Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

shape shifting

• Sanne

furfolg op mun vorige berichje:

http://www.arrod.co.uk/essays/matrix.php

<8) Sanne

• Maarten Sonderen

Zo, dat ruimt weer op. Effe wat vuilnis bij de weg zetten. Mooi he, dat het allemaal zo kan.

En waar komen we op uit: dat we allemaal gelijkwaardig zijn.

Mark, Maarten, Stef, Angel, Sanne are rewriting the face of the beloved.

Oh leven!

O ja Mark, je Markcomplot om over je kinderen te vertellen. Is die al opgeheven? Zo ja, ik ben benieuwd.

• Sanne

are rewriting the face of the beloved.

Hahaha.

• judith

Hoi Angel

Ik heb een stukje van de film gezien, ik doe niet aan struisvogelpolitiek, ik weet dat het eventueel mogelijk is dat dit zich rond ons afspeelt maar ik kies ervoor om er geen aandacht aan te besteden en m'n eigen pad te volgen.

Ik heb eerder dit soort berichten en filmpjes allemaal bekeken en naar geluisterd en over nagedacht maar ik werd er zwaar negatief en beroerd van, kreeg er nachtmerries van en het licht leek steeds verder van me af te gaan, wat mij gebeurd dat gebeurd ook bij veel andere mensen dus om dit soort informatie te negeren en niet te voeden met aandacht en de bijkomende angst lijkt me toch een betere ontwikkeling voor de meeste mensen die moeizaam richting het licht proberen door te breken.

Ik hou er rekening mee in m'n achterhoofd en blijf ten alle tijde bij mezelf ook ivm met het chippen e.d., ik begrijp wel waarom je het bekend wilt maken, een gewaarschuwd mens telt voor twee en dan weet je waarom je bij jezelf moet blijven, dat zou de enige reden zijn voor eventuele bekendmaking maar ik denk dat het teveel angst en twijfel veroorzaakt en daar is de Nieuwe Tijd weer niet bij gebaat, nou ja, ieder voor zich.

Even een vraagje: ben jij dezelfde Angel die hier een tijdje terug ook op het forum was of vergis ik me want je hebt een heel andere tonatie over je dat een tijdje terug??

groetjes Judith

• Maarten Sonderen

Leuke foto Sanne. Dat fiks je toch altijd maar weer mooi.

Onder de slogan:

U roept, ik breng het in beeld.

• Maarten Sonderen

Het verhaaltje over ‘geachte beeldschermen’ is een parodie( voor degene die het serieus namen)

HAHAHAHA

• stef

Ik snap precies wat je bedoelt. Er zijn mensen in mijn omgeving die de chip als oplossing zien. Wanneer ze gevraagd wordt wat dan betekent voor hun vrijheid, vinden ze dat die (in hun ogen) kleine opoffering van vrijheid niet afweegt tegen de veiligheid die ze er voor terugkrijgen. Ik voel me dan ook machteloos, omdat je het gewoonweg niet uitgelegd krijgt wat voor een enorme klap dat zal betekenen voor de vrijheid. En dat levert inderdaad frustraties op.

En dan kom je op een moeilijk punt aan. Ben jij verantwoordelijk voor de kennisoverdracht? Is het jouw taak ontwetende mensen in te lichten over het gevaar ervan? Iedereen heeft een vrije wil. Maar is die vrije wil niet al in zoverre beschadigd dat de mensen nu al hun eigen beslissingen kunnen maken? De chip is voor niemand goed, maar veel mensen willen het wel. Is dat hun eigen wil? Ik denk het niet. Misschien zijn de mensen al in zoverre beinvloed dat ze geen echte vrije wil meer hebben…Maar als het ze echt niet interesseert, wat moet je dan?

Het blijft lastig. Als ik iemand erover wil inlichten prikkel ik degene meestal met wat informatie. Als degene niet hapt, geen interesse toont, moet je het niet forceren. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je beet hebt.

Stef

• Sanne

Haha, maar die hebde ik van internet geskoept hoor.

Deze hep ik gisterun self gemaakt:

(colorcode)

• Maarten Sonderen

Hoi Stef,

Je kunt binnen jouw mogelijkheden iets doen om chips(programmeringen) te doorbreken. Ik zie het steeds meer als een levensspel. Humor werkt erg goed om de wereld niet te groot te maken(en vooral niet op te gaan in 1 waarheid). Want dan heeft de illusie jou te pakken. Humor om chips/programmeringen te doorbreken werkt vrij goed en is voor jezelf enorm leuk.

Niet teveel opgaan in je gedachten en niet teveel in je gevoel. Humor werkt lekker om te balansen.

- Hou het simpel

- De wereld hoeft niet gered te worden.

- Praat vanuit hoe jij het beleeft.

Machteloosheid betekent dat ‘jij’ ophoudt er tussen te staan. Laat lekker de kosmos z'n werk doen. Het werkt ook zonder ‘jou’. Je hoeft jezelf niet te verantwoorden aan anderen. Geef jezelf het antwoord!

Stef: Je hebt het veel over ‘moeten’ in je verhaal.

Je moet al helemaal niets. Moeten is reactief.

Mensen willen liever iets zijn dan helemaal niets. Liever een redder, superman of loser dan helemaal ‘niets’ te zijn. In het ‘niets’ is er de leegte en de ruimte voor iets anders dan jijzelf(je oude ideeen over jezelf).

Kijk, wanneer iemand er klaar voor is, verschijnt de meester of de juffrouw.

Mijn shiatsu leraar zei eens:

Waiting is the highest art of doing! :)

En om Sanne's beeldende plaatjes er bij te nemen: Dezelfde omgeving(of lees ‘persoon’) kun je ook met andere ogen gaan bekijken.

groetjes

Maarten

• Sanne

Moeten is misschien geen goed woord idd,

maar in de tussentijd geef jij aan wat we moeten doen?

(zouden kunnen doen, ja, right, komt op hetzelfde neer)

Who…

is fooling who?