Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

shape shifting

• Mark

Ik heb absoluut niet de behoefte om aan een wildvreemde mijn persoonlijke voorkeuren en gevoelens etc mede te delen.(ook niet omtrent mijn kinderen,dat is persoonlijk) Ik weet dat sommigen op dit forum elkaar prive mailen en soms ontmoeten maar dat gaat me iets te ver.Het gaat om het plezier van een onderwerp bespreken en het opschrijven daarvan.Hier ligt bij mij de grens.Verder blijft het een leuk forum met interessante onderwerpen,al is het de laatste tijd nogal stilletjes te noemen.

Daarbij zal ik je opnieuw het trucje geven waar jij en velen steeds intrappen.Door goed onderbouwde kritiek te geven laten mensen het meeste los over een onderwerp,dan dat je met ze meepraat.Discussies worden veel interessanter en diepgaander. Soms lukt het niet,zoals bij dit onderwerp waarbij de deelnemer wat verontwaardigd reageert.Maar meestal reageren mensen juist emotioneel en passievol.Dus beste Maarten, leer onderscheid maken tussen datgene wat een schrijfstijl is dan je te focussen op een anonieme schrijver achter een computerscherm.

• Sanne

Maar iemand kan virtuoos rederijken,

maar ergens is er toch, neem ik aan,

een samenhang in een persoon zijn betoog,

met de dingen die hem in het dagelijks leven roeren.

Of iemand zou zich in twee personen moeten opsplitsen.

Ik voel me iig erg vrij dat ik bv. niet stiekem op een forum hoef te schrijven.

Of meer in de zin dat

de dingen die me overdags bezig houden, mijn intenties, m'n belevenissen,

ook niet 180º verschillen met dingen die ik 's avonds neerschrijf.

;) Sanne

• Mark

Ik krijg er heus geen schizofrene gevoelens van,hoor.Maar als een wildvreemde je vraagt naar je kwetsbare kanten is het dan zo vreemd daar beleefd niet op in te gaan?

Maar blijft een interessant onderwerp, “een internet-persoonlijkheid”. Bij mij gaat het nogmaals om het plezier van het schrijven en het uitwisselen van gedachten en ideeën. Het persoonlijke aspect vind ik van minder belang. Maar als anderen graag hun hart en ziel willen uitstorten is dat ieders eigen keus. Dat moet je gewoon respecteren.

• Sanne

Uiteraardappelslaatje is iedereen daar vrij in.

(8>

• stef

———————————

Jij staat straks zeker ook als eerste in de rij om je te laten chippen, omdat het jou veiligheid geeft, hahaha, van mij mag je….ik hoop in elk geval dat je ogen open gaan voor het te laat is Mark, maar ik geef het weinig hoop. Dat is meer iets voor mensen met lef, een eigen mening, en een open mind. Jij behoort meer tot de sheeple, en tja, die moeten er ook zijn..

———————————

IK vind dat jij een vervelende, beschuldigende schrijfstijl hebt. Je bent hier om te discussieren over verschillende onderwerpen, niet om elkaar daarop te beoordelen zoals je hier doet.

Maar buiten dat bewonder ik je felheid.

Stef

• Maarten Sonderen

Geachte beeldschermen,

Wat ik nu schrijf, is niet persoonlijk. En vat het al helemaal niet persoonlijk op.

Diepgang wordt vaak geassocieerd met wat het hoofd(kennis) te brengen heeft. En dat willen we toch allemaal graag zo houden. Ik heb hier namelijk een aantal argumenten voor:

- we zijn opgevoed in een voornamelijk kennis en informatie tijdperk. Hierdoor vinden we het niet vanzelfsprekend om vanuit gevoel te praten. De redenatie viert hoogtij. Dus houden zo!

- we hebben nooit ervaren wat het is om anderen niveaus van ervaren te ervaren. Dus houden zo!

- de hele samenleving kent bovenmeesters/ hoofdmeesters maar is vrijwel onbekend met hartmeesters. Dus houden zo!

- normen en waarden zijn via het hoofd overgebracht en niet via het hart of vanuit eigen ervaring. Dus houden zo!

- weten is meten! Dus houden zo!

- kennis is macht! Dus houden zo!

- we leven in het ‘'ik weet het syndroom tijdperk’'. Dus houden zo!

- we leven in een samenleving van minimalisatie van risico's. Dus houden zo!

Natuurlijk begrijp ik op hoofdniveau dat een mens zich kan verliezen in passie en gevoel. De balans komt dan in onbalans. De mens wordt kwetsbaar. Dit kan natuurlijk niet want het hoofdniveau moet natuurlijk wel het superieure niveau blijven. VERLIES NOOIT DE CONTROLE! VERTROUW NOOIT OP JE GEVOEL!

Gelukkig zijn de normen en waarden die ons al eeuwen lang worden meegegeven, zeer bruikbaar en voorkomen zij dat mensen buiten het gareel van het hoofdniveau treden waar alles in is geprogrammeerd. Een deprogrammering lijkt me dan ook helemaal niet op zijn plaats. Zeker niet als dit op bijvoorbeeld het niveau van gevoel zou plaatsvinden. Dit, omdat de diepgang(die gecentreerd zit: noteer nogmaals: in het hoofd) om laag getrokken zou worden naar de aarde. Ik wil toch verheven blijven boven zo'n aardsniveau waar de natuurlijke staat van mens niet wordt bepaald door hoe iemand het voelt of ervaart, maar hoe iemand kritisch, welbewust, wetenschappelijk, volgens normen en waarden, uiterst plastisch(volgens wat anderen, boeken, wetenschappers ons vertelt hebben) te werk gaat.

