Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

spirituality for the rich and famous

• Mark

Wel, zonder je lichaam geen spirituele groei,hoor.Alles vormt een geheel. Dus bv. ziektebeelden kunnen dus juist als doel een spirituele groei kennen. Elke ervaring en handeling in het leven bieden een mogelijkheid om (in het door jouw geschreven levensverhaal) spiritueel te groeien.Ieder maakt z'n eigen karma.Spiritualiteit vind je niet door te vluchten in een fantasie wereld en door alle negativiteit als een jasje uit te trekken.Dat is onzin en er staat altijd weer een nieuwe jas voor je klaar.Transformeren is leren en je leert van je fouten.Het omzetten van iets negatiefs in iets positiefs is de werkelijke transformatie.Niet dat de Aarde in 2012 een doorzichtige bol wordt en wij daar als lichtlichaampjes rondzweven.Je hebt al een lichtlichaam,dat is je innerlijke zelf.

Schizofrenie kent een chronisch ziekteverloop en is zeker niet te genezen.Iemand die longemfyseem heeft kun je ook niet genezen.Schizofrenie is een hersenaandoening.Elke goede (alternatieve) therapeut weet en erkent dit.Je kunt wel behandelen zodat het individu een zo'n aangenaam mogelijk leven kent.Daar bestaan medicijnen voor die inderdaad vervelende bijwerkingen kennen.Er is momenteel geen alternatief. Alternatieve therapeuten die dit wel verkondigen verkopen gebakken lucht omdat ze hun “behandelingen” niet vlg de wettige standaarden kunnen aantonen.Daarom gebruiken ze ook de term alternatieve therapeut en therapie. Het is enkel een maas in de wet.Ik kan mij morgen ook alternatieve therapeut noemen.

• angel 11

Wie zegt dat alles stopt als je geen lichaam meer hebt? Zonder lichaam heb je ook spirituele groei, als je lichaam sterft blijf jij over, en dan zou je niet meer verder kunnen ontwikkelen? Ik denk juist des te meer, omdat je minder last hebt van aardse dingen. Ik ben het er wel mee eens dat hier op aarde lichaam en ziel één geheel vormen, ziektebeelden ontstaan ook vaak door jarenlang negatief denken.Door je gedachtenpatroon te veranderen, ga je langzaam transformeren. lees louise hays maar eens. Spiritualiteit vind je zeker niet door te vluchten in een fantasie wereld, maar het is naief om te denken dat je alle negativiteit als een jasje uit te trekken.De jassentechniek is hard werken, maar dat weet jij niet omdat je het zelf nooit hebt ervaren en dus geen flauw benul hebt waar je over praat. Ik heb de jassentechniek wel gedaan en het maakt wel degelijk verschil in spirituele groei, maar het wil ook zeggen dat je veel op je bordje krijgt waar je mee aan de slag kunt gaan. Dat is hel, en je kunt het inderdaad niets mee doen, vrije keus, maar dan heb je grote kans dat je de jas inderdaad weer “aantrekt.” Dat wil zeggen dat je in een situatie terrecht komt die je toch datgene onder ogen duwt wat je moet “inzien”. En die situatie zal zich herhalen tot het inzicht is verkregen.De jassentechniek is een gereedschap waar je mee aan de slag moet, geen “makkelijke uitweg” zoals jij schijnt te denken. Ga het eerst eens doen, dan praten we verder, want je hebt geen flauw idee wat je af loopt te kraken.

Er zijn inderdaad schizofrenen zoals jij ze beschrijft. Maar er zijn ook mensen als schizofreen bestempeld die enkel slechte entiteiten bij zich hebben die een sterke invloed hebben op deze persoon. Een goede alternatieve therapeut kan aan de slag gaan om die entiteiten te verwijderen, en kijken waarom deze persoon die entiteiten in de eertse plaats heeft aangetrokken, zodat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren. Maar aangezien de reguliere artsen weinig weten van entiteiten en daar ook niets van willen weten, worden veel mensen inderdaad volgepropt met medicijnen met vervelende bijwerkingen, wat helemaal niet nodig is. Elke goede (alternatieve) therapeut weet en erkent dit. En een goede alternatieve therapeut zal ook na één consult kunnen zeggen of iemand schizofreen is of niet.

Voor de échte schizofrenen zoals jij die beschrijft zal ik niet zeggen dat medicijnen niet goed zijn ter verbetering van hun leven, maar lang niet elke schizofreen ís schizofreen. Er is dus wel een alternatief, en dat is geen gebakken lucht.

