Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kiara Windrider

• Angelique

Lieve Allemaal,

Ik heb nu 2 boeken van Kiara Windrider gelezen

En zonder hem te verheven ik vind het een hele bijzondere man hij is de zelfde weg als wij gegaan en heeft zeker niet de makkelijkste weg naar verlichting gehad

Zijn 2e boek ?Vuur uit de hemel?. Heeft hij hier geheel aan gewijd Het boek zelf werk als een Deeksha, een echte aanrader, zijn 1 boek trouwens ook ?De poort naar eeuwigheid:dit boek gaat meer over hem persoonlijk. Nadat Kiara Windrider soefisme, boeddhisme, hindoeïsme, christendom, taoïsme en zen boeddhisme had onderzocht, ging hij naar Amerika om te studeren. Hij werd gefascineerd door de vele ‘new age’ aspecten die hij ontdekte in Californië, maar werd net zo gedesillusioneerd door de oppervlakkigheid die hij daarin tegenkwam.

Na zijn eerste contact met Babaji tijdens een meditatie volgden vele ongewone contacten - met geascendeerde meesters in Mount Shasta, walvissen en dolfijnen in Hawaï, de Kumara van de planeet Maldek, weer ontwakende draken, met tijdreizigers en ‘Vrouwe Gaia’.

De praktische informatie van deze bronnen draait om een centraal thema: de Aarde en de mensheid ascenderen naar een hogere dimensie en er wordt ons veel hulp geboden, zodat we van de reis kunnen genieten, in plaats van de boot te missen.

Het boek bevat tevens eenvoudige meditatieoefeningen en technieken om het Zelf één te maken en het lichtlichaam te activeren. Omdat ze in een beschrijvende stijl zijn geschreven, zijn ze zowel geschikt voor groeps- als voor persoonlijk gebruik.

Kiara's reis van bewustwording zal iedereen inspireren die het licht zoekt en die persoonlijke transformatie wenst als onze planeet overgaat naar een hogere dimensie.

Nu ben ik heel benieuw of iemand van jullie Kiara ook kent en wat jullie van hem vinden

Liefs Angelique

• Mark

Ik heb Kiara Windrider opgezocht en wat over hem gelezen. Zoals ik al eerder vermelde kloppen een aantal zaken niet.Waaronder dat het kali-yuga tijdperk nu afgelopen zou zijn. We zijn niet eens op de helft volgens de oude berekeningen. Het Vissen en het Watermantijdperk wordt dus verward met de Yuga's. Hier vind wel een veschuiving plaats.

Het concept verlichting. Mijn vraag is altijd waarom? Wat is er mis met je uiterlijke manifestie als mens horend bij dit tijdperk? Als je om je heen kijkt zie je juist het omgekeerde gebeuren in de wereld. Ik denk niet dat het verstandig is daar je ogen voor te sluiten. We leven immers in een zeer materialistische zelfzuchtige wereld.Een transformatie zou een onlogica zijn omdat de mens er in zijn geheel nog niet rijp voor is. Er zal nog veel geleerd moeten worden en veel paden bewandeld. Je komt pas een klas hoger als je oprecht je diploma verdient hebt, niet omdat je het zomaar krijgt. Zo werkt moeder Natuur niet. Dus vanwaar die haast? We hebben nog zoveel levens en uitdrukkingsvormen te gaan.

Mensen als Kiara bedoelen het niet verkeerd maar vaak worden theologische zaken door elkaar gehusseld en komt er een conclusie uit die in zijn geheel niets meer van origine van doen heeft. De new-age is daar een duidelijk voorbeeld van te noemen. Maar goed, misschien weer wat te kritisch uitgedrukt. Stel toch altijd de vraag waarom? Waarom deze verlichting en wat stel je erbij voor? Realiseer dat elk pad bewandeld dient te worden voordat een nieuw pad zich aandient.Verlichting moet nooit ontvluchting wezen.

• judith

Hoi Angelique

Ik kende Kiara niet en heb wat nagezocht via Google, ik heb de vragen en antwoorden gelezen en dit staat lijnrecht tegenover wat ik van binnen weet en wat ik tot nog toe heb ervaren, zijn pad is niet mijn pad, en wat voor de ene persoon werkt hoeft nog niet voor de ander te werken, dit was zijn verlichting, er zitten grote delen van waarheid in en grote delen die absoluut niet zo werken, laat een ieder hierin zijn eigen intuitie volgen.

