bedoel uiteraard: Heb je i.p.v. Het je, anders krijgen we daar weer wat over.
groetjes
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsZoals ik al voorspelde, Goh je reageert zoals gewoonlijk zonder enige inhoud. Je benoemt de term fases maar licht het zoals gewoonlijk niet toe. Daarmee suggereer je overigens dat je boven de anders staat. (wie verwijst wie hoogmoedigheid overigens ") ) Nee, verder dan wat clowntjessmileys neerzetten kom je niet. Daaruit trok ik al eerder mijn conclusie dat je inhoudelijk niet intelligent overkomt. Je roept en wijst maar wat. Ook dat wijst niet bepaald op een emphatisch vermogen.
Judith, leuke vergelijking die je maakt van de spin en het web. Heb je nog niet door dat ik een statement maak? Je bevestigd iets heel interessants. ‘Overgevoeligheid’ en emotionele onevenwichtigheid zijn vaak synoniemen. Alleen klinkt eerstgenoemde vaak interessanter naar de buitenkant toe. Begrijp me niet verkeerd, emotionele onevenwichtigheid is niet perse als negatief woord bedoeld. Ieder mens kent emotionele onevenwichtigheden. Maar wat zijn kenmerken van een emotionele onevenwichtigheid? Een belangrijke is jezelf tot een slachtofferrol maken. De ontkenning inschieten en problemen of situaties binnen jezelf toewijzen aan de ander of de omgeving. Dus zie je jezelf als de spin die haar eigen web van het leven zelf weeft of zie je jezelf als slachtoffer binnen dit web des levens?
Nee hoor, ik maak zelf ook genoeg spelfoutjes. Proef opnieuw weer wat emoties tussen de reacties door. (niet doen hoor ) Lees mijn andere stukje maar over “the spider”.
Over spiritueel misbruik heb ik al zo vaak geschreven. Met name over de commercieële misstanden binnen de new-age industrie. Ook daarover kreeg ik nogal wat negatieve emotionele reacties van jullie kant terug. Maar het blijft spiritueel misbruik van het ergste soort te noemen wanneer men de zwakheden en ellende van de ander financieel uitbuit onder het mom ‘ van het geven van liefde en wijsheid.’
Leg je eigen karmische verantwoordelijkheden niet in de handen van een ander die meent het te kunnen overnemen of oplossen. Zeker als men er ook nog geld voor vraagt. Zo werken de universele wetten niet. We zijn onze eigen leraar en leerling tegerlijkertijd in dit leven. Kanker kun je niet genezen door positief te denken of het eten van gras. Kanker is karmisch bepaald en wordt binnen een leven weliswaar als negatief ervaart, maar boven zoiets als dit vergankelijke leven met zijn vergankelijke emoties heeft een ervaring die de ziel opdoet met zo'n ziekteproces een hele andere betekenis. Het is als een gruwel dit proces onrechtmatig te verstoren, dingen te beloven die men niet kan waarkomen en daar ook nog geld voor te ontvangen. Zie je het belangrijke punt, en begrijp je nu mijn weerstand tegen zo'n new-age industrie? Mededogen is niet iets oplossen voor de ander, maar het er zÃÂjn voor de ander. In voor en tegenspoed.
Hoi Goh
Denk jij dat het zin heeft nog op Mark te reageren? Of in discussie te treden, meer dan een smiley krijg ik er niet meer uit.
Dit festijn met ons Mark is al meer dan een jaar aan de gang, jij bent hier net een paar dagen maar wij zien met lede ogen aan dat er hele fijne mensen steeds afhaken omdat ze niet Mark-bestendig zijn en Mark is er trots op en gaat vrolijk verder met de massa (of wat er van over is) uitdagen voor diegene die de confrontatie aan wil gaan is dit een hele leuke uitdaging ik wens ze veel plezier, Mark heeft heel duidelijk aangegeven in een aantal laatste berichtjes dat hij met een psychologisch groeps-onderzoek bezig is waar Mark 1 volledig buiten staat en Mark 2 ongenaakbaar is, met zijn collega en dat vind ik heel spannend en boeiend voor hem, het aparte vind ik dat ik de enige schijn te zijn die dat gelezen heeft of ik ben de enige die dat niet kan waarderen??.
groetjes
Nou, Mark is weer aan zet!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?