Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

shape shifting

• Sanne

Is ook controle loslaten, elkaars mening respecteren, hetgeen je een ander verwijt.

• Maarten Sonderen

ik hou mijn bek wel even te preken. ik luister

haha

• stef

Hoi Maarten, ik ben het met het meeste wat je zegt wel eens. Maar hoe denk jij over de stelling dat je de verantwoordelijkheid hebt om je kennis te delen? Als je de kosmos zijn werk laat doen, geldt dan dat dat je je mond maar dicht moet houden? Je zal vast wel bedoelen dat je alles op zijn loop moet laten gaan en bij niemand moet forceren? Zo denk ik er althans over…

Stef

• Mark

Persoonlijk ben ik niet zo bang voor zo'n chip. Ik vind het een beetje doomdenken,hoor. Elke tijdsgeest kent zijn positieve en negatieve kanten en de wereld zou al zo vaak zijn vergaan.Ik bekijk dit toch een stuk positiever.Ik ben opgegroeit met de Koude Oorlog en de dreiging van nucleaire vernietiging.Toen riep men hetzelfde als men nu roept.We zijn er nog steeds.De mens heeft voor zichzelf een vrije wil maar is beperkt binnenin een sociale structuur.Dit is altijd zo geweest en zal ook zo blijven.

• Maarten Sonderen

Goeie vraag Stef!

Kennis delen is voor mij het delen van opgedane gevoelservaringen die bij mij bewust zijn geworden op denkniveau. Hoe heb ik iets ervaren in mijn werk of opleiding of confrontatie met Mark:)

Laatst droomde ik over een man die bij mij heel veel boosheid opriep 2 jaar geleden. De kennis die ik erbij heb opgedaan is dat ik mijn gevoel nu eerder uit in een dergelijke situatie die niet oke voelt om mijn boosheid op te kroppen.

Zo'n 4 jaar geleden ging ik door opgekropte boosheid dan vooral boos worden op dingen die verder weg lagen van mezelf(en wat heb ik een kennis verzameld om anderen maar te overtuigen dat het niet klopte). Oorlog in Irak, toestand in de wereld.

Daar ben je het dan al snel eens mee met mensen in je omgeving. Maar wat ik merkte, was dat ik het intermenselijke(wat voelt wel of niet ok voor mij in mijn directe omgeving) vergat. Ik merk persoonlijk dat ik met mensen in mijn naaste omgeving dingen uitwerk. Net zoals met Mark laatst op het forum.

Je kunt op een roze wolk van zielsverwanten gaan zitten. Het gaat er ook om dat je dingen uit die niet ok voelen in je directe relaties.

Op wat voor manier dan ook. Met humor, serieus.. Whatever.

Maar ja, zo is het voor mij. Het hoeft niet te betekenen dat het voor jou zo is.

groetjes Maarten

• Mark

Humor is natuurlijk de beste heelmeester.Zoals ik al zo vaak heb gezegd: er bestaat geen positief zonder negatief.Het negatieve ontkennen is een vorm van vluchtgedrag in het positivisme.Dit leidt altijd tot (vaak onbewuste) opgekropte negativiteit wat er vroeg of laat toch uit komt.Als mens zitten we nu eenmaal in deze cyclus zoals de seizoenen ook een voorbeeld van een natuurlijke cyclus is.

Dus die zgn “lichtwerkers” die met hun seminars en “therapieën” beweren mensen van hun negativiteit af te kunnen helpen, helpen mensen eerder af van hun inhoud van hun portemonnee.(en of dat zo positief is?) Ik plaats hier binnenkort een topic over. (want sommigen maken het nu wel erg bont)

Dat betekent niet dat iedereen in zijn/haar negatieve poel moet blijven spartelen maar negativiteit hoort bij het leven, punt.

• judith

Hoi

Negativiteit ontkennen heeft zowieso geen zin het gaat er om hoe ermee om te gaan vanuit een positief of hoger inzicht en op die manier blijft er uiteindelijk weinig negativiteit meer over in jezelf (negativiteit in de wereld is weer een ander verhaal, dan zou de wereldziel zich moeten ontwikkelen en dat gaat wel maar heel langzaam.)

Hier heb je geen therapie voor nodig dat moet je toch zelf doen, misschien een visie over een andere zienswijze maar dat hoeft niet zoveel geld te kosten, liever helemaal geen geld vind ik zelf, ben benieuwd naar je topic Mark.

groetjes

• Sanne

Je kunt op een roze wolk van zielsverwanten gaan zitten. Het gaat er ook om dat je dingen uit die niet ok voelen in je directe relaties.

Je hebt daar zo'n punt hè.

Dit is letterlijk ook wat ik tav mij en m'n omgeving mee worstel.

• Sanne

Dus die zgn “lichtwerkers” die met hun seminars en “therapieën” beweren mensen van hun negativiteit af te kunnen helpen, helpen mensen eerder af van hun inhoud van hun portemonnee.(en of dat zo positief is?) Ik plaats hier binnenkort een topic over. (want sommigen maken het nu wel erg bont)

=> http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2079&i=6984&t=6984

• Sanne

Je hebt daar zo'n punt hè.

Dit is letterlijk ook wat ik tav mij en m'n omgeving mee worstel.

Geduld, merk ik, is ook belangrijk.

Ondanks we uit de zelfde bron gekomen kunnen zijn,

zijn we hier op aarde in het hier en nu allemaal verschillend, in een verschillend bewustzijnsstadium ook

en wat voor de een bewustzijn is, is het voor de ander weer niet.

En dat voorbeeld van die roze wolk is zo goed,

want hier, down here, heb je gewoon met buren, of je gezin, of whatever te maken,

die “toevallig” net allemaal weer verschillende normen en waarden hebben dan jij

en dat kan dan op bepaalde punten gewoon ordinair down to earth botsen.

Je kan nog zo verlicht zijn, of misschien voordoen, weet ik veel,

maar hoe ga je met die aardse conflicten om?

Je kunt alleen jezelf veranderen.

En evt. berusten als een situatie gewoonweg niet te veranderen is.

Ik merk dat als ik geaggiteerd ben, dat als ik dan luister naar m'n hartslag,

dat ik die snel hoor kloppen.

Door er naar te luisteren, gaat ie langzamer kloppen

en denk ik, waar maak ik me eigenlijk druk over?

Ik hoor het bloed door m'n aderen suizen,

maar hoor daarnaast ook een soort ruisen van de zee.

Ik merk dat het belangrijk is, wel voor mezelf op te komen

en me te uiten in situaties, maar ook rust te vinden in mezelf.

En shit van een ander buiten de deur te houden.

;) Sanne