Moed houden Sanne. Eén van mijn favoriete uitspraken is ‘Pas als je opgeeft, heb je verloren’.
Elza
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHallo Allemaal,
Leuk forum, met interressante dingen.
Je kunt volgens mij wel compleet zijn, doch waarom zou je dan alléén moeten zijn. :-) Ik denk eigenlijk dat er verschil is of je een ‘aanvuling’ wil of een ‘opvulling’ qua relatie.
Een opvulling dient voor dat wat je denkt zelf niet te hebben ('denkt', dus dat kan misschien anders zijn) en die ander kan opvullen, en een aanvuling kan b.v. een sterk punt van je zijn die door de aanvulling van je relatie nog sterker wordt. Zeer aangenaam zo'n relatie! :-)
liefdevolle groet,
Zonnetjestef schreef:
>
> Goeiedag lieve mensen!
>
> Ik zit met een vraag die al een ruime tijd voor mijn hoofd
> spookt, na 2 boeken van Echhart Tolle gelezen te hebben over
> het ego. Eerst een inleiding :
>
> Ik voel me niet volledig omdat ik geen echte relatie heb.
> Hierdoor heb ik gebrek aan zelfvertrouwen en voel ik me niet
> helemaal okee. Ik kan met niet volledig voelen en heb dus het
> gevoel dat er wat ontbreekt aan me. Diegenen waarmee ik echt
> alles kan delen ontbreekt.
>
> Tot zover de inleiding. Het is niet om medeleiden te wekken
> want zo zielig ben ik niet. Maar is dit gevoel iets wat
> terecht is? Ben ik zonder de ander ook niet volledig? Het
> gevoel trekt zo hard aan mij. Ik wil zo graag liefde delen.
> Geven en ontvangen. Heb je diegene gewoon nodig om jezelf
> 100% goed te voelen? Of is het mijn ego die opspeelt en mij
> zegt dat ik niet volledig ben, zoals het ego alijd tekorten
> ontdekt. Ik heb namelijk het gevoel dat het dieper zit dan
> mijn ego…
>
> Hoe denken jullie erover? Kan je in je eentje volledig zijn?
> of heb je een ander nodig?
>
> Stef
Welkom zonnetje!
Ik denk toch dat ik een relatie wil om liefde te delen. Zorgen voor iemand. Liefde geven, liefde ontvangen. Daar heb ik behoefte aan.
Misschien zit er toch stiekem een stukje ‘opvullen’ in. Dat is in de liefde ontvangen denk ik. Misschien omdat ik niet genoeg van mezelf kan houden. maar in vind het ook fantastisch om te geven en daar voor te gaan.
Zoals Sanne zegt zou het helemaal fantastisch zijn als ze ook echt diepe gesprekken kan voeren, geinteresseert is in deze onderwerpen, maarja, als 20 jarige vind je zoiets niet in de plaatselijk discotheek
Bedankt voor de berichten
Stef
Lieve Stef
Ik begrijp je behoefte/gevoel wel, (we hadden het hierover ongeveer een jaar geleden ook al ), jij bent nu 20 (logisch dat je behoefte aan een mooie relatie hebt), ik ben 43, getrouwd enzo en toch heb ik die behoefte ook nog steeds, dus een relatie is niet perse een in- op- aanvulling van deze behoefte maar wel noodzakelijk als bijvoorbeeld een leerschool, tenzij je het grote en zeldzame geluk hebt om op heel jonge leeftijd gelijk al op je grote liefde te stuiten, een tweelingzielliefde is prachtig maar alle andere relaties zijn ook heel belangrijk en kunnen ook heel mooi zijn maar zoals je al aangeeft, zie het maar te vinden tussen alle ogenschijnlijk wild, vrij en blij levende jongeren, die weinig geestelijke interesses vertonen, misschien is een spiritueel jongerencafe of iets dergelijks (er wordt wel het een en ander georganiseerd voor spirituele jongeren) een optie want er zijn echt wel genoeg jongeren die net als jij hier ook naar zoeken en dezelfe behoefte hebben (wel de stoute schoenen aantrekken om daar eventueel alleen heen te gaan) wil je niet alleen gaan is er ook nog een mogelijkheid om via spirituele jongerensites/forums iemand (jongen of meisje) te vinden en daar iets mee af te spreken ook in dit geval weer: be creative en neem initiatief tot actie, wie weet wat voor moois daar uitkomt.
Enne…. (in dit geval van liefde met de grote L) Wie zoekt vindt niet! Wie niet zoekt vindt!
Ook heeft iedereen een bepaald karma of een blauwdruk waarin niet altijd het vinden van een partner in de eerste plaats noodzakelijk gevonden wordt, misschien is het voor jou wel belangrijk om eerst andere zaken te leren in verband met geestelijke groei en staat dit soort liefde nu nog op in de wacht, alle gebeurtenissen of uitblijven van verwachte gebeurtenissen dienen een doel hoe hard of moeilijk dat soms ook is of lijkt.
Liefde komt in alle vormen en op alle niveaus en is geen kwestie van Ego want dan zou je kunnen overwinnen of iets dergelijks?? terwijl Liefde de grootste kracht in alles is, (kun je je ook nog afvragen wat “Ego” precies inhoudt, kun je ook een boek mee vullen ;-)).
Ben benieuwd! vind het trouwens heel leuk dat je weer aktief op het forum bent ;-)
Liefs Judith
Hallo Stef,
'Goede gesprekken' voeren zit een gevoel ook achter geestelijk op één lijn te zitten, dat zou prachtig zijn. Idealisme kan echter door zijn beeldvorming zulke proporties krijgen dat een teleurstelling er al bij ingebakken zit. Ieder mens maakt van zijn/haar ideaal een beeld. Vanuit dit beeld wordt de invulling in de wereld gezocht. Soms komt er iemand op je pad die een zelfde beeld heeft en ook opzoek is naar de invulling van dit beeld. Dan hebben we een goede relatie, zoals dat heet. Je wordt dan ouder, je verandert en langzaam veranderd je beeld met je mee, maar die van de ander is hetzelfde gebleven en de relatie begint moeilijker te worden. :-)
Dit is een veel voorkomend iets, vandaar al die verbroken relaties en mensen die teleurgesteld zijn in elkaar.
Als we zouden beginnen met een blanco stuk, liefst helmaal géén beeld, maar wel met een idee te willen ‘geven’ is dat voldoende om een relatie aan te gaan. Als je namelijk blijft groeien (geestelijk gezien) dan groeit het verlangen van ‘geven’ met je mee, en zal slechts een diepere relatie geven, zonder dat jij of die ander teleurgesteld hoeft te worden.
Toch is het van belang je gevoel hierin te volgen. Het hart geeft altijd antwoord op echte liefde, want die opent het hart waardoor de ander liefde kan ontvangen! :-)
veel succes!
Liefdevolle groeten,
Zonnetje.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?