Hoi Sanne
<< Maar dat heb je, hebben jullie toch eens bij elkaar gevisualiseerd?
Dat behoeft toch niet voort wat hoort wat? >>
Klopt helemaal :-) maar dat was visualisatie en handeling voor dat ik me van iets meer bewust was maar nu probeer ik dit om te zetten op was grotere schaal en niet meer voor mezelf want daar begin ik nu zo langzamerhand wel genoeg van te krijgen, een soort punt van oververzadiging die je eerst moet bereiken, ik begin er ook genoeg van te krijgen om alsmaar met mezelf bezig te zijn, met problemen van alledag, lekker belangrijk! ook op hoger niveau, als je handelt, geeft, uitdeelt enz. dan gaat dat spirituele proces wel vanzelf dus daar hoef je je eigenlijk ook niet mee bezig te houden, ik wil eigen hetzelfde zeggen als wat Mark wat uitgebreider omschrijft maar mijn vraag is hoe dan beter te handelen, op wat grotere schaal?
En niet zoiets van “wie het kleine niet eerd, is het grote niet weerd”.
Er zijn grote problemen op wereldschaal, veroorzaakt door de mens en kan alleen opgelost worden door de mens zelf, wij hebben er ook allemaal aan meegedaan om de maatschappij wereldwijd te maken tot wat het nu is, ook vanuit vorige levens, ik heb nu zoiets van goed! ik wil het goedmaken :-), karma op kleine schaal en karma op grote schaal, ‘k sta een beetje met m’n handen in m'n karmakapsel en probeer het eerst maar goed te doen op kleine schaal meer lukt mij op het moment niet, vandaar mijn vraag aan Mark.
'T is inderdaad waardeloos wat er uitgestord word over de mens vanaf o.n. de pubertijd, dat maakt het er allemaal niet beter op, er worden ook goede programma's vertoond maar de mens/puber/kind wil liever de rottigheid zien, ze zoeken massaal de ellende op, waarom eigenlijk?
Er zijn niet zo veel mensen die graag bloemetjes en mooie zaken zien op TV, (ik wel, jij ook en nog een paar), en de ervaring heeft mij tot nu toe geleerd dat de meeste mensen ook niet te lang willen verspillen met praten over mooie zaken, daar vind ik weinig intresse in.
Ga maar een praten over mooie lichtsferen met alle bijbehorende harmonie en goedheid? Of begin over een spookhuis met afgrijselijke nachtmerries? even kijken waar alle aandacht naar uitgaat.
Als iemand vraag “hoe gaat het met je” en je zegt “goed” zegt men “ah! fijn voor je” en dan wil ik nog even uitwijden maar daar is geen intresse/tijd voor, en zeg je “niet goed” willen ze er uren over doorgaan met vol enthousiasme :-), 't zijn maar twee kleine voorbeeldjes maar dat gaat tot in de oneindigheid door, helaas, OK! werk aan de winkel ;-).
Liefs Jud.