Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kiara Windrider

• judith

Lieve Angelique

Ik heb mijn reactie op Kiara gebaseerd op een intervieuw en deze gaf waarschijnlijk geen goed overzicht.

Ik ben ervan overtuigd dat zijn boeken anders overkomen en ben blij dat het zoveel heeft losgemaakt bij je, ieder krijgt de juiste boeken op zijn pad die bij hem/haar passen daar ben ik ondertussen wel van overtuigd.

Uit jouw woorden stroomt Liefde en dat voelt voor mij heel mooi :-), daar wil ik jouw ook voor bedanken.

Het bereiken van verlichting is voor mij ook niet direct het doel, ik geniet steeds meer alleen al van het groeien in bewustzijn dat is voor mij al mooi genoeg om vertrouwen te houden in een goede afloop en wanneer dat is, is niet belangrijk.

Het pad van Dienst aan de medemens en Meditatie (Raja-yoga) is voor mij nu voorlopig voldoende en verder heb ik me overgegeven aan de leiding van mijn Hoger Zelf en de Kosmische Kracht en zie wel wat ik op mijn pad mag zien verschijnen, ik probeer deze zo goed mogelijk te volgen en van fouten leer ik weer, afijn je zult er wel alles van snappen ;-).

Liefs Judith

• Elza

Waarom nu weer ‘spuit elf’?? Je haalt jezelf daarmee naar beneden, terwijl je waardevolle bijdragen levert, elke keer opnieuw, en daar ben ìk blij mee.

Gegroet,

Elza

• Mark

Hoi Judith, bewust worden van je eigen ziel. Zou je dit niet zelfbewustzijn kunnen noemen? Het punt waarop de mens zichzelf de vraag stelde wie hij is, waar hij vandaan komt en wat zijn plek is in dit onmetelijke heelal? Wij zijn toch allen godsvonken, zielen te noemen? Ik denk dat je dit soort van basisbegrippen niet buiten jezelf moet gaan zoeken. Het is hetzelfde als je God buiten jezelf gaat zoeken terwijl je er een onlosmakelijk deel van bent. Alles is een deel van één geheel met elk een uitingsvorm wat past bij het evolutionaire karakter ervan. De wonderlijke mens vormt enkel een onderdeeltje van het kosmische geheel wat weer uitingsvorm is van nog een nog hogere uitdrukking.

Tranformatie, hogere liefde, inwijding etc. Het zijn allemaal uitingsvormen van eenzelfde waarheid die de mens denkt te zoeken en wil uitdrukken. Net zoals de talloze religies, godsdiensten en aanverwante spirituele stromingen dit al millenia doen. De mens zoekt een zingeving en doelstelling voor het feit dat hij/zij bestaat. Zo bestaan er talloze individuele-en groepswaarheden die in uiterlijke vorm en opvatting kunnen verschillen maar in essentie hetzelfde bedoelen. Verspil daarom nooit teveel in het benadrukken tussen deze verschillen maar zoek juist naar de overeenkomstigheden. Het eerste leidt juist tot een dwaalspoor omdat mensen geneigd zijn hun eigen waarheden af te bakenen en in de war raken als diezelfde waarheid vanuit een andere hoek belicht wordt. Waarheid is niet iets vaststaands maar dit creëeren wij voortdurend zelf, iedere dag op ieder moment.

Ik moet altijd een beetje glimlachen om de beeldvorming die sommigen aan mij geven. Laat ik voorop stellen dat ik niet de gehele dag in boeken lees want daar heb ik een veel te drukke onregelmatige baan voor. (zorgsector) En over het missen van gevoel.Ligt dit niet eerder in het feit dat ik niet altijd meepraat met de ander? Daarbij is internetcommunicatie altijd een beperkte vorm van communiceren die niet te vergelijken is als je iemand in de ogen kijkt. Ik maak me niet zo druk over de persoon aan de andere kant van de computer, laat staan dat ik iemand ga beoordelen op iemands gevoelscapiciteiten. Dat is zinloos want je kent de ander simpelweg niet. Dus dat ik de ander wil ontnuchteren of een lesje in onderscheidingsvermogen wil geven…? Het zijn jouw woorden niet de mijne. Het is dus je eigen beeldvorming die je over mijn persoontje maakt. De discussie op gang houden? Zekers. Het is en blijft een leuk forum waarbij ik deelnemers zoals jij en natuurlijk ook mezelf heb zien groeien het laatste jaar. Beste Judith, het gaat om het plezier van het schrijven, om elkaars gedachten te delen over dezelfde vraagstellingen. Daar ligt de ware overeenkomstigheid en het plezier. :)

• judith

Beste Mark

De communicatie via het internet is uiteraard moeilijk, je moet het doen met wat er neergetikt wordt en dat kan nooit persoonlijk contact vervangen, het blijft lastig interpreteren en aanvoelen.

