Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kiara Windrider

• Angelique

Is het niet een beetje heel kort door de bocht en makkelijk om zo over iemand anders te oordelen? Dit leven is alles behalve makkelijk geweest. Dit wist ik van te voren en het is me niet voor niks 3 keer opnieuw gevraagd of ik werkelijk dit leven aan durfde, mij hoor je niet klagen want ik heb er veel van geleerd en weet zelf heel goed waarom ik het zo heb gedaan. Heb er juist ook van geleerd om zonder naïef te zijn, kracht en moed uit dingen te halen die voor velen verborgen zijn, om zo de waren gevechten die een mens soms moet leveren aan te gaat zonder op te geven

Ik haal niet alleen de leuke dingen uit boeken enz. ik haal alleen de dingen uit boeken die voor mij bruikbaar zijn en ga niet zitten dim dammen of iets wel of niet perse waar is. Iedere schrijver zijn waarheid en soms deel ik een stukje met ze. Ik sluit nergens mijn ogen voor, ik ben nooit meer bang om ergens dwars doorheen te gaan, als ik iets in dit leven heb geleerd is dat het wel en de karmische wetten zijn mij heel bekend want het is een beetje als een zee: als je er tegen in probeert te zwemmen moet je hard vechten terwijl als je, je mee laat voeren brengt hij je daar waar je moet zijn

En wat betreft de jaartelling en hun gevolgen Ik heb er ook niks mee

Ik leef vandaag en niet morgen Als je 1 zandkorrel verlegt verander je de hele woestijn En omdat er iedere dag zandkorrels verplaats worden of blijven liggen Kun je daar toch niks over zeggen

Liefs Angelique

• Angelique

Lieve Armand,

Dank je wel voor je reactie

En wat betreft je schrijvers kwaliteiten dat zit volgends mij wel goed

Ik vind het wel grappig dat je soms afgeleid naar een ander onderwerp

Want waarom mag je geen sub-ontwerpen hebben?

Want soms zijn sub-ontwerpen nog boeiender dan hoofdonderwerpen

Is alles wat wij doen niet als het eten van een (goede) maaltijd

We hebben 1 hoofdgerecht en vele bijgerechten en zijn ook steeds op zoek naar nieuwe en mooie bijgerechten en soms kan een bijgerecht heel mooi uitgroeien tot een nieuw hoofdgerecht en zo is het bij het schrijven toch ook wat gister nog bijzaak leek is vandaag hoofdzaak

Liefs Angelique

• Mark

Beste Angelique, ik beoordeel jouw niet en het meeste wat ik in mijn stukjes schrijf is in z'n algemeenheid bedoeld. Probeer eens goed te lezen wat ik opschrijf en probeer verder te kijken dan alleen de schrijfstijl. Ik reageer enkel op wat jijzelf opschrijft.

Nogmaals spiritualiteit is net zo dagelijks als je was doen en je kind van school halen. Waarheid is net zo relatief en dagelijks te noemen. Iedere dag per individu verschillend. Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neem dat ik een mening deponeerde over transformatie, 2012, en personen als Kiara Windrider. Het is heus niet afbouwend bedoeld. Persoonlijk ben ik bv. erg geïnspireerd door G.de Purucker en de theosofische leer die hij in verschillende boeken op een duidelijke wijze verwoord. Heel veel opvattingen zul je in mijn stukjes ook terug vinden.

Kennis over theologie is geen dooddoener. Wetenschappelijke kennis en de vooruitgangen hieromtrent zijn geen dooddoener. Kennis omtrent politieke en economische structuren in de huidige en voorafgaande tijden zijn geen dooddoener.Filosofische opvattingen zijn idem geen dooddoener. Het verrijkt je kennis en leert je de structuren om je heen beter te begrijpen. Die kennis is voor iedereen beschikbaar en voor ieder toegankelijk op het niveau wat hij/zij aankan. Inclusief mezelf.

Voor mij gaan spiritualiteit en wetenschap heel goed samen. Als kritiek en/of andere opvattingen een opbouwend karakter kent dan is en blijft het een leerzame ervaring. Tegenstellingen is wat het individu er zelf van maakt.

