Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kiara Windrider

• judith

Hoi Mark

Even een voorbeeldje, ik heb nergens gezegd dat je je mond moet houden of dat je “negatieve” trillingen uitzend, dat je bij mijn zonnevlecht binnenkomt wil nog niet zeggen dat dat per definitie negatief is.

Ik heb ook nergens gezegd dat ik jouw of wie dan ook zou willen buitensluiten.

En dat mijn veilige spirituele denkwereldje niet tegen jouw kritische houding kan is een aanname van jou en komt niet van mij uit.

Zomaar even een kleine greep!

groetjes Jud.

• Elza

Mark, Mark, je hebt er werkelijk niets van begrepen wat een aantal mensen jou hier probeert duidelijk te maken. Ook ik vroeg me al lange tijd af of ik te maken had met een mens of met een theoretische boekenwurm. Bovendien komen je reacties lang niet altijd overeen met hetgeen waarop je meent te reageren. Soms zat ik met verbazing te lezen; wat probeer je nu te zeggen.

Eigenlijk vind ik je reactie naar Judith toe onjuist. Niemand heeft het ooit over uitsluiting gehad. Dat is ook helemaal niet relevant. Het gaat om de uitstraling die je op iemand overbrengt. Zij noemt het trillingen, ik zinsopbouw en kleuring van de tekst. In beide gevallen gaat het erom hoe je vanaf het scherm bij iemand ‘binnenkomt’. De aanval op chakra's vind ik dan ook ten onrechte. Juist vanwege je werk zou ik meer inlevingsvermogen verwachten.

Desalniettemin hoop ik nog vele stukjes van je te mogen lezen; je houdt de boel wel levendig.

(Oh, en een andere naam gebruiken zou geen zin hebben; de stijl van je bijdragen steekt er met kop en schouders bovenuit.)

Gegroet,

Elza

• armani2007

Hoi Judith.

Woorden zijn en blijven woorden. Hoe mensen iets, wel dan niet oppikken, zoals jij het bedoeld, zegt vaak meer over diegene. Jij hebt jouw ogen en Mark de zijne. Ikzelf ben van jongs af aan, spiritueel onderbouwd en de dingen die in mijn leven gebeuren, zijn vaak onverklaarbaar. Mark wil mischien helderheid, ik ben ooit gestopt met zoeken naar de antwoorden. Juist het zoeken is vergeten te leven, in mijn ervaring, met mijn zienswijze. Toen ik op zoek ging naar antwoorden, riep elk antwoord weer een nieuwe vraag op. Ik vond dit een zinloze bezigheid en juist dat stukje loslaten, gaf mij de antwoorden, op momenten dat ik er totaal niet mee bezig was. Die spontane antwoorden riepen geen nieuwe vragen op, die gaven verduidelijking. Dat is het leven voor mij. Ik kan nog zoveel kennis hebben vergaard, de uitvoering, daar ligt de schat, dat is wijsheid.Het leven is het doen, niet het denken.

Alles blijft natuurlijk mijn zienswijze, maar wat ik zie, is dat juist dat denken de probleemfactor van deze wereld is en daar is taal een onderdeel van. Het denken van de mens is een eigen leven gaan leiden, men wil zichzelf in stand houden en controleren. Voor mij zijn verstand gebruiken en denken, twee op zichzelf staande dingen in elk mens. Verstand is een onderdeel v.d drie-eenheid in de mens, denken is het virus! Ik vergelijk het denken ook altijd met een virus op harde schijf van een computer. Het beneveld, beperkt je gezichtsveld.

Wij zijn zo'n uniek ras, met ongelooflijk veel mogelijkheden, maar we maken er te weinig gebruik van. Het denken maakt dit kapot. Gelukkig gaan steeds meer mensen hun verstand gebruiken, dat ervaar ik om mij heen.

Groetjes Armani

• judith

Hoi Armani

Ik ben het helemaal met je eens, een ieder heeft zijn weg te gaan en zijn eigen zienswijze en interpretatie en zijn belangrijke levenslessen te leren, heel persoonlijk en ook heel mooi hoe dat allemaal geleid wordt.

Ik heb zelf eerst 40 jaar geworsteld met allerlei aspecten van het leven met een beetje spiritueel inzicht en heb sinds o.n. 3 jaar de boeken ontdekt waarin vanalles bevestigd en uitgelegd wordt, voor mij is dat prachtig voor bevestiging in de eerste plaats.

Denken, voornamelijk in het hoofd zitten is ook een probleem het is mooi als dat gecombineerd kan worden met het hart en om die combinatie in harmonie te krijgen is veel werk en dat doet een ieder op zijn eigen wijze maar ik ben ervan overtuigd dat in het kader van de algehele evolutie van de mens het wel nodig was om eerst vanuit het gevoel te leven daarna vanuit het mentale en dan is het voor de mens in de komende tijd belangrijk om deze twee aspecten vanuit het Zielsleven te combineren en tot harmonie te brengen, te beginnen bij jezelf.

Er is uiteraard een vrije wil en die is heilig, we proberen hier allemaal iets van onze overtuigingen uit te dragen vanuit eigen inzicht, dat zet ik er ook altijd bij net als jij dat het mijn zienswijze is.

“Verstand is een onderdeel van de drie-eenheid in de mens, denken is het virus.”

Dat verschil tussen denken en verstand gebruiken heb je mooi duidelijk omschreven, ik noem dat (ok, ook weer woorden) het hoger en het lager denkvermogen maar we bedoelen denk ik hetzelfde.

