Kijk, hoe je het begrip ziel ook wilt benoemen,het gaat uiteindelijk om het denkbeeld wat het bij je oproept. En dat verschilt natuurlijk weer per persoon. Bewustzijn vind ik overigens ook een duidelijke term hoor. Ik heb je stukje nogeens gelezen, was over een aantal dingen toch nieuwsgierig en ik heb daar een aantal vragen over.
Het stukje dat bange mensen geen universele liefde kunnen ontvangen.Wat bedoel je met bange mensen en in wat voor verhouding staat universele liefde hier tegenover?
Voor mij roept de term ziel juist een beeld van het innerlijke aspect op. Van waaruit je persoonlijkheid en je sociale omgang met de buitenwereld de uiterlijke aspecten vormen.Ik deel wel je mening dat er een evenredigheid moet bestaan tussen innerlijk en uiterlijk en dat het niet goed is als mensen teveel in hun innerlijke verblijven.(Raja Yoga biedt hier overigens leuke meditatie-oefeningetjes voor) Persoonlijk zie ik de ziel niet als iets onbereikbaars. Ik denk dat de term bewustzijn al een stuk vertrouwder klinkt voor de gemiddelde mens. Je bent immers je bewustzijn.Altijd. Docu's als the Bleep en the Secret borduren hier eigentijds op voort.
De term die ik ook veel tegenkom op dit forum is loslaten. Wat versta jij hier precies onder en zit er een wezenlijk verschil tussen enkel iets loslaten of een ervaring uitwerken?
Lijken wel toetsvragen hé (ha,ha) , ben benieuwd en nieuwsgierig.