Ik ben blij met je deelname en zo'n vrije dag als vandaag is het leuk om een paar reacties terug te plaatsen. Misschien hebben we soms een verschil van mening maar dat maakt het inhoudelijk juist interessant. Ik hoop in ieder geval van de nieuwkomers op dit forum meer te horen. Groetjes Mark :)

• armani2007

Tuurlijk moet je tussen de regels doorlezen. Daar is bijvoorbeeld de bijbel op gebasseerd. Bij alles wat ik schrijf, laat ik ook doorschemeren, dat het mijn zienswijze is, elk paar ogen kijken anders naar de dingen. Stap nooit uit je eigen zienswijze, maar verwelkom de dingen die een ander je aanreikt, wat uiteindelijk tot gevolg kan hebben, dat de manier van tegen dingen aankijken, meeveranderd. Ook ik onderken wel het gevaar dat hierin schuil gaat, men wordt soms meegezogen met een visie en laat zijn/haar eigen visie varen! Dat is een gevaar wat ook New Age met zich mee brengt. Zoals deze wereld constant de dingen verdraaid, is ook new age daar gevoelig voor. Telkens als iets herschreven wordt, is dat het geval. Al heeft men er goede bedoelingen bij, onbewust worden dingen verdraaid, om het plaatje mooier te maken. Dat is de creativiteit van de mens! Dus je moet inderdaad krachtig met beide benen op de grond blijven staan, anders verdwaal je en ook ik ben vaak verdwaald, maar ben nooit uit m'n eigen kracht gestapt, waardoor ik de weg altijd terug gevonden heb. Mij hebben die dwalingen me gebracht, waar ik nu sta. Iemand die die kracht niet vind kan inderdaad totaal verdwalen. Het feit dat ik me daar bewust van ben, maakt mijn schrijven ook anders.

Je vraagt me: Wat is liefde en wat ik daar ook op antwoord, het zal weer leiden tot een wedervraag. Wat ik tussen de regels mis bij jou, is het stukje jou. Ik ben overigens blij, dat je een tegenwicht geeft, wat eenieder wel weer bij zichzelf kan brengen, daar waar nodig. Maar ik mis het stukje eigenbeleving, maar dat is en blijft wat ik ervaar.

Groetjes

• Mark

Het is grappig wat je schrijft over het missen van een stukje eigenbeleving binnen mijn schrijfstijl. Laatst attendeerde een andere deelnemer mij hier ook al op.

Ik schrijf inderdaad vaak informatief en soms met wat tegenstellingen over wat de ander opschrijft. Dat laatste doe ik om de discussie wat interessanter te maken. Ik merk dat er dan meer loskomt en dat levert voor beide vaak meer inhoud op. Nadeel kan zijn dat soms de nadruk teveel wordt gelegd op de tegenstellingen en dan is een diepgaandere discussie minder zinvol en loopt het z'n doel voorbij. Het is belangrijk de ander in zijn/haar geloofsopvattingen te respecteren. Hoewel ik ten zeerste dit van de ander respecteer (anders ga ik regelrecht tegen mijn eigen geloofsopvattingen in) kan ik via mijn schrijfstijl soms een andere indruk geven. Het komt dan wat onpersoonlijk en technisch over. Ik realiseer me dit en probeer dit in mijn schrijfstijl te verbeteren.

Mijn eigenbeleving ligt veel meer in het moment. Vandaaruit ontstaat ieder keer een nieuwe waarheidsbeleving.Daarom hang ik niet aan één bepaalde waarheid maar zoek liever tussen overeenkomstigheden. Overeenkomstigheden vindt je vaak door de tegenstellingen te bestuderen. Ik ben dus niet op zoek naar één bepaalde waarheid omdat we deze waarheid zélf al zijn. Jij bent je eigen waarheid en je bepaald zélf hoe je deze waarheid voor jezelf invult. Heeft iemand het gevoel te dwalen dan komt dat omdat hij/zij dit zélf zo ervaart. En wat nog veel belangrijker is, je kan je eigen waarheid op ieder moment van de dag zélf veranderen.Op ieder moment. Veel mensen zien dit niet in omdat ze teveel gefixeerd zijn op hoe de omgeving op hún reageert en daarop hun persoonlijkheid afstemmen. Maar het behoort juist andersom te zijn. Je persoonlijkheid herschrijft zich per moment en is enkel een instrument voor het innerlijke zelf. De persoonlijkheid is onbelangrijk te noemen en het is niet voor niets dat vele leringen onderwijzen op het belang de persoonlijkheid ondergeschikt te maken. De persoonlijkheid is een vergankelijk instrument, wat daaronder zit speelt van werkelijk belang. Voor jezelf en voor je omgeving. Hoe vaak bezien we anderen niet zoals we zelf over hen denken zonder te beseffen dat er een eeuwig innerlijk onderzit? We fixeren ons op de uiterlijkheden zonder rekening te houden met het innerlijke.Wij zijn zoveel meer dan alleen rondlopende persoonlijkheden.

Voor mij geeft deze gedachtegang een rustpunt in mijn leven en een kader om alles om me heen goed te bestuderen en te ervaren en om te groeien. Met zijn pieken en dalen.Het geeft een rust te weten dat er een aspect in mezelf bestaat dat als een zon over dit alles schijnt. Dat goddelijke aspect wat ons allen bindt en boven de persoonlijkheden uitsteekt.

