Het is jammer Angel 11 dat je mijn topic zo negatief ziet. (misschien toch nog een jasje uittrekken?) De vorige keer reageerde je ook al zo negatief bij de wat kritische beschouwing van David Icke. Laat je niet beïnvloeden door een schrijfstijl en ga er geen karakter uithalen. Dat heb ik een vorige deelnemer ook al proberen duidelijk te maken. Het was en is helemaal niet mijn bedoeling om mensen door het slijk te halen.(al moet ik toegeven dat het woord charlatan een negatieve klank heeft,dat had ik anders kunnen uitdrukken)
Als je denkt dat ik dit soort van denkbeelden niet interessant vind dan vergis je daarin. Maar realiseer wel dat heel veel denkbeelden oude wijn in nieuwe zakken zijn. Dat geldt ook voor de jassentechniek en de transforming scan healing. Heel veel denkbeelden omtrent transformatie vindt je terug binnen esoterische en occulte verhandelingen.De transformatie van naar de vierde en vijfde dimensie vertoond veel overeenkomsten met de leer van de wortelrassen en de transformatie van het vijfde naar het zesde wortelras.De transformatie van de stoffelijke naar een etherische aarde.Het zijn allemaal metaforische denkbeelden die al bestaan sinds de mens ze doorvertelde en opschreef. Het gevaar bestaat dat mensen deze metaforische fabels te letterlijk opvatten en deze leringen vervallen dan tot een hol en betekenloos dogmatisme. Geloof me,de geschiedenis staat vol van tijdsmomenten waarbij de mens dacht te transformeren. En de mens transformeert,maar zeer geleidelijk zoals de natuur het aangeeft.Dit proces kunstmatig versnellen wat dit soort therapieën je beloven gebeurt niet.Het zou onnatuurlijk zijn.En waarom zou de mens zo snel moeten evalueren als het in zijn kern eeuwigdurend is? (en ik besef dat deze laatste zin een geloofsopvatting is, ik geloof dus heus wel hoor)
De kwantumfysica is altijd een open domein geweest binnen het spiritueel denken.Eindelijk gaf de wetenschap iets wat een bevestiging leek voor hun eeuwenoude denkbeelden en geloofsopvattingen.De ontdekking van straling en elektronen met hun vreemde werkingen gooide het denkbeeld van een toevallig mechanisch functionerend heelal omver.Er kwam een hele nieuwe technologie uit voort wat het bewustzijn van de mens veranderde.(internet is er een van) Dat zijn transformatiemomenten die zichtbaar te maken zijn. Er wordt mijnsinziens momenteel teveel onzin gegooit binnen het kwantumdenken. Dat is het punt wat ik wilde aandragen.Maar ieder is vrij te geloven en te oordelen wat men wil.Dat doet de mens al sinds het bestaat en het vooruit brengt binnen evolutionair denken en handelen. En gelukkig verschillen wij daarin.