In dit geval gaat het mij niet zozeer om woorden maar om elkaar in de waarde te laten zodat het voor meer mensen prettig en uitnodigend blijft om hier iets te plaatsen, en ik probeerde er tevens mijn reactie op Mark in te verwerken, ik neem aan dat je van je hart ook geen moordkuil moet maken en sommige dingen gewoon het beste openlijk kunt bespreken, dat komt altijd wel weer goed, lijkt me.

Ik ga nog even nadenken over dat “denken”, dank je.

Liefs Judith

• Mark

Misschien beginnen nu enkele spirituele laagjes wat te ontdooien bij sommige deelnemers.(eindelijk :) ) En hoe voelt dat? Termen als boekenwurm en aanval klinken tenminste wat menselijker. Mijn reactie naar Judith toe was overigens oprecht en humoristisch bedoeld. Desalnietemin ligt in de respons daarop de échte emoties, dit keer niet verscholen achter een voortdurende spirituele glimlach die ik gedurende de reacties steeds meer zag verzuren.

Het is juist binnen mijn werkveld waarin ik voortdurend met emoties van anderen werk en ik deze emoties van de ene naar de andere kant zie opvliegen. Het is juist ontzettend leerzaam en geloof me, met een spirituele positiviteitsinstelling alléén red je het niet. Empathie is inleving in zowel de positieve áls de negatieve aspecten. De respons is net zo varieërend.Daarin liggen voor mij de ware spirituele levenslessen.Er bestaat geen groei als je het een wil uitsluiten omdat het toevallig niet past binnenin het kader waarin je denkt.Zo zit de wereld niet in elkaar en dat maakt een transformatiedrang enkel tot een illusionaire vlucht. Dit zijn de harde spirituele lessen die wij allen leren door het levensverhaal wat we zelf schrijven.

Natuurlijk wil ik nog genoeg stukjes schrijven. Alleen is een zinvolle discussie enkel vruchtbaar als je open staat voor elkaar. Levendig houden en prikkelen heeft geen enkele betekenis als de ander zich gaat ergeren aan datgene wat je opschrijft.Dan krijg je inderdaad zinloze ja-nee discussies. Dat zou jammer zijn. Ik geef toe dat ik de grenzen bij jullie heb opgezocht. Maar dat was niet afbouwend bedoeld, eerder om de mens met de positieve als negatieve emotie omhoog te halen. Wees nooit bang voor het negatieve in jezelf. Het zijn richtwijzers. Men hoeft daar niet voor te vluchten.Je bent een godsvonk, een ziel en een mens ineen. Of de een zich daar wel bewust van is en de ander niet….Of de een behoefte heeft aan een uiterlijk rituaal en de ander niet…. Dat maakt echt niets uit. We spelen allemaal mee op hetzelfde toneel.

• Mark

Hoi Armani, zonder goed na te denken kun je mijnsinsziens niet je verstand gebruiken. Dus denken is geen virus van het brein. Het gaat erom hoe je met je gedachten omgaat en wat je denkt. Denken gaat altijd vooraf aan de emotie.

Denken via je gevoel of denken met je verstand zijn bekendende uitspraken. Gevoel heet in spiritualiteitsland het hart en met verstand wordt het hoofd bedoeld.In principe verlopen de meeste denkprocessen onbewust en daar hebben wij geen invloed op.Gelukkig maar want het zou nogal lastig wezen als we alle onbewuste aspecten moesten regelen. Het brein slaat alles op en verwerkt deze processen.Het meeste beland in het hokje onbewust. Soms vergeten we emoties en geeft het brein een de herkenning van die vergeten emotie en dat noemen we associatie. Bij bv verslavingen zie je dit proces heel goed terug komen waarbij een onbewust beeld een hele sterke emotie kan oproepen.Bij trauma's zie je dit verschijnsel ook heel duidelijk terug komen. Dit zijn natuurlijk wat sterkere voorbeelden maar dit soort van associatiegedrag zien we bij onszelf de gehele dag terug.Alleen beseffen we het niet.Het brein maakt dus onderscheid wat belangrijk en onbelangrijk is.Daardoor kennen wij ook een waakbewustzijn dat helder kan functioneren.Anders zouden we in een soort van droomtoestand rondlopen, overheersend door onze onbewuste processen.

• judith

Lieve Mark

Gelukkig blijft het jouw visie.

:-) Niet verzuurd tenzij jij dat anders wilt zien!

Liefs Jud.

• Mark

:)

• Elza

“Misschien beginnen nu enkele spirituele laagjes wat te ontdooien bij sommige deelnemers.(eindelijk ) En hoe voelt dat? Termen als boekenwurm en aanval klinken tenminste wat menselijker. ”….

Als ik dit lees, weet ik toch echt niet wat ik met je aan moet.

Voor zover ik kan terughalen, ben ik toch altijd zeer menselijk geweest zonder hoogdravende terminologie. En ontdooien…, van wat??

Je reactie naar Judith was ‘humoristisch’. Nu houd ik erg van humor, maar hierin heb ik niets humoristisch kunnen ontdekken…

Verderop heb je het over ‘verzuurde reacties’. Van wie…??

Hier laat ik het bij, want je intentie kan ik niet meer volgen.

Elza

• Mark

Een gezellige reactie van jouw kant kan ik het niet noemen.Vandaar de term verzuurd. Als de een voor de ander niet open staat, niet ingaat op het werkelijke inhoudelijke, tja dan blijft het eenrichtingsverkeer. Negatieve trillingen van chakra's noem ik niet echt inhoudelijk. Termen als boekenwurm noem ik idem niet inhoudelijk. Het is de discussie ontlopen omdat het simpelweg niet past binnen het denkwereldje van je. Dat mag natuurlijk, maar gewoon niet reageren inplaats van veroordelen zou wat respectvoller zijn geweest.