• Elza

Hoi Mark,

Het valt me elke keer weer op, niet alleen bij jou, maar ook bij anderen en in bijv. zelfhulpboeken dat er zo makkelijk wordt gedacht over het ‘op slag’ veranderen van jezelf.

Ook nu weer schrijf je dat je op elk moment je gedachte over de waarheid, over je eigen waarheid, kunt veranderen. Dat bestrijd ik. Wij zijn allemaal een product van conditionering via milieu, opvoeding, opleiding, ervaring, etc. Alles wat wij weten, of denken te weten, is erin gepropt en slechts via veel inspanning en zeer veel eigen ontwikkeling te veranderen. Het lezen van zoveel mogelijk uiteenlopende boeken is naar mijn mening daarbij van cruciaal belang. Het veranderen van jezelf, van je gedachten, van je opvattingen ten aanzien van anderen, is alleen met een verhoogd bewustzijn mogelijk. Alleen dat wat je herkent, kun je aanpakken. Het ene aspect gaat makkelijker dan het andere, afhankelijk van de intensiteit waarmee je iets met je meedraagt of uitdraagt.

Anderen zijn zeer zeker een spiegel voor je beleving en/of ervaring, maar of je er iets mee doet, kan alleen als je die spiegel ook oppakt, als je iets herkent, als je iets dùrft te herkennen. Te veel mensen lopen als een kip zonder kop mee in de waan van de dag en blijven daardoor hangen aan hun waarheid die zij interpreteren als ‘de waarheid’. Die waarheid komt dan wel voort uit persoonlijkheid. Dat verander je niet snel, hoe zuiver de kern van het zelf ook moge zijn. De zon van binnenuit naar buiten laten stralen, dat is ware levenskunst.

Gegroet,

Elza

• Mark

Als je jezelf enkel ziet als een product van conditionering, dan is de kans óm als een kip zonder kop in de waan van de dag te leven erg aannemelijk.

Punt is of je nu verder kijkt of niet, een mens en zijn omgeving voortdurend veranderd. Natuurlijk bestaat er altijd een interactie, maar de vraag blijft of je deze actie vanuit jezelf bewust stuurt en ervaart of dat je met de stroom meegaat en het leven grotendeels onbewust aan je voorbij schiet om op enkele momenten wakker te worden.

Door bewuster te worden wordt je ook bewust van de verandering van jezelf en je omgeving.En wat belangrijker is je gaat er actiever in deelnemen.

Het op slag veranderen kun je dus per gedachte en moment doen want niets blijft voortdurend hetzelfde. De meeste zijn geneigd naar hun geconditioneerde persoonlijkheden te kijken en ontlenen daaraan hun identiteit. Waarom? Jij bent bv niet dezelfde persoon als toen je 10 was en de persoonlijkheid zal langzaam verdwijnen in de herinnering als men komt te overlijden. De persoonlijkheid is dus vergankelijk te noemen.Wat daaronder zit niet. Door vanuit je persoonlijkheid meer te richten op dat eeuwige innerlijke (bovenbewuste) zal dit aspect veel helderer door de persoonlijkheid heenwerken.Nogmaals de persoonlijkheid is een instrument hiervoor.

• Elza

Ik ontken niet dat de persoonlijkheid een instrument is voor het sturen van het ware zelf. Ik ontken ook niet dat de persoonlijkheid niet verandert. Waar ik tegen ageerde, was de snelheid waarmee iemand ‘op slag’ zou kunnen veranderen. Daar gaat veel tijd overheen en dan moet de persoon ook nog eens gemotiveerd zijn om op zoek te gaan naar z'n ware zelf, de eeuwige kern. Het afleggen van je persoonlijkheid is naar mijn idee de zwaarste strijd die een mens gedurende z'n leven moet leveren.

Sommigen komen een klein stukje verder, sommigen een heel eind, dat zijn degenen die heel bewust aan hun ontwikkeling werken, het verhogen van hun bewustzijn. Maar ja, het gros loopt lekker geconditioneerd door en verantwoordt dit naar zichzelf door te stellen ‘ik ben nu eenmaal zo’. Wat doe je jezelf dan toch tekort.

Gegroet,

Elza

• Mark

Het zoeken naar je innerlijke zelf hoeft niet want dat innerlijke ben je natuurlijk zelf al. (je innerlijke zelf zit heus niet vijf dimensies verderop) Ik denk dat innerlijke identiteit en persoonlijkheid door elkaar worden gehaald. Je persoonlijkheid verandert naarmate je innerlijk groeit. ( denk aan het kind en de oudere) Men legt de desbetreffende persoonlijkheid af als men komt te overlijden. Bij incarnatie wachten de karmische zaden van de vorige persoonlijkheden op het innerlijke zelf om te worden uitgewerkt middels de persoonlijkheden die het leeft.

