Hoi Armani
Ik ben het helemaal met je eens, een ieder heeft zijn weg te gaan en zijn eigen zienswijze en interpretatie en zijn belangrijke levenslessen te leren, heel persoonlijk en ook heel mooi hoe dat allemaal geleid wordt.
Ik heb zelf eerst 40 jaar geworsteld met allerlei aspecten van het leven met een beetje spiritueel inzicht en heb sinds o.n. 3 jaar de boeken ontdekt waarin vanalles bevestigd en uitgelegd wordt, voor mij is dat prachtig voor bevestiging in de eerste plaats.
Denken, voornamelijk in het hoofd zitten is ook een probleem het is mooi als dat gecombineerd kan worden met het hart en om die combinatie in harmonie te krijgen is veel werk en dat doet een ieder op zijn eigen wijze maar ik ben ervan overtuigd dat in het kader van de algehele evolutie van de mens het wel nodig was om eerst vanuit het gevoel te leven daarna vanuit het mentale en dan is het voor de mens in de komende tijd belangrijk om deze twee aspecten vanuit het Zielsleven te combineren en tot harmonie te brengen, te beginnen bij jezelf.
Er is uiteraard een vrije wil en die is heilig, we proberen hier allemaal iets van onze overtuigingen uit te dragen vanuit eigen inzicht, dat zet ik er ook altijd bij net als jij dat het mijn zienswijze is.
“Verstand is een onderdeel van de drie-eenheid in de mens, denken is het virus.”
Dat verschil tussen denken en verstand gebruiken heb je mooi duidelijk omschreven, ik noem dat (ok, ook weer woorden) het hoger en het lager denkvermogen maar we bedoelen denk ik hetzelfde.
In dit geval gaat het mij niet zozeer om woorden maar om elkaar in de waarde te laten zodat het voor meer mensen prettig en uitnodigend blijft om hier iets te plaatsen, en ik probeerde er tevens mijn reactie op Mark in te verwerken, ik neem aan dat je van je hart ook geen moordkuil moet maken en sommige dingen gewoon het beste openlijk kunt bespreken, dat komt altijd wel weer goed, lijkt me.
Ik ga nog even nadenken over dat “denken”, dank je.
Liefs Judith