En ja, jij kunt je morgen ook uit laten roepen tot alternatieve therapeut en een praktijk beginnen, helaas wel, want zulke praktijken staaft negatievelingen zoals jij om erop af te geven, niet verder kijkend dan hun neus lang is naar alternatieve therapeuten die wel goed zijn. Zoals altijd verpesten de slechten het voor de goede, maar dat is met alles zo. Jammer dat jij zo halstarrig weigert dat te zijn, want er lopen heel wat goede rond. Helaas wat minder in getal als “de slechten”…..

• Sanne

<enkel slechte entiteiten bij zich hebben die een sterke invloed hebben op deze persoon.>>

Ja, heel goed angel,

werd daar maar eens meer aandacht aan besteed in instellingen.

Zelf verwerk ik, leef ik dingen van overdags in dromen uit en omgekeerd en leer van de dromen en van overdags;

in feite dat ik in meer werelden tegelijk ervaringen op doe.

;) Sanne

• angel 11

en DAT bewonder ik Sanne,

• Sanne

:)

• Mark

Kijk, je benoemd nu twee duidelijke dingen waarover wij verschillend denken.

Ten eerste zeg ik niet dat wanneer het lichaam sterft alles ophoudt.Ik maak echter geen apart onderscheid tussen een lichaam en een ziel.Dus als mw Jansen sterft, sterft daarmee ook haar persoonlijkheid en bestaat er niet een persoonlijke ziel die als mw.Jansen voortleeft.De constitutie valt uiteen (waarvan wij hier enkel het stoffelijke ontbindingsproces zien) Ik geloof wel in een niet-zichtbare essentie die de oorzaak vormt van een steeds wederkerende opbouw en afbraak en middels ervaring een spirituele en evolutionaire groei kent.(de reïncarnatiecyclus) Als bv. een oude ster imploneert en daar eonen later nieuwe sterren uit geboren worden, dan spreek je toch ook niet van dezelfde ster? Terwijl het om hetzelfde materiaal gaat maar met een andere uitdrukkingsvorm.Er zit dus een duidelijk verschil tussen onze denkwijze mbt. het hiernamaals.Daarom geloof ik niet dat mensen hun vorige levens kunnen herinneren omdat diezelfde mens zich momenteel een andere uitdrukkingsvorm vertoont.Het zal echter toch de ervaringen van vorige levens uitdrukken/uitwerken binnen dit levensverhaal. (daarom geloof ik niet in regressietherapeuten,channelings en de char"s in de wereld die een lijntje naar boven menen te hanteren) Begrijp je dit verschil van denkwijze? Het is vaak moeilijk uit te leggen omdat het een vrij diepgaande leer betreft en een studie vereist.Je gebruikt al snel verkeerde woorden waarbij verkeerde denkbeelden opgeroepen worden.Dus lichaam-ziel-geest zijn uitdrukkingsvormen,elk op hun gebied met hun elk hun taak of rol.Gedurende de reïncarnatiecyclus blijven deze aspecten met elkaar verbonden maar verschillen in uitdrukkingswijze.(persoonlijkheden,deze zijn vergankelijk)

Het tweede punt geeft heel duidelijk aan waarom ik weinig heb met de alternatieve therapeut.Het denkbeeld dat negatief denken de oorzaak voor ziekten zou zijn.Natuurlijk kan positief denken een positief effect hebben voor een ziekte verloop en visa versa,maar dit gaat niet op voor bv genetisch aangelegde ziektebeelden.Dus het standpunt dat iemand zelf verantwoordelijk is voor de ziekte vind ik een middeleeuws denkbeeld en een belediging voor de patient.Veel van deze therapeuten spelen maar al te graag in op deze zwakheden van vaak wanhopige patienten.Kanker genees je niet met een jasje uittrekken of een zouttherapie.Net zomin de demente meneer of mevrouw.Kijk,hier schiet de alternatieve geneeskunst tekort,punt. En ja,een goede therapeut weet en erkent dit.Dan kom je bij een echte dokter terecht.En dit bedoel ik heus niet negatief hoor ,maar het zijn de simpele feiten. Dus alternatieve therapie als aanvulling? Prima,maar voor genezing vertrouw ik toch liever de reguliere geneeskunst.

We zullen hier niet uitkomen.We denken over hetzelfde onderwerp te verschillend.Dat geeft ook niet.Verschillende denkwijze leveren inhoudelijk de leukere discussies op.