Maar van hetgeen je hier neerzet komt een bepaalde trilling af en die trillingen komen bij mij binnen via de zonnevlecht en niet via het hartcentrum, dus uiteraard een bepaalde beeldvorming bij de trilling.

Niemand hoeft het hier met elkaar eens te zijn, ik heb nooit problemen met een andere mening maar jij reageert op een bepaalde manier die gewoon niet lekker binnenkomt, als jij daar plezier aan beleeft is dat fijn voor je.

Ik heb ook niet gezegd dat je de hele dag met je neus in de boeken zit maar je hebt bepaalde lektuur gelezen en technisch ook heel goed begrepen, waar je hier kwistig mee rondstrooit ongeacht of degene tegen wie je het hebt er ook maar een hout van begrijpt, ik noem dat geen inzicht of begrip in een ander mens.

Ik oordeel niet over jou en al zou ik dat doen dan zal het je een biet zijn (groot gelijk) maar we hebben wel met jouw trillingen te maken, OK we kunnen het naar vrije wil negeren maar we mogen er ook op in gaan wat misschien wel wil zeggen dat we je serieus nemen en met je begaan zijn of laat ik het zo zeggen, iets voor je voelen.

Over aannames gesproken, jij bent daar ook geheel niet vrij van, ik weet heel goed hoe dat in elkaar zit met Persoonlijkheid, Ziel, Geest uit eigen ervaring en daarnaast is er gelukkig vanalles over terug te vinden in bep. boeken voor de nodige ondersteuning maar steeds weer krijgen we daar les in vanuit jouw kennis alsof we hier allemaal niet weten waar we mee bezig zijn, misschien zou je ook wel iets van ons kunnen leren??.

We vallen allen onder een andere straal of stralen en vandaaruit reageren we, aan de ene kant is dat heel interessant (ook i.v.m. mijn eigen reactie bijv. in dit geval op jou).

Nou ja, onder het tikken van deze reactie ben ik ook gelijk aan het nadenken en kom tot de conclusie dat ik er eigenlijk ook wel plezier aan beleef, zit me lekker druk te maken (wat ik juist niet moet doen ;-)), dus je bent wel leerzaam uiteindelijk, soms vervelend maar goed de kwelgeesten zijn het meest leerzaam.

Niet dat je mijn kwelgeest bent natuurlijk, dat zou teveel eer zijn maar ……… :D

Groetjes tot het volgende schrijven ;-)

p.s. Ik vind het ook heel leuk om de ontwikkelingen van de personen hier op het forum te volgen, als ik terugkijk naar wat ik anderhalf jaar geleden hier neergezet heb en nu, zie ik bij mezelf ook een aardige groei en bij een aantal andere leden die al wat langer hier zijn ook, leuk inderdaad :-)

• judith

Hoi Elza

Dank je! :-)

Met “spuit elf” bedoelde ik, dat er al zoveel commentaar op Mark is geweest en dat ik er dan ook nog even achteraan kom, niet dat Mark daar mee zit (nogmaals groot gelijk) of naar mijn idee mee zou moeten gaan zitten maar om gewoon even mijn hart hierin te luchten, haal ik mezelf toch niet mee naar beneden?

Liefs Judith

• Elza

Ik vind het jammer als iemand zichzelf betitelt als ‘spuit elf’, ongeacht de omstandigheden, meer niet. De uitdrukking draagt een negatieve lading en wordt vaak in neerbuigende zin gebruikt bij commentaar van iemand dat een ander niet aanstaat. Zo van: ‘Ach jee, spuit elf geeft modder’, in de zin van: ‘hoor hem/haar nu eens, moet ook zo nodig reageren, zielig geval’. Je mening weergeven is prima, natuurlijk, maar kwalificeer jezelf dan niet negatief.