Maar als anderen graag hun hart en ziel willen uitstorten, is dat ieders eigen keus. Dat moet je gewoon respecteren.

Waarom moet je dit respecteren?

Omdat we in een democratie leven. Deze is ons gegeven na lange intensieve strijd. De strijd gaat door! Dus: geen persoonlijk noten, geen emoties, geen gevoel. Maar alleen het hoofd.

Stem daarom bij de volgende verkiezingen:

Hoofdpartij: ‘Haal ’m er nooit af' ‘Wee je gebeente’

• angel 11

Ja, ik ben inderdaad wat fel geweest, maar ik kan er niet goed tegen dat mensen , anderen als David Icke, Michael Tsarion, Drunvalo Melchizedek, en vele anderen, als “quote”: z'n visie toont overeenkomsten met de belevingswereld van een psychiatrische patient." En de vele bewijzen in oude culturen, en de échte menselijke geschiedenis zo van tafel schuift. Wie houd je dan voor de gek? Juist nu is het de tijd om wakker te worden. En ja, mijn felheid komt ook deels voort uit frustratie omdat sommige er voor kiezen om liever op de sofa te blijven zitten, in een limited reality, zulke staan inderdaad als eerste in de rij om zich als gewillig vee te laten chippen, nog steeds gelovend dat het voor hun eigen best wil is. Het is verdrietig, vooral omdat ik weet wat deze mensen te wachten staat. En dat zijn dingen die je je ergste vijand niet toewenst. Ik zal me niet inhouden qua felheid, maar ik had inderdaad niet zo fel mogen oordelen, al vind ik het wel de waarheid en sta ik er nog steeds achter wat ik heb geschreven. Maar begrijp me niet verkeerd, het is niet uit boosheid of haat, meer uit een soort verdriet dat mensen weigeren de waarheid te zien…dus bij deze mijn excuses voor diegene die ik beledigd mocht hebben.

• angel 11

je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat we meer vanuit ons hoofd leven dan vanuit ons hart. Toch zou de wereld er beter uitzien als mensen met hun hart leefden in plaats van hun hoofd. Het in het hoofd leven is een gehersenspoeld denken van wat je aan alle kanten wordt aangepraat, echt zelf denken doen mensen allang niet meer, diegene die dat wel doen worden gedood. Martin Luther king, J.f. kennedy, Ghandi, pim fortuin, moet ik doorgaan? Mensen die hun hart volgen en de waarheid willen vertellen zijn te gevaarlijk, ze zijn niet mak genoeg, en kunnen mensen wakker schudden…. Dat willen de “hoofd gelovers” natuurlijk niet hebben. Wat dat betreft volg en vertrouw ik 100% op mijn hart, maar dat staat weer lijnrecht tegenover jou mening, sorry.

• Mark

Je mag best fel reageren hoor,ik heb er althans geen problemen mee. (zolang het maar geen schelden wordt)

In feite zijn we al “gechipt” want we zijn in deze maatschappij eerder een sofi-nummer dan een persoon.Verder is “Big Brother is watching” al een normaal verschijnsel geworden in deze maatschappij. Heel veel reclame bevatten zgn verborgen boodschappen om ervoor te zorgen dat mensen producten sneller kopen.Complotten zijn van alle tijden.Het hele 9/11 complot is overgenomen van het Poetin-complot waarvan men vermoed dat zijn regering russische flatgebouwen heeft opgeblazen om angst te zaaien onder de bevolking en een mandaat om oorlog te voeren in Tjechenië.(een ex-KGB agent is onlangs vergiftigd en gestorven toen hij dit bekend maakte) Vat je het plaatje al een beetje? Komt bekend voor,niet?

Heel veel denkbeelden die personen als McKenna en Icke verkondigen bestaan al.Ze zijn niet orgineel met hun “onthullingen” want ze zijn uit het echte leven gejat.Enkel een ander jasje aangetrokken en opgeleukt met bv zoiets als aliencomplotten.Maar ook dit concept haal je zo uit de oude filmdoos.Het is niet orgineel.Complotten zijn van alle tijden en zeer menselijk.Daarom ben ik ook kritisch naar dit soort van personen toe en geloof niet alles. Dat maakt me misschien een naïeve burger zoals jij het zo leuk verwoord,maar heus wel een oplettende hoor.Verder moet iedereen gewoon plezier beleven aan dit soort van soms vreemde denkbeelden.In ieder geval je geen angst laten aanpraten.

• Sanne

:?:?

Ja, op zich heb ik zelf een pak rust vanwege het feit dat ik de

genomen heb.

Je kunt niet meer terug. Ik wil ook niet meer terug.

Letterlijk af en toe de matrix zien; in dit geval dan het overeengekomen draaiboek van incarnaties en delen van akashakronieken.

Letterlijk gezien is het ook geen rode pil, maar een geestelijke ontwikkeling

waarbij je ontwaakt.

Als mensen dit alles zien als iets dat zich kompleet alleen maar in de hersenen afspeelt, dan is dat even zo goed hun recht ook.

Ik zeg alleen dat het me rust geeft en onkreukbaar maakt dat ik voor mezelf de concensus heb dat ik niet alleen een fysiek lichaam ben.

Je kan dan ook meer risico's nemen in bepaalde opzichten,

want je bent toch onkreukbaar. Energie vrijmaken je ware intenties

na te leven.

;) Sanne