• Sanne

<< Ten eerste zeg ik niet dat wanneer het lichaam sterft alles ophoudt.Ik maak echter geen apart onderscheid tussen een lichaam en een ziel.Dus als mw Jansen sterft, sterft daarmee ook haar persoonlijkheid en bestaat er niet een persoonlijke ziel die als mw.Jansen voortleeft.De constitutie valt uiteen (waarvan wij hier enkel het stoffelijke ontbindingsproces zien) Ik geloof wel in een niet-zichtbare essentie die de oorzaak vormt van een steeds wederkerende opbouw en afbraak en middels ervaring een spirituele en evolutionaire groei kent.(de reïncarnatiecyclus) Als bv. een oude ster imploneert en daar eonen later nieuwe sterren uit geboren worden, dan spreek je toch ook niet van dezelfde ster? Terwijl het om hetzelfde materiaal gaat maar met een andere uitdrukkingsvorm. >>

Ja, of je zegt eigenlijk hetzelfde, maar dan met andere woorden.

Ach, amorphe, niet stoffelijke zaken zijn echt ook heel moeilijk in woorden uit te drukken, maar in de kern hebben we het over hetzelfde.

Althans, dat verneem ik uit alllebei jullie verhalen.

;) Sanne

• Mark

Nou Sanne, er bestaat toch wel een groot verschil in denkbeeld tussen een voortlevende persoonlijke ziel en een ziel en/of ego wat een persoonlijkheid creëert om zich uit te drukken.

Als iemand sterft neemt iemand z'n lichaam niet mee naar het hiernamaals.Het ontbind en gaat op in de natuur van dit desbetreffende stoffelijke gebied.Bij de persoonlijkheid gebeurt hetzelfde.De psychische/astrale constitutie valt net als het lichaam uiteen en ontbind binnenin wat men de kama-lokische gebieden noemt.(een ratjetoe van lagere emoties etc. Een echt medium communiceert dus vaak met dat gebied en denkt met een persoonlijkheid te communiceren.Aangezien de lagere emoties en driften daar verblijven vindt daar in communicatie veel misleiding plaats.Soort zoekt soort is de beste beschrijving van deze sfeer) Men kan niet communiceren met iemands echte zelf (ziel of ego ) omdat deze niet op deze gebieden verblijft maar zich tijdelijk terugtrekt in de schoot van de geest.Dus Mw.Jansen is een masker die uiteenvalt en bij de wedergeboorte opgebouwd wordt als een nieuw masker met de zaden van ervaring van het vorige masker.

Hetzelfde geldt voor de diepere betekenis van ziekten.Is het een straf? De leer van Karma zegt immers echter dat wat wij zaaien,oogsten.Dus het genetisch aangeboren ziektebeeld zou dan weleens een product kunnen van een vorig leven.Deels klopt dit maar Karma is een wet die evenwicht en harmonie brengt.Het is geen wet van alleen beloning en straf.Wat wij in ons persoonlijk levensverhaal als negatief ervaren (bv een diagnose kanker) kan op de hogere gebieden juist een mogelijkheid bieden om spiritueel te groeien.Net zoals in dromen tijd geheel anders ervaren wordt geldt dit ook voor de concepten negatief en positief op de hogere gebieden.Er moet dus nooit een schuldvraag zijn voor het lijden van de mens.Als we dit bekijken vanuit onze vergankelijke persoonlijkheden is het plaatje hierin niet compleet.

• spirit

klopt helemaal. ik kwam ook tot spiritueel besef toen ik in de put zat.

had nog nooit van spiritualiteit gehoord. .. alleen wat bijbelse verhalen van mijn vader. dus leende ik een bijbel bij de bied en ging op zoek naar de antwoorden op mijn vragen.

maar die geke bijbel heeft me juist op andere paden gezet.. want ik begon te dromen over de vragen waar ik mij mee bezig hield. en dacht weer na over die dromen.. dan sloeg ik de bijbel open.. en vaak op precies die bladzijde haalde ik weer de antwoorden . en net toen ik nadacht over wat een toeval toch allemaal..

kreeg ik van mijn vriend celestijnse belofte.. en dat ging over toeval.. ja toen was ik niet meer te stoppen en heb alles in me opgezogen en daar zelf over nagedacht.. ervaringen aan gemeten ect. nu 6 jaar later.. zoek ik niet meer zo. ik heb veel gevonden en neem nog steeds alles in mij op.. toets het aan mijn innerlijk past het dan hou ik het.. past het niet dan zet ik het gewoon even opzij.. met hjet idee dat als ik het niet snap het nog niet wil zeggen dat het niks waard is.

nou ja dat wilde ik even kwijt :D het is toh erg bijzonder vind ik.. hoe ieder zo zijn eigen pad loopt. of het nu christelijk is of boedhistisch.. :-)