Ik heb ook een deeksha ontvangen vorig jaar en het is een korte termijn ervaring die na een tijdje wegebt er is naar mijn mening maar 1 weg en die moet je echt zelf gaan, zoals duizenden mensen door de gehele geschiedenis van de mensheid voor ons zijn gegaan, niet na een deeksha (van welke hoge goeroe dan ook) gaan zitten wachten tot er vanalles geactiveerd wordt in je hersenen, alsof je er dan recht op hebt om verlicht te worden na een aantal weken, het blijft hard werken aan jezelf (lagere zelf).

Wat gebeurt er met al die mensen die nog nooit van een Deeksha hebben gehoord?

Ik geloof (en weet) dat je hulp krijgt van “bovenaf” maar dat is hulp om je aan te sporen om zelf de weg naar de z.g. verlichting te gaan of geestelijk te groeien, je kunt maar op 1 manier “Meester” worden en dat is door ervaring de gehele weg zelf af te leggen, je krijgt niets en het zou ook niet logisch en niet eerlijk zijn als je daar over nadenkt.

Er leiden wel vele wegen naar Rome en het is aan een ieder om zijn weg te vinden, en de weg is nooit makkelijk.

Nou tot zover mijn mening hierover ;-).

Voor de rest kan ik me wel helemaal vinden in wat jijzelf hier vertelt en hoe je hier overkomt :-), alleen niet in Kiara Windrider.

Liefs Judith

• armani2007

Lieve Angelique!

Ik ben een weekend in Maastricht geweest, waar Kiara vertelde over zijn ervaringen en ook krachtsoverdrachten gaf, Diksha (Deeksha). Ik kan alleen vertellen, over wat ik tussen hem en mij ervaarde en wat die Diksha met mij deed.

In eerste instantie, voelde ik tintelingen in mijn hoofd! Ik herkende dit van Reiki-handoplegging, wat in grote lijnen overeenkomsten heeft. Verder merkte ik niet zoveel. Wat er in die nacht met mij gebeurde is een verhaal, die ik zal trachten uit te leggen, maar die zo indrukwekkend was, dat het te groot is om in woorden te omschrijven.

Die handoplegging was ‘s Avonds en ik reed met m’n vriendin, die overigens niets heeft gemerkt, naar het door ons gehuurde appartement. Nog even rustig iets gegeten, de dag doorgenomen en toen richting bed. Toen begon het feest! De energie die toen vrijkwam, was als een sneltrein, die vanuit m'n hersenen door de kundalini schoot en bleef razen. De volgende morgen, amper geslapen, weer op weg naar Maastricht. Kiara begroette mij en vroeg wat ik gemerkt had en begon te lachen. Hij vertelde dat iedereen het op zijn- of haar manier ervaart, wat logisch is, dat is bij Reiki ook.

Ik kan hier heel veel vertellen, over wat ik in dat weekend ervaren heb, maar dat geldt voor mij. Het is mijn beleving, mijn ervaring, aangezien mijn vriendin er niets van heeft gemerkt. Ieder mens heeft een unieke blauwdruk en een even zo'n unieke weg te bewandelen. Ik werd naar dat weekend toegetrokken en heb mooie dingen mogen ervaren, maar ik heb niets met theorie. Kiara verwoord zijn unieke weg, sommige dingen, kan ik wat mee, de meeste niet, maar ik ben blij dat ik het heb mogen ervaren!

Ik wil nog heel even reageren op Mark. Ik moet je in heel veel dingen wel gelijk geven, want de mens wil het plaatje vaak mooier maken dan het is en verandert nogal eens de boel. Ik vind de kerk daar zo'n overduidelijk voorbeeld van. Maar ik mis een stukje emotie in jouw schrijven, dan wordt het voor mij al snel een schrijven van iemand die vanuit zijn denkwereld en kennis iets mededeelt en 1 belangrijk detail vergeet, namelijk liefde, de oorsprong van alles. Als je dat stukje niet met je mee draagt, vergeet je, vanuit je kern te spreken, c.q. schrijven. Dit is trouwens geen aanval op jou, dit is hoe jouw schrijven bij mij binnenkomt, dus blijft het mijn waarheid.

• Angelique

Lieve Judith,

Ik ben het helemaal met je eens zijn weg is niet de mijne, maar vind het gewoon mooi geschreven boeken waar je de lieve voor alles wat leeft door de woorden heen kunt voelen.

Het zijn geen platte theoretische boeken, als er met hart en ziel iets op papier komt is het vaak al mooi. Zo kun je dat ook mooi in jouw schrijven voelen dat je heel oprecht en lief bent.