Snelheid van verandering heeft te maken hoe iemand zijn/haar leven leidt.Hoe iemand denkt en voelt. Voor de een lijkt een verandering snel te gaan en voor de ander traag en langzaam. In feite veranderd alles voortdurend middels de gedachten die iemand heeft en het leven wat hij leidt.Het is de weg van de natuur.Ieder schrijft zijn/haar levensverhaal op iedere dag en op ieder moment.Dat is de gedachtegang hierachter. Dit geld natuurlijk ook voor de geconditioneerde die leeft in de waan van de dag. Het hoort simpelweg bij zijn/haar desbetreffende levensverhaal.Misschien leiden jij of ik in een volgend leven ook zo'n leven omdat dit past bij het uitgewerkte karakter van ons levensverhaal.Dat kan. Moeder Natuur maakt geen onderscheid tussen de spirituelen en de niet-gelovigen tussen ons. Gelukkig maar.

• judith

Hoi Mark

Je komt een keer in een incarnatie dat je zoveelste persoonlijkheid met een beetje Zielsinvloed (ik noem dat geweten of gemoed, afkomstig van de permanent atomen die zich elke incarnatie weer in de nieuwe persoonlijkheid vestigen) zich zodanig bewust is van de inwonende Godsvonk, in het hart en dan begint het harde werken om de lagere persoonlijkheid voor ons het dagelijks bewustzijn in de vorm van het fysieke, laag emotionele en laag mentale lichaam (weet je toch wel) te transformeren naar de hoge waarden van de Ziel en uiteindelijk de Geest, dat harde werken, het herkennen en doorbreken van de illusie, begoocheling en maya begint uit vrije wil omdat je je bewust wordt van de noodzaak daartoe er zit een soort drang achter (kun je ook de roep van de Ziel noemen) als je daar geen zin in hebt dan negeer je hardnekkig deze roep en blijf je gewoon net zo lang in de reincarnatierace tot dat je aan de roep gehoor geeft en dan kan er uiteindelijk een eind komen aan de verplichte incarnaties.

Vanaf het punt dat je je bewust wordt van je eigen Ziel of Hoger Zelf en je wilt je Ziel alle ruimte tot integratie in je stoffelijk lichaam geven dan begint het (proef)pad van inwijding.

Het pad kun je tot een bepaalde hoogte doorlopen maar Wijsheid zonder Liefde in al zijn hoge aspecten leidt uiteindelijk niet tot het eindpunt net zoals Liefde zonder Universele Wijsheid niet tot het eindpunt leidt en dit krijgt je niet door alleen boeken te lezen maar door keiharde lessen te leren en met vallen en opstaan te ervaren en vooruit te komen, in ieder leven komen er andere lessen aan de orde dus je kunt nooit over een ander oordelen want je weet inderdaad niet wat iemand te leren of uit te werken heeft in een leven maar er komt een keer dat punt om het pad te betreden en dan weet je (innerlijk) dat je daartoe uitgenodigd wordt.

Ik vind het een beetje vreemd dat je zegt dat je je innerlijk Zelf niet hoeft te zoeken, je krijgt je Ziel of Hoger Zelf niet op een presenteerblaadje aangereikt laat staan de Geest.

Ik wil me bij de gevoelens van andere mensen hier aansluiten, naar mijn idee reageer je vanuit veel kennis en weinig door ervaring omgezette wijsheid en de Hoge Liefde stroomt ook niet lekker door uit je teksten (alhoewel ik er niet aan twijfel dat je liefde in je hebt en dat niet te grabbel wilt gooien maar ik voel dat meer als persoonlijke liefde i.p.v. Universele Liefde want dan zou je ten alle tijden een andere tonatie gebruiken), als je mensen iets wilt leren is dat heel mooi maar probeer er iets gevoel in te leggen want je brengt mensen op een dwaalspoor en je ontneemt een aantal mensen (niet allemaal uiteraard) iets op deze manier d.w.z. als ze daar gevoelig voor zijn, ik volg het nu al een tijdje en je krijgt veel commentaar, ik kan het niet helemaal goed omschrijven maar er mist iets.

Doe je dat alleen maar om de discussie gaande te houden?

Of ben je ervan overtuigd dat wat je geleerd hebt uit de boeken zonder onderzoek en op de manier waarop jij het geinterpreteerd hebt gewoon de nuchtere waarheid is, en iedereen zou gewoon ontnuchterd moeten worden als het aan jouw ligt?

Of wil je ons allen een les in onderscheidingsvermogen geven?

OK. Ik ben spuit elf in deze maar ik wilde het toch even kwijt, ben verder wel blij met je ;-) dat wil ik ook even kwijt.

Liefs Judith

p.s. Je zorgt wel voor een hoop comotie :-)