Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat is er aan de hand

• angel

Hoi allemaal,

ik vind dit ook een geweldig forum, en ben blij dat ik hem gevonden heb. inderdad zou een keer een ontmoeting, of misschien via msn een idee zijn? En ik begrijp je wel hoor judith, maar ik was het inderdaad een beetje beu dat één persoon een heel forum kapot kan maken, toch laten we ons niet kisten, en als mark 1,2,3,4,en 5, voor mijn part hun psychologische geleuter thuis kan laten, (als ik daar behoefte aan heb maak ik wel een afspraak bij een échte) dan is hij wat mij betreft welkom, maar ik ben bang dat een vos zijn haren niet verliest, of moet ik daar nu juist een andere werkelijkheid voor creeëren, grijns….:-)

• Goh

Mark en zijn collega……ik vermoed dat Mark werkloos thuis zit en zijn dagen probeert te vullen met eindeloze verhandelingen die nergens toe leiden?

• Sanne

Ik dacht dat ie in de zorg werkte.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2079&i=8834&t=8770

< Deze mensen worden niet meer beter,alleen slechter. Het bieden van veiligheid en het tot stand proberen te houden van een huidige gezondheidssituatie middels een opgesteld zorgplan is het weinige wat we nog kunnen bieden. Toen ik begon in de gezondheidszorg vond ik mijn eigen persoonlijke inbreng binnen de interactie met clienten belangrijk. (deed ik dit of dat wel goed etc) Vele jaren later is dit gevoel bij mij weggevallen en haal ik mijn werkvreugde veelmeer vanuit het moment. Dit leer je middels de ervaringen die je gedurende de jaren opdoet. Geniet van het kleine en vind het grote.Dit is een persoonlijk voorbeeld maar genoeg lezers zullen hierin iets terug herkennen. Dus beste Judith, wij allen veranderen de wereld, het kleine maakt immers het grote.>>

:? Ehh… ik ben ook chronisch ziek, inmiddels niet terminaal.. (meer) …somps op het randje geweest, bv 10 jaar terug.

Stel je voor dat ik bij hem op de afdeling….

nee, laat maar…

ik.. ga binnenkort op het Erasmus MC kwadraat kijken.

Ja, ziekte van Crohn.. ik weet voor mezelf dat het karmisch is,

toch is er een gelaagdheid. Rationeel wetenschappelijk ben ik een product van deze tijd.. het geouwehoer met autoimmuun ziektes.

Holistisch is er karma,

maar ik blijf toch kijken hoeveel mogelijk ik het leven dragelijk kan maken.

• Oud?

Hoi Judith,

nee hoor je bent niet de enige die dat door heeft, hoop dat dat je troost geeft

ik vermoedde het al een tijdje ( ook een van de redenen dat ik ben afgehaakt met schrijven, maar wel alles lees) dat we als proefpersonen gebruikt worden want de toon wordt steeds rationeler( kijken tot hoever ik gaan kan) bij Mark ik kan het net als jij niet waarderen en heb mijn twijfels over of dit eigenlijk wel kan/mag.

we zijn het gewoon moe en om het in mijn eigen dialect te zeggen

ut verveuld stierlijk en je worre der loof van.

groeten Oud?

• Goh

Sanne schreef:

>

> Ehh… ik ben ook chronisch ziek, inmiddels niet

> terminaal.. (meer) …somps op het randje geweest, bv 10 jaar

> terug.

>

> Stel je voor dat ik bij hem op de afdeling….

> nee, laat maar…

> ik.. ga binnenkort op het Erasmus MC kwadraat kijken.

>

> Ja, ziekte van Crohn.. ik weet voor mezelf dat het karmisch is,

> toch is er een gelaagdheid. Rationeel wetenschappelijk ben ik

> een product van deze tijd.. het geouwehoer met autoimmuun

> ziektes.

> Holistisch is er karma,

> maar ik blijf toch kijken hoeveel mogelijk ik het leven

> dragelijk kan maken.

——————————————————————————-

Hallo Sanne;

Je hebt een mooie houding; kijk vooral wat je wél kan en hoe je kwaliteit van leven kan hebben en zoveel als mogelijk kunt genieten. (dit geldt eigenlijk voor iedereen?)Gelukkig ben je zoals je schrijft niet langer terminaal.

Als ik Mark's verhaal over zijn werk in de gezondheid-sector leest, zegt hij dan weer wél de goede dingen: veiligheid bieden, het moment/het nu is belangrijk voor terminaal zieke mensen. Mark heeft dus blijkbaar wel gezonde stukken. Daar ben ik blij om, ook hij moet verder.

