Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat is er aan de hand

• judith

Hoi Nathalie

Ik geloof ook dat alles al lang gaande is maar niet dat het met 2012 ophoudt, dat het dan klaar is en afzwakt en wegebt.

Dit is het begin van een nieuw tijdperk en het nieuwe tijdperk (Aquarius) duurt zeker zo'n 2000 jaar en dan komt er weer een nieuw tijdperk (Steenbok), dit gaat dan alleen over de overgang van Vissen naar Waterman waardoor alles wat leeft incl. de planeet Aarde zich op de evolutiespiraal mag verhogen naar een rondje hoger maar er zijn meer cyclussen aflopend die ook hun uitingen geven aan deze tijd en dat maakt dat deze tijd rond 2012 extra chaos geeft.

('k weet er voor de rest ook het fijne niet van, wie wel?)

groetjes Jud.

• judith

Hoi Mark e.a.

Zoiets als: “Wees de verandering die je in de wereld wilt zien”?

'k doe m'n best, maar eerst moet de rook om je hoofd verdwenen zijn en dat is al een pad op zich, we kunnen toch niet anders doen dan daar eerst aan werken?

Er moet inderdaad wel een beetje schot in komen want er is een grote behoefte aan handeling i.p.v. ontwikkeling van het Zelf, deze ontwikkeling volgt ook op de handeling.

Ik weet het wel maar het blijft toch enigzins lastig vanuit m'n mooie huis en mooie tuin en mooie gedachten, hoe kunnen we het best handelen???

(Heeft verder niets met 2012 te maken)

groetjes Judith

• judith

Hoi

stukje citaat van Mark:

<>

Op grote schaal zeker niet en de mensen die beweren daar wel klaar voor te zijn die zorgen dat ze het werk van de Geestelijke wereld zo snel mogelijk hier beneden op onze Aarde en onder onze mensheid uit gaan voeren en neer gaan zetten, mag met vallen en opstaan maar doe wat waaruit blijkt dat je de Geestelijke wereld begrepen hebt en dat je het waard bent om je tot dat niveau te verheffen :-).

En ga niet zitten wachten tot 2012 totdat men eindelijk naar de 5e dimensie mag verhuizen, alleen omdat men hard aan zichzelf gewerkt heeft :-).

Nogmaals: ik doe m'n uiterste best en vele met mij, ieder naar z'n eigen idee en kunnen maar we blijven leerlingen, maar ook als leerling kun je alvast vanuit je bewustzijn op dit moment iets betekenen, 't gaat alvast om de uiting en handeling van goede wil.

Mark, mag ik vragen wat jij zoal doet aan handelingen om onze mensheid te helpen of wil je je daar niet over uitlaten?

Ik heb zelf wel dat ik probeer om het grote in het kleine neer te zetten, handelen in m'n eigen leven en m'n omgeving, en dan maar hopen dat het opgepikt wordt en het zich uitgebreidt.

Maar handelen in bijv. de achtergestelde landen? Ik ben me wel bewust van de problemen op wereldniveau maar ik voel mezelf dan ineens erg klein in handelen, misschien weet jij er iets op?

groetjes Judith

• Sanne

<mezelf dan ineens erg klein in handelen , misschien weet jij er iets op? >>

Bij een programma over zin van 't leven was er iemand die het er over had dat bij een iets met een programma boeddhistische monniken een vrouw tegen de monnik geagiteerd tekeer ging over “Ja, al die problemen in de wereld, wat kan ik er nou aan doen”. De monnik zei niets.

Op een gegeven moment gaf ze 't maar op en glimlachte maar naar de monnik.

Toen opeens zei de monnik ook glimlachend in simpel engels: " First, the universe without your smile, now at this moment the universe wíth your smile! ;)

• Sanne

<>

Maar dat heb je, hebben jullie toch eens bij elkaar gevisualiseerd?

Dat behoeft toch niet voort wat hoort wat?

Consuminderen houdt toch niet in dat iemand zich maar moet kastijden, of bv uit te hongeren, omdat er altijd wel ergens mensen geen te eten hebben?

Je werkveld is in eerste instantie toch ook je dichtsbijzijnde omgeving?

Waarom zoeken mensen het altijd buiten zichzelf?

Je kunt je suf staren op al het geweld dat op tv getoond wordt, maar dat is wat zij vertonen. Ik zie nooit nieuws over o, wat een prachtige bloemen staan te bloeien op de Gaza strook, of dat er daar konijntjes geboren zijn.

Dat soort dingen krijg je dan alleen maar weer te zien in een deense kinderfilm. :?

'Volwassen' films is met schieten en geweld en seks enzo.

Ik moet naar Sesamstraat kijken, wil ik die bloempjes en verwondering nog terugzien.

Net of bij mensen vanaf de puberteit een mogendheid een soort saus van negativiteit over hen uitstrooit. Niet alleen tv, maar alles.

En jongeren zijn toch al zo op zoek naar zichzelf, dus een erg onhandige situatie.

Die verwondering is niet stoer (meer).

En dat is jammer.

Het is toch de kunst om kinderen die verwondering vast te kunnen laten houden,

voor als ze later groter zijn.

Dat merk ik dan. Dat zijn dingen die je in je omgeving kan doen.

• judith

Hoi Sanne

<< Maar dat heb je, hebben jullie toch eens bij elkaar gevisualiseerd?