Gegroet,

Elza

• judith

Hoi Elza :-)

Ik heb 'm even geproefd aan alle kanten en ja! je hebt gelijk,

't is inderdaad negatief naar mezelf toe, ben 't zo gewend in het kader

van: ik ben iemand voor, ik vul het alvast zelf maar in,

terwijl ik niet eens weet hoe men het opvat en al vat men mijn commentaar of reactie negatief op dan is het nog niet aan mij om mezelf bijvoorbaat naar beneden te halen.

hmm, zo zie je maar weer ;-)

Thanks voor het inzicht!

Liefs Judith

• Elza

Graag gedaan.

• Mark

:) Een hele grappige respons. Ik heb wel vaker gehoord dat ik mijn mond moest houden maar dat ik negatieve trillingen geef is toch wel de orgineelste tot nu. Geloof me, als ik morgen als Marieke, Els of Daan op dit forum zou komen en heftig zou geloven in een transformatie op 2012 dan verdwijnen die trillingen als sneeuw voor de zon. Kom Judith, wees eens eerlijk. Het gaat om schrijfstijl en om inhoud. Daar hebben chakra's niets mee te maken. (of de stralen van Alice Bailey)

Kijk ik geloof ook in meridianen en in de werking van accupentuur maar dat maakt mij nog geen ervaringsdeskundige of therapeut. Voor chakra's geldt precies hetzelfde. Er wordt te pas en te onpas gegooit met chakra's, maar weinigen zijn voldoende getraind of geëvolueert om daar werkelijk mee te werken. Hetzelfde geldt voor de zgn paranormale vermogens.Men verwart een gevoels-en gemoedstoestand en men stimuleert enkel zijn/haar psychische onbewuste vermogens. En dat is nog gevaarlijk ook omdat men fantasie en realiteit door elkaar kan halen. Het zijn latente vermogens in de mens die in de loop der evolutie tot uitdrukking zullen komen.Nu bevestigd de uitzondering de regel.

Dit soort van inhoud vinden sommigen niet prettig om te lezen maar betekend een kritische houding per definitie dat je een kwelgeest bent? Mag je maar binnen een bepaald kader praten omdat je anders het veilige spirituele denkbeeld verstoord van een ander? Als het kwetsend en minachtend is zeer zeker. Om een gezonde discussie op gang te brengen moet dit kunnen. Iemand daarin willen uitsluiten zou niet bepaald een spirituele altruïstische benadering zijn.Vindt je niet?

Ik heb juist de technische kanten van esoterische en occulte studies de laatste tijd weggelaten omdat het voor de leek onbegrijpelijk is. Soms maak ik weleens een toespeling. Ik heb juist getracht het spirituele meer in de dagelijkse context te zetten. Ik heb de ongezonde overzadigde commercie van de huidige spiritualiteit aan de kaak gesteld. De verschillende invalshoeken en achtergronden van een jaartal als 2012 proberen toe te lichten. De echte achtergronden van termen als transformatie en illuminatie te bespreken en context van onze westerse en oosterse culturele achtergronden. Maar blijkbaar levert dat hoofdzakelijk negatieve trillingen op. :) Geeft niets hoor, schrijven blijft een hobby. Tot slot beste Judith, we leren van elkaar. De persoon die meent boven de ander te staan leert niets en staat stil. Tot de volgende keer.

• judith

Hoi Mark

Ik ben blij dat je m'n respons grappig vindt.

Je trekt alles in algemeenheden en je hebt mij voor geen meter begrepen omdat het je geen …. interesseert, en omdat je niet bij machte bent maar het is goed zoals het is,

Je legd mij allerlei dingen in de mond die ik niet zo hebt gezegd of zo bedoel, je laat mij en vele andere totaal niet in hun waarde, het is jouw interpretatie, het heeft voor mij geen zin om me verder hierin te verdedigen, de discussie of wat het dan ook is spreekt voor zichzelf.

Ik heb voor deze keer mijn hart gelucht en dat voelt goed, laten we het hier maar bij houden voor het een vervelende welles nietes discussie wordt.

Je bent zeer welbespraakt en daar maak je graag gebruik van, moet kunnen, verder heb ik alle respect voor je en ik denk dat er wel plaats is voor verschillende Ego's op welk niveau dan ook hier op het forum.

Liefs Judith