Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat is er aan de hand

• Mark

Poolkantelingen bestaan niet. (dat is een verzinsel) Dit heb ik al eerder opgeschreven. Het feit dat we fossiele restanten van een subtropisch klimaat hebben gevonden op een continent als Groenland geeft aan dat de poolkappen ooit eerder zijn gesmolten. Deze klimaatsverandering is dus niet nieuw maar is al veel vaker gebeurd.Net zoals we ook ijstijden hebben gekend. Er wordt dus een hoop onzin hierover geschreven en soms is het lezen van een geschiedenisboek geen onwijze raad te noemen. Kennis is een weg naar evenwichtig denken. Mensen denken teveel vanuit hun emotie. Nederland staat nog niet onder water.

• Mark

Nog even over groepsprocessen gesproken. Een collega leest regelmatig mijn stukjes en hoewel ze weinig met spiritualiteit opheeft vind ze de reacties op dit forum en daaruit vloeiende groepsverhoudingen en de onderlinge verschuivingen hierin zeer typerend en herkenbaar. Omdat dit forum vrij klein is zie je deze processen duidelijker naar voren komen. Vanuit mijn werk krijgen we regelmatig bijscholingscursussen waarvan we laatst een cursus communicatie hadden. Heel veel is inderdaad zo herkenbaar en je kunt hier zoveel leuke dingen mee doen. Ik zal hier binnenkort nog weleens een topic over plaatsen. :)

• judith

Hoi Mark

Ook wel interessant om als psychologisch leerproces voor anderen te dienen, waar een forum al niet goed voor is.

Ben benieuwd naar je topic.

:-) (ik vind smiley's wel prettig, geven zonder al te veel woorden toch een bepaalde emotie weer), ik ben niet allergisch voor emoties mits ze herkenbaar zijn en in goede banen te leiden zijn.

• angel

mark, schei nu eens uit met mensen afkraken die anders denken als jij, ik heb niet eens meer de zin om nog energie te steken in jou in mijn ogen negatieve reacties. bij deze is het dus de laatste keer dat ik op jou zal reageren, ik vind een beetje discussie best leuk, maar jij gaat te ver en beledigt mensen, bij deze, het gaat je goed.

• judith

Hoi Angel

We zijn een project voor Mark 1 en 2 en zijn collega is dat niet leuk :-), we lachen wat af.

:-) :-)

• Mark

Beste Angel en Judith en Goh, lees nu eens eerlijk je eigen reacties terug naar de persoon Mark. Ik geef je gewoon een koekje van eigen deeg terug. Niets meer en niets minder. (en jullie blijven nog toehappen ook, dat is het grappige :)) Nogmaals, reageer op inhoud en veroordeel niet de persoon daarachter. Ik geloof niet in het new-age sprookje van elkaar ‘aanvoelen’ achter een computerscherm. Daar ben ik echt te nuchter voor.Het ligt dus echt aan jezelf wat je hiermee doet. Ik reageer gewoon positief terug als men op een fatsoenlijke manier communiceert, maar reageert iemand op een onfatsoenlijke manier, dan spiegel ik dat netjes terug. Het zijn je eigen frustraties waarop jullie je momenteel aan het ergeren zijn.Op een open forum heeft ieder het recht zijn/haar kritische mening te geven, dus ik laat me niet door diezelfde meningsverschillen en een kritische kijk wegsturen. Ik bewonder soms de pogingen hiertoe, maar het blijft een ijdele gedachte. Ik heb overigens hierdoor genoeg echte binnenkantjes van de buitenkantjes zien scheiden. ( het zgn spirituele maskertje) Maar goed, ook dat ontkent natuurlijk degene die zelf dat maskertje draagt. Wat zullen de reacties vervolgens hierop zijn? ‘Je draagt zelf een masker of ik heb medelijden met je reactie? Of ik reageer niet meer op je? ’ Hoe voorspelbaar iedere keer. Maar zie het als leerproces, voor jullie, en voor de lezers van dit forum. Vriendelijke groet van Mark.

• Mark

Ik heb één interessante voor je: benoem voor jezelf vijf dingen bij een ander waaraan je een hekel aan hebt, en het zullen juist díe vijf dingen zijn die je bij jezelf als een tekortkoming herkent. Ontzettend interessant, en je herkent het misschien al een beetje terug bij de laatste reacties over zelfreflectie. :)

• judith

Hoi Mark

Sinds ik door heb dat je een spel speelt, is m'n ergernis verdwenen als sneeuw voor de zon :-)

Zolang er nog slachtoffers of vliegjes in het web reageren is er nog voer voor de spider, je hebt steeds gelijk, hartstikke leerzaam, beetje ziek maar zeker leerzaam ;-)

• judith

Nja! ontzettend interessant, veel plezier ermee!

• judith

Hoi spiderman Mark

Het je ook nog een topic over misbruik van psychologische en spirituele kennis op voorraad, lijkt me dat je daar een flink stuk over kunt schrijven, uitermate interessant.