatief, het door het slijk halen van bepaalde namen wel. Hans ken ik via de jassentechniek, maar Ruud ken ik persoonlijk, en de manier waarop je over hen schrijft klopt niet. Zou je hun namen er buiten hebben gelaten en het puur over hun bevindingen/ therapieën hebben gehad, dan had ik veel minder fel gereageerd. Maar Ruud en Hans doen allebei goed werk.Dat niet iedereen hun werk waardeert, dat kan. Dat maakt me niet uit, ieder heeft zijn eigen mening. Wel ben ik het helemaal met Maarten eens. Hij zegt: Zelf ben ik vrij sceptisch geweest ten aan zien van bepaalde trainingen, terwijl ik ze later toch ben ondergaan. Veel scepsis waren ook mijn weerstanden om geconfronteerd te worden met bullshit bij mezelf die mijzelf in de weg stond om vernieuwing.

Misschien moet er bij inderdaad nog een jasje uit, maar ik durf er ten minste aan om ook de fouten in mij zelf te zien en die niet uit de weg te gaan. En geloof me, het is niet even een jasje uit trekken en het is klaar, nee, je krijgt door het uit trekken van die jassen alles wat je goed hebt weg gestopt keurig op je bordje om het eens goed onder ogen te zien, en te voelen, zodat je het achter je kunt laten.Het heeft heel wat lef nodig om tot de bodem te gaan. En je gaat tot op de bodem, maar komt er wel sterker en beter uit. Maar ook dat wil niet zeggen dat deze techniek voor iedereen geschikt is, daarom zijn er ook zo veel verschillende therapieën. En wat jou topic betreft, dat al die therapieën zo opbloeien, dat ligt niet aan het feit dat de charlatans zo goed zijn om veel mensen erin te laten trappen, maar omdat er steeds meer mensen behoefte krijgen aan een betere kwaliteit van leven, omdat ze innerlijk weten dat er meer is dan dat het blote oog kan zien.

Wat bedoel je precies met, “ Laat je niet beïnvloeden door een schrijfstijl en ga er geen karakter uithalen.” Schrijf je dan niet zoals je bent/denkt/voelt? Wat probeer je te bereiken dan? Tja, ik reageer op jouw schrijven, zoals ik ben, voel, en denk. Misschien ben je niet gewend aan een beetje tegengas? ;-))

Tja veel denkbeelden zijn inderdaad oude wijn in nieuwe zakken, maar hier en daar is er ook wel wat nieuwe wijn te vinden, hoor. De jassen techniek is nieuw, met de transforming scan healing heb ik geen ervaring. De jassentechniek werkt inderdaad met transformeren, een oude techniek die perfect werkt. Er is niets mis met oude technieken, ook niet in een nieuw jasje.

Wel heb ik een vraagje, waarom zou de transformatie van de stoffelijke naar een etherische aarde, metaforische denkbeelden zijn? Je hebt gelijk als je zegt dat de geschiedenis vol staat met tijdsmomenten waarbij de mens dacht te transformeren. En dat de mens daar eigenlijk altijd mee bezig is. Toch geloof ik dat het deze keer (2012) anders is. Alles klopt gewoon teveel. Ik kan het niet echt uitleggen waarom ik het zo diep geloof, (natuurlijk houd ik in mijn achterhoofd dat het ook niets zou kunnen zijn,) maar het is meer een innerlijk weten dat het wel zo is.

Verder geloof ik niet dat transformatie in welke vorm dan ook, door geen enkle therapie versneld kan worden, het gebeurd alleen als het daar de juiste tijd voor is.

Therapieën die snelle transformatie beloven geloof ik zo wie zo niet. Het moet van uit jezelf komen, (met of zonder behulp van therapie) De jassen techniek helpt je niet te transformeren, het helpt je van overtollige balast af die je in de loop van vele levens hebt verzameld, dat kan sinds 2000 omdat er sinds dat jaar geen karma meer aangemaakt wordt, en het dus mogenlijk is om je enkel met opruimen bezig te houden.Aangezien dat opruimen van karma eeuwen zou duren, heeft Hans een techniek ontwikkeld die dat versneld. Maar als je bij een goede jassentherapeut bent, die zal kunnen zien welke jassen er wel uit kunnen, en welke nog niet, om wat voor reden dan ook. Dit proces kan dus nooit kunstmatig versnelt worden.

Maar het gaat wel steeds sneller omdat het de tijd er voor is, mensen worden steeds meer wakker en beseffen dat er meer is dan alleen het wereldje dat ze kennen. Ze gaan op zoek.Ieder op zijn eigen manier.

Je vraagt waarom een mens zou moeten evalueren als het in zijn kern eeuwigdurend is? Om uiteindelijk weer terug te keren naar de bron van al dat is, of de bron van licht en liefde, het is maar net wat je zelf wilt.

Wat de Quantumfysica betreft, in het kort wil dat voor mij zeggen dat het nu bewezen is door de wetenschap dat gedachten kracht hebben, maar dat wisten heel veel mensen/oude culturen al voordat het wetenschappelijk bewezen kon worden. Het is, vind ik, dus heel jammer dat mensen altijd bewezen moeten zien van wat al bekend is. Je verspilt daar zo ontzettend veel tijd mee, als mensen meer op zichzelf (hun binneste, intuitie, hogere zelf, geef het beestje maar een naam) zouden vertrouwen, dan hoefden ze geen “bewijs” te hebben……

• angel 11

Maarten, ik ben het helemaal met je eens!