Dank je wel daarvoor

Verlichting is ook geen doel van mij persoonlijk, ik volg mijn eigen weg die me kan lijden naar mijn goddelijk puren zelf en ook daar ben ik niet naar op zoek en toch mag ik steeds vinden Ik geloof dat de kosmos zo perfect is dat hij een ieder van ons het geen geeft wat we nodig hebben om verder te komen.

Ik wilde graag mijn ervaring met Kiara met jullie delen. Vind vooral “de poort naar eeuwigheid” een heel mooi boek met hele mooie meditatie oefeningen waardoor ik dichter bij mezelf ben gekomen en waardoor ik mezelf nog beter ben gaan begrijpen.

En was benieuwd of meer mensen hem kende

Liefs Angelique

• Angelique

Lieve Mark,

Waarom is het voor jouw zo belangrijk dat alles wat er zegt word of geschreven in theorie waar moet zijn of moet ik zeggen in theorie afgekeurd kan worden. Iets is toch niet perse goed of niet goed Als ik een boek lees vind ik soms de helft niet kloppend maar ben wel geboei waarom iemand dat vind en vind het mooi om dingen goed van verschillende kant te bekijken en zegt al die theorie nou werkelijk zo veel meer dat je eigen gevoel, het kan mij helpen mijn eigen waarheid te vinden maar je moet niet verdrinken in theorie

Voor mij persoonlijk is het helemaal niet interessant of iets tijdstechnisch klopt, want ik heb niks met tijd en ruimte

En ik ben zeker niet opzoek naar verlichting ik weet niet wat het is, hoe het voel, dus wil ik er ook niet naar zoeken, als het komt, komt het maar en anders niet, en hoe ver de wereld werkelijk is weet ik niet, ik weet alleen dat de kosmos en de bron van alle liefde zo perfect is dat zij alles geeft en neemt op het juiste moment dat het nodig en goed is.

Liefs Angelique

• Angelique

Lieve Armani,

Wat een mooie ervaring, ik ben heel benieuwd naar Kiara persoonlijk straalt hij net zoveel liefde en respect uit als de verhalen in zijn boeken?

Weet jij of hij vaker in Nederland is of was het eenmalig?

Liefs Angelique

• armani2007

Dag Angelique.

Kiara is een warm mens, die ook laat zien, dat hij mens is. Hij geeft ook in beide boeken zijn onzekerheid weer. Soms zag ik de stralende fonkeling in zijn ogen, soms zag ik de onzekerheid. Hij is een mooi mens, die heel helder zijn ervaringen en zienswijzen verwoord. Hij raakte me in dat weekend, waar ik eerder wat over vertelde, direct bij binnenkomst al heel diep! Hij gaf me een hand, keek me heel diep in m'n ogen en zei: You have very bright eyes! Als iets mij onzekerheid brengt is dat wel zoiets! Dat is nog een stukje zelfontkennig mischien. Daarmee was wel meteen het ijs gebroken.

Ik voel me als schrijver soms ook onzeker en dat is vooral, als ik terug ga lezen wat ik geschreven heb, enerzijds verwondert, zoiets van: Heb ik dat geschreven? Tegelijk vragen die ik mezelf dan stel, zoals: Hoe kan ik dat nou weten? Aan de andere kant kan ik mezelf ook weer als klein jongetje voor de geest halen en zien dat ik van jongs af aan al spontaan begon te spreken en dingen vertelde die uit het niets kwamen, totaal bodemloos. Dit komt weer terug nu, omdat ik jarenlang verstoppertje heb gespeeld en nu mag en kan zijn wie ik ben van mezelf.

Sorry, soms glijd ik een beetje af. In ieder geval was het ijs gebroken met Kiara, omdat ik het gevoel kreeg van een bepaalde herkenning, resonantie. Zeg maar een hartsklank met Kiara en de mensen om hem heen. Ik heb een heel fijn weekend gehad en veel gedeeld met zowel Kiara alswel de mensen om hem heen. Kiara beweegt in liefde, mededogen en respect. Zoals de wijsgeren altijd al zeiden: Wie is de leraar, wie de leerling? Dus ik leer van hem, hij van mij en dat is een openheid van geven en nemen!