Dat behoeft toch niet voort wat hoort wat? >>

Klopt helemaal :-) maar dat was visualisatie en handeling voor dat ik me van iets meer bewust was maar nu probeer ik dit om te zetten op was grotere schaal en niet meer voor mezelf want daar begin ik nu zo langzamerhand wel genoeg van te krijgen, een soort punt van oververzadiging die je eerst moet bereiken, ik begin er ook genoeg van te krijgen om alsmaar met mezelf bezig te zijn, met problemen van alledag, lekker belangrijk! ook op hoger niveau, als je handelt, geeft, uitdeelt enz. dan gaat dat spirituele proces wel vanzelf dus daar hoef je je eigenlijk ook niet mee bezig te houden, ik wil eigen hetzelfde zeggen als wat Mark wat uitgebreider omschrijft maar mijn vraag is hoe dan beter te handelen, op wat grotere schaal?

En niet zoiets van “wie het kleine niet eerd, is het grote niet weerd”.

Er zijn grote problemen op wereldschaal, veroorzaakt door de mens en kan alleen opgelost worden door de mens zelf, wij hebben er ook allemaal aan meegedaan om de maatschappij wereldwijd te maken tot wat het nu is, ook vanuit vorige levens, ik heb nu zoiets van goed! ik wil het goedmaken :-), karma op kleine schaal en karma op grote schaal, ‘k sta een beetje met m’n handen in m'n karmakapsel en probeer het eerst maar goed te doen op kleine schaal meer lukt mij op het moment niet, vandaar mijn vraag aan Mark.

'T is inderdaad waardeloos wat er uitgestord word over de mens vanaf o.n. de pubertijd, dat maakt het er allemaal niet beter op, er worden ook goede programma's vertoond maar de mens/puber/kind wil liever de rottigheid zien, ze zoeken massaal de ellende op, waarom eigenlijk?

Er zijn niet zo veel mensen die graag bloemetjes en mooie zaken zien op TV, (ik wel, jij ook en nog een paar), en de ervaring heeft mij tot nu toe geleerd dat de meeste mensen ook niet te lang willen verspillen met praten over mooie zaken, daar vind ik weinig intresse in.

Ga maar een praten over mooie lichtsferen met alle bijbehorende harmonie en goedheid? Of begin over een spookhuis met afgrijselijke nachtmerries? even kijken waar alle aandacht naar uitgaat.

Als iemand vraag “hoe gaat het met je” en je zegt “goed” zegt men “ah! fijn voor je” en dan wil ik nog even uitwijden maar daar is geen intresse/tijd voor, en zeg je “niet goed” willen ze er uren over doorgaan met vol enthousiasme :-), 't zijn maar twee kleine voorbeeldjes maar dat gaat tot in de oneindigheid door, helaas, OK! werk aan de winkel ;-).

Liefs Jud.

• judith

Hoi Sanne

Een wijze monnik :-), kunnen we daar massaal een voorbeeld aan nemen?

En dan ook massaal gaan handelen om de problemen aan te pakken.

“Vele handen maken ”licht“werk”!

de handen en lachende gezichten zijn in aantal aan het toenemen, maar er bestaat zoiets als “de traagheid van de stof”, dus het duurt effe maar er is hoop voor de toekomst.

Liefs Judith

• Nathalie

Hoi Judith,

Ik bedoelde dat het dan wat betreft de natuurrampen en dat soort zaken minder wordt. Maar dat het “groeien” van de mensheid natuurlijk doorgaat.

Wat ik ook heb gehoord/gelezen is dat er grote delen van Europa onder water komen te staan, waaronder Nederland, Belgie (behalve de Ardennen) en dat zelfs Londen aan het water komt te liggen.

Canada schijnt de graanschuur van de wereld te worden.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Hoe denken jullie hierover?

Groetjes Nathalie

• Sanne

:)

• Mark

Aha, je voelt je dus aangesproken op de inhoud, want in mijn stukje noem ik mensen in het algemeen. Ik heb nergens de naam Angel genoemd of jou hoogmoedig genoemd. Toch voel je je aangesproken en bevestig je dit binnen je reactie. Interessant,niet? :)

Is het jezelf onderscheiden van de ander het ware spirituele pad? Wanneer men zichzelf wijsmaakt als ‘spiritueeltje’ verder te kunnen kijken dan de rest? Hoe blind en doof ben je dan? Deze mensheid loopt (tot deze huidige beschaving) pas een goede 5000 jaar terug. Daarvoor waren we enkel primaten. Of er daarvoor mensachtigen bestonden weten we enkel uit overgeleverden legenden en verhalen. Gezien de tijdsgeschiedenis van 4,5 miljard jaar sinds de Aarde ronddraait, bestaan we in deze huidige vorm nog niet zolang. Zo snel zijn we hier nog niet uitgeleerd en het huidige wereldbeeld bevestigd dit.

Waarom willen mensen een eigenlijk een dergelijke transformatie? Omdat het huidige wereldbeeld hun niet bevalt en men het liefst de andere kant opkijkt? De ogen en oren sluit? Zou zo'n dergelijke transformatie logisch zijn, eerlijk verdiend terwijl een grotere wereldpopulatie het slecht heeft? Is het niet enkel een vlucht binnen een eigenbedachte fantasie? Begrijp me niet verkeerd, er is niets mis mee te fantaseren en te dromen ( een groot goed) maar het ware spirituele pad is een pad van oprechtheid. Daar is geen plaats of plek even de andere kant op te kijken of te vluchten binnen een eigen gecreeërde identiteit. Dat bedoel ik met ware spiritualiteit opdat het zuiver van vorm is. Zonder aangeplakte poespas. Ware spiritualiteit maakt geen onderscheid des persoons omdat het de bron van ons geestelijk Zijn inhoudt. Het is de bron van ons als wezen. Het zijn enkel de menselijke uitdrukkingsvormen zoals we leven, denken en handelen wat ons als personen doet verschillen.