Hij zou wat minder pretentieus dienen te zijn, wat minder beledigend, en wat meer in de realitiet moeten staan: communiceren doe je mét anderen, anders ben je monologen aan het houden terwijl de zaal allang leeg is?

Laten wij er zijn voor Mark, als hij begint in te zien dat er ‘iets’ niet goed gaat. Dat zal dan onze kracht zijn?

• Sanne

Zie je dat wat meer persoonlijkerere noten in berichten

toch wel degelijk een wereld van verschil maken?

Veel mensen hebben echter best vaak aangegeven dat ze geen behoefte hebben om de wat meer persoonlijkerere dingen te delen op dit forum.

Sommige gesprekken zullen dan moeizaam gaan, omdat het puur rationeel benaderen van onderwerpen dan aan de legitieme ervaringen van verschillende mensen voorbij kan gaan.

Beide partijen voelen zich dan niet serieus genomen.

1 Degene die een 3dubbele nickname heeft en wenst onderwerpen op een puur rationeel, psychologisch wetenschappelijke manier te benaderen

2 en degene die al zijn/haar ervaringen en emoties in alle toonaarden vanuit het diepst van de weet ik veel wenst te delen.

Veel mensen kunnen behoefte hebben anoniem op fora de kant die ze op het werk of thuis niet kwijt kunnen hier te uiten.

Anderen hebben behoefte als een soort ‘hobby’ of ‘extra impuls’, beschouwend, filosofisch, of rederijkend bezig te zijn.

En een heleboel mensen hier tussenin.

Ratio<=>Gevoel is weer dualiteit.

Meer een soort ‘geen oordeel’ naar al deze mensen toe.

Kom je er met iemand niet uit,

kijk dan wat je wil

en als je er niet uit blijft komen, laat het dan even rusten, maar ga het dan niet blijven voeden, want dan ontaard het in gesteggel.

Niemand heeft gelijk ; er zijn alle waarheden één waarheid.

• judith

Hoi Sanne

Ik ben ook voor een open forum, juist vanwege de verschillende meningen en verschillende karakters, als je een forum hebt waar iedereen het alleen maar met elkaar eens moet zijn ben je ook snel uitgepraat maar er moet geen vies spel gespeeld worden en dat kan natuurlijk ook gebeuren want de grootste psychopaten kunnen lekker inloggen en hun spel spelen dat is wat er nu is gebeurd en dat is iets waar we dan ten alle tijden rekening mee moeten houden.

Ik heb nu niet de neiging om iedereen die hier inlogt met argusogen te bekijken dat is niets voor mij, gewoon lekker een open hart en open mind houden op een open forum :-).

See you!

Liefds Judith

• judith

Hoi Goh

Ik ben ook werkloos, ahaalloewel! ik ben huisvrouw, moeder en student van leven der natuur :-), mijn computer staat centraal en als ik in het langslopen een berichtje zie staan neem ik even tijd om het te lezen en te reageren als ik daar zin in heb, dus hetzelfde zou ook voor mij zo kunnen gelden, zolang ik me in en rond het huis bevindt vind ik het leuk om me hier mee bezig te houden omdat het me interesseert, moet wel uitkijken dat ik m'n gedachten een beetje verdeel over verschillende zaken des levens, het liep de laatste tijd een beetje uit de hand met you know who! maar de rust is wedergekeerd.

groetjes Jud.

• judith

Hoi Elza :-)

Ik hoop dat je nog wat wilt blijven reageren hier, als de sfeer weer wat lichter is?

Liefs Jud.

• judith

Hoi Angel :-)

In principe zou het jammer zijn om noodgedwongen op de msn over te moeten gaan als het ook op dit forum kan want dan zijn de mogelijkheden om meerdere mensen te leren kennen groter en iedereen kan op zijn tijd en zin inloggen en meepraten en dat is misschien dan uitnodigend voor anderen die ook in willen springen, ik ben hier ook op die manier ingesprongen met zeker een tijd geleden met veel genoegen, nu zijn er altijd goede tijden en slechte tijden ook op een forum en dat moet ook kunnen maar er kwam nu geen einde aan de slechte tijden maar goed toch wel nu misschien en ik ben blij dat er nog mensen zin in hebben, misschien kunnen we even nadenken over wat onderwerpen om over de praten en anders blijft de email/msn ook een fijn alternatief :-).

Denk jij dat het mogelijk is een ander alternatief te creeeren voor de vos?

Ik denk dat de vos dat zelf moet doen als hij dat wil.

Ik hou me de laatste tijd heel erg bezig met gedachtenkrachten, misschien is dat iets voor een nieuwe topic? Effe over nadenken :-), hoe dat in te kleden, ben er even helemaal uit om nieuwe topics aan te kaarten maar komt wel weer.

Liefs Judith