Op de laatste vraag: Komt hij nog naar Nederland kan ik geen antwoord geven. Ongetwijfelt, hij heeft veel vrienden hier. Alleen wanneer weet ik niet. Het laatste wat ik vernomen heb, is, dat hij met zijn vrouw in Turkije zat. Zijn reis bracht hem daar, waarmee ik nogmaals wil benadrukken dat er veel fantasie over verlichting de ronde doet, want verlichting kent vele fases en als je een bepaalde staat van verlichting hebt bereikt, zie je sommige dingen anders, maar je blijft reizen, ontdekken! Je kunt alles wat directer met elkaar verbinden, maar zo gek veel verandert er niet, omdat je zelfs in verlichting stadia hebt en trouwens: Al heeft iemand de hoogste staat van verlichting, ook hij of zij poept en plast nog! Laat dit nooit een streven worden, zoiets van: Ik moet verlicht worden, dan ga je inderdaad voorbij aan het hier en nu en dat is het gevaar wat schuilgaat achter de hele verlichting. Dan wordt verlichting een theorie, een spelletje! Als het je gegeven is, verschijnt dat ooit wel en weet dat eenieder in de kernverlicht is. Ik gebruik trouwens liever het woord ontwaken, is wat toegankelijker. Wees open en nieuwsgierig, maar volg altijd je eigen waarheid.

Sorry Angelique, ik glij telkens van het onderwerp af, het zal wel bij me horen. Mischien moet je een keer op zijn site kijken, of daar informatie staat.

Groetjes Armand

• Mark

Nee hoor Armani, natuurlijk leer ik van respons en zie het in z'n geheel niet als een aanval. Ik ben oa. een theoreticus en deponeer dus vanuit dat opzicht mijn theoretische/spirituele stukjes. Ik bestudeer verschillende stromingen en vind het juist interessant overeenkomsten en verschillen te bezien. (en daarover van gedachten te wisselen)

Maar wat is liefde? Beschrijf het eens. Is het een emotionele gemoedstoestand? Is het essentie? Is het goddelijk te noemen? Is het de kern van schepping? Is het argumentatie of is het individueel geloof? En waarom bestaan er dan die tegenstellingen? Wat is de zinvolheid van lijden? Puur omdat we geloven dat dit hoort bij het stoffelijke eindige mensenleven? Waarom verlangen mensen juist naar een verlichting? Naar een voortgang na dit leven? Het zijn interessante vraagstellingen waarover men ook moet durven nadenken. Dat geeft de bekende prikkel tot nadenken. Ieder individu zoekt de antwoorden binnen zijn/haar kader. Er hoeft niet persé een gebrek aan emotie te zijn als de een het op op die manier zoekt en de ander op een andere manier. Het is altijd belangrijk goed tussen de regels door te lezen.:)

• Mark

Beste Angelique, doordat je enkel de leuke dingen uit een boek haalt die jou als persoon een goed gevoel geven trap je juist in de bekende spirituele valkuil. Men neemt een gedeeltelijke waarheid over en men sluit de ogen voor het resterende.

De karmische wetten werken simpelweg niet zo. Karma is geen wet van enkel beloning en/of straf maar het is een universele wet die synthese en evenwicht handhaaft. Karma is niet een wet die buiten ons werkt,het is een wet die we zélf in gang zetten.Op elk moment. Werk je mee met deze wetten en dan zal de kosmos daar evenredig op reageren. Gaan we tegen de stroom in dan zal diezelfde wet het evenwicht handhaven. Daar ligt de oorzaak van een hoop lijden. Niet omdat we per definitie fout zijn maar omdat we lerende identiteiten zijn. (evolueren) Karma werkt door alles heen. Van het bloemblaadje tot de botsende sterrenstelsels in ons onmetelijke heelal.

Onze essentie ís goddelijkheid. (het woord wat we hiervoor geven) Zonder deze essentie was je er simpelweg niet eens. Maar als mens ben je díe uitdrukkingsvorm wat het goddelijke wíl uitdrukken.Net zoals een steen een steen is.een plant een plant en een dier een dier.Boven onze menselijke zoogdieren uitdrukking staan de planeten en sterren. Ook zij zijn een uitdrukkingsvorm van diezelfde essentie. Als soort evolueren wij en veranderen we. We zijn vanuit onze dierlijke uitdrukkingsvorm geëvolueert tot een zelfbewuste uitdrukkingsvorm die het besef koesterd dat er meer is. (maar nog een groot deel niet begrijpt en veel moet leren)

Dus transformatie gebeurt voortdurend, ieder moment en is niet bepaald door de jaartallen die we daar zelf aan toekennen.