Je bent alleen een beetje beter met uitleg en woorden als ik, geloof ik….grijns

• Mark

Ik schrijf graag korte stukjes en kan daar verschillende stijlen voor gebruiken.Deze topic over the rich and famous is humoristisch en kritisch bedoeld,maar desalnietemin een schrijfstijl met als doel een statement weer te geven.Het weerspiegelt niet het diepste in mezelf.Over iets wat ik interessant vind kan ik dus een tegenovergestelde mening neerpennen.(de altijd kritische vragensteller in mij)Mijn ervaring is dat dit vaak de discussie prikkelt en diepgaander maakt.(dus geef maar gerust tegengas,hoor)

Dat men tegenwoordig sterk een transformatie gevoel ervaart is logisch.De technologieën hebben de laatste eeuw een gigantische bewustzijnsverandering teweeg gebracht.De wereld globaliseerd,er is een snellere media en je bent binnen een paar uur aan de andere kant van de wereld.Kijk eens naar de ontdekkingen binnen de kosmologie etc etc. Met al die informatie is het logisch dat de tijd sneller lijkt te gaan.Het huidige brein verwerkt veel meer dan honderd jaar geleden.Dat de mens transformeert/evolueert is een gegeven feit maar dat er een totale omwenteling plaats vind op 2012 lijkt mij stug.Je ziet wel duidelijke veranderingen in het denken en het is niet meer dan logisch dat het in de wereld onrustig is.Maar de negatieve krachten moeten uitgewerkt worden en getransformeerd worden naar iets positiefs.Daarom is het zinloos te vluchten voor een bipolariteit.

Binnen occulte verhandelingen worden gedachten als elementalen gezien. Het geloof dat de goden door hun geestelijke wilskracht de materie uitdacht en een eigen bestaan liet leiden,zo werkt het menselijke denken eigenlijk ook.Beiden vinden plaats in het “onzichtbare” maar hebben een terugkerende uitwerking middels het handelen.Een gedachte leidt dus een eigen leven.

Persoonlijk houd ik wel van bewijsvorming.Het houdt mij enigzins met beide benen op de grond.Ik zweef een beetje in het midden op dat gebied.

Vond je vorige reactie al stukken relaxer.Tot een volgende keer.

• Mark

Hoi Maarten, ook jouw stukje met interesse gelezen.

Is onze maatschappij per definitie gewond of hoort het korte termijndenken en de “senseo-shot” niet eerder bij de tijdsgeest waarin wij leven? Is het lege ontevreden gevoel van de mens die iets mist niet juist een positief signaal te noemen, al ervaart het zo'n gemis als een negatief iets? Het brengt in ieder geval een motivatie teweeg om te veranderen en te zoeken in zichzelf.

• judith

Kortom: een grote spirituele happy family of spirituele chaos, of het spirituele labyrint, zoiets van zoek het maar uit, vind je of vind je niet 't is allemaal part of the game.

Je hebt geluk als je niet te veel geld kwijt bent als je in 1 keer bij de juiste therapeut terecht komt of in dat geval mag het ook best wat kosten (wel jammer voor degene die het niet kan betalen) en anders is het weer een goede leerschool en mag je nog blij zijn dat je voor veel geld met een schitterende door opgestegen meesters geleide cursus niet in psychose bent beland zodat je door een andere eerlijke therapeut weer (voor veel geld of misschien is het iemand die niet zo veel vraagt, ga dat maar eerst proberen) opgelapt kunt worden, maar ja, alle shit that happens is voor je eigen bestwil, je groeit en groeit ……. enz. over geld mag je niet zeuren, boeken kosten ook veel geld en ook daar zit een hoop bullshit tussen.

Een kwestie van “Op goed geluk”.

We gaan lekker met z'n allen "-)

;-)

• Maarten Sonderen

Met z'n allen, met zijn allen, met zijn alluh, allah, abbah en god, en boeddha zingen we van harte…

er kan er niet een de winnaar zijn

we laten ons wel kennen

• judith

:-)

• Mark

Zo is het leven,vol met keuzemogelijkheden.Je kunt kiezen om te zweven of om met beide spirituele voetjes op de grond te landen. Er bestaat geen gelijk of ongelijk want ieder denkbeeld bevat elk van deze aspecten en creëert daarmee een eigen individuele waarheid.Dat maakt het leven ook zo interessant om te leven,met zijn negatieve als z'n positieve aspecten.Wil je ervoor betalen in geld,tja…..

• spirit

hoi mark.

in het meeste kan ik wel mee komen.

al is het altijd leuk die ideeen te lezen hoor. heb er geen moeite mee zolang we maar zelf blijven denken. en ja ach.. mensen die veel geld uit geven aan verlicht worden, transformeren of wat dan ook in die richting.. die hebben het denk ik niet begrepen wat dat inhoud. of ze hebben gewoon geld over.. en waarom dan ook niet :D

maar over die 10 % hersens gebruiken.

jij zegt dat het niet zo is.. maar volgens mij is het toch algemeen bekent dat dit wel zo is. hoeveel precies ect weet ik niet. maar het is algemeen bekend dat we niet onze gehele hersen capaciteit gebruiken.

vriendelijke groet..

iemand die hoop dat 2012 waar is.. want heb gewoon zin in een beetje magie in het leven en dromen mag altijd ;-)