Hoi Mark
Je komt een keer in een incarnatie dat je zoveelste persoonlijkheid met een beetje Zielsinvloed (ik noem dat geweten of gemoed, afkomstig van de permanent atomen die zich elke incarnatie weer in de nieuwe persoonlijkheid vestigen) zich zodanig bewust is van de inwonende Godsvonk, in het hart en dan begint het harde werken om de lagere persoonlijkheid voor ons het dagelijks bewustzijn in de vorm van het fysieke, laag emotionele en laag mentale lichaam (weet je toch wel) te transformeren naar de hoge waarden van de Ziel en uiteindelijk de Geest, dat harde werken, het herkennen en doorbreken van de illusie, begoocheling en maya begint uit vrije wil omdat je je bewust wordt van de noodzaak daartoe er zit een soort drang achter (kun je ook de roep van de Ziel noemen) als je daar geen zin in hebt dan negeer je hardnekkig deze roep en blijf je gewoon net zo lang in de reincarnatierace tot dat je aan de roep gehoor geeft en dan kan er uiteindelijk een eind komen aan de verplichte incarnaties.
Vanaf het punt dat je je bewust wordt van je eigen Ziel of Hoger Zelf en je wilt je Ziel alle ruimte tot integratie in je stoffelijk lichaam geven dan begint het (proef)pad van inwijding.
Het pad kun je tot een bepaalde hoogte doorlopen maar Wijsheid zonder Liefde in al zijn hoge aspecten leidt uiteindelijk niet tot het eindpunt net zoals Liefde zonder Universele Wijsheid niet tot het eindpunt leidt en dit krijgt je niet door alleen boeken te lezen maar door keiharde lessen te leren en met vallen en opstaan te ervaren en vooruit te komen, in ieder leven komen er andere lessen aan de orde dus je kunt nooit over een ander oordelen want je weet inderdaad niet wat iemand te leren of uit te werken heeft in een leven maar er komt een keer dat punt om het pad te betreden en dan weet je (innerlijk) dat je daartoe uitgenodigd wordt.
Ik vind het een beetje vreemd dat je zegt dat je je innerlijk Zelf niet hoeft te zoeken, je krijgt je Ziel of Hoger Zelf niet op een presenteerblaadje aangereikt laat staan de Geest.
Ik wil me bij de gevoelens van andere mensen hier aansluiten, naar mijn idee reageer je vanuit veel kennis en weinig door ervaring omgezette wijsheid en de Hoge Liefde stroomt ook niet lekker door uit je teksten (alhoewel ik er niet aan twijfel dat je liefde in je hebt en dat niet te grabbel wilt gooien maar ik voel dat meer als persoonlijke liefde i.p.v. Universele Liefde want dan zou je ten alle tijden een andere tonatie gebruiken), als je mensen iets wilt leren is dat heel mooi maar probeer er iets gevoel in te leggen want je brengt mensen op een dwaalspoor en je ontneemt een aantal mensen (niet allemaal uiteraard) iets op deze manier d.w.z. als ze daar gevoelig voor zijn, ik volg het nu al een tijdje en je krijgt veel commentaar, ik kan het niet helemaal goed omschrijven maar er mist iets.
Doe je dat alleen maar om de discussie gaande te houden?
Of ben je ervan overtuigd dat wat je geleerd hebt uit de boeken zonder onderzoek en op de manier waarop jij het geinterpreteerd hebt gewoon de nuchtere waarheid is, en iedereen zou gewoon ontnuchterd moeten worden als het aan jouw ligt?
Of wil je ons allen een les in onderscheidingsvermogen geven?
OK. Ik ben spuit elf in deze maar ik wilde het toch even kwijt, ben verder wel blij met je ;-) dat wil ik ook even kwijt.
Liefs Judith
p.s. Je zorgt wel voor een hoop comotie :-)