Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2012 en Atlantis

• Nathalie

Hoi allemaal,

In hoeverre denken jullie dat er een verband is tussen 2012 en Atlantis en wat zijn jullie theorieën hierover?

Ik heb deze site ontdekt: http://proto.thinkquest.nl/~llb295/site/index.html en dat brengt mij op een of andere manier in verband met 2012.

Voornamelijk omdat ze suggereren dat vroeger (miljoenen jaren geleden) Antarctica subtropisch was en door verschillende natuurrampen en aardverschuivingen zijn de polen omgedraaid. Dit verwachten ze ook met 2012 (heb ik me laten vertellen).

Ik vind het erg interessant. Hoe denken jullie hierover?

Groetjes Nathalie

• Sanne

Ik zat net in ‘t bos en zag Venus en nog een planeet en sterren helder aan de lucht en zag het donkerder worden en zag de bomen donker afgetekend tegen de lucht en had ’r bij zo'n heel oud gevoel net of je jezelf op de rug kijkt dat je hier eerder bent geweest

• Nathalie

Hoi Sanne,

Dat is wel een apart gevoel, bedoel je een soort dejavu?

Ik begrijp alleen niet wat het verband met Atlantis en 2012 hiermee is?

Groetjes Nathalie

• Sanne

Nee, ook in eerder tijdvak geleefd

of het allemaal tegelijk beleef

gelijk die deja vu

• Mark

Hoi Nathalie, Atlantis heeft verschillende betekenissen en kent een wat mysterieuze achtergrond. Het verhaal over het eiland Atlantis komt uit het werk van Plato (het Gastmaal) en is het bekende verhaal over een eiland wat in de golven ten onder ging.De bewoners van dat eiland waren eerzuchtig,materialistisch en zelfs boosaardig genoemd.Ondanks de vele waarschuwingen ging het eiland met zijn zelfzuchtige bewoners ten onder in de golven. Men vermoedt dat Plato dit verhaal overgenomen heeft vanuit de toenmalige egyptische (Alexandrische) cultuur. In die tijd bestond er een levendige overlevering/overnames tussen de Alexandrische, Griekse en later de Romeinse cultuur.

Het verhaal is tijdloos te noemen en zeer zeker herkenbaar binnen onze tijd. Ook wij staan aan de grens van millieurampen zoals droogtes en overstromingen en vluchtelingen. Ook nu blijft de mens verblind door zijn eigen hebzucht en legt de waarschuwingen naast zich neer. Economie boven natuur,helaas.

Maar het verhaal houdt hier niet op. Er gaan verhalen dat Atlantis een continent was en dat het beschreven eiland een deel van het continent was. Men plaatst dit continent voor de nu bekende continenten van Noord-en Zuid-Amerika. Door de voortdurende geologische veranderingen op de Aarde lopen gebieden dan eens onder water en komen dan weer eens omhoog.Dit komt niet zozeer door een poolkanteling (wat nog nooit bewezen is) maar eerder door verschil in zonneactiviteit. De zon kent sinds 2000 een verhoogde activiteit en wordt mede genoemd als reden voor de huidige opwarming. Het verhaal luidt dat miljoenen jaren geleden er een ontwikkelde mensheid bestond wat floreerde opbloeide en uitstierf. Men noemde die mensheid het vierde wortelras. Ons bekende mensheid wordt het vijfde wortelras genoemd. (allen weer verdeeld in zeven keer zeven subrassen) De mensheid als geheel kent zeven wortelrassen en is daarna dermate geëvolueerd dat het geen mens meer genoemd mag worden.

Normaal gesproken zou dit verhaal in een mooie roman passen net zoals het verhaal van Plato mits er archeologisch nog steeds onopgeloste raadselen zijn. Er bestaan vele overeenkomsten tussen bouwwerken in Zuid-Amerika (Maya's) en de Egyptenaren.Dit terwijl er geen verkeer was tussen beide continenten.De afstanden waren te ver met de middelen die archeologen daar hebben opgegraven. In Bolivia heeft men bij een meer de oudste stad ter wereld gevonden. Ook hier zie je weer opmerkelijke overeenkomstigheden. De conclusie kan zijn dat er toch verkeer tussen de continenten heeft bestaan óf dat er in die toenmalige oudheid wel degelijke gebieden van land tussen de continenten bestond waardoor een overtocht tussen de continenten wél mogelijk was,nl Atlantis. De latere culturen brachten elk de invloeden mee die ze in het uitstervende continent aantroffen en die we in ons dagelijks bestaan nog steeds kunnen bewonderen in de prachtige bouwwerken die deze culturen ons achterlieten.Misschien straalt er nog een stukje cultuur van het nog oudere Atlantis in door.Onze verre verre voorouders. Wie weet.

• Sanne

Je leest ook wel eens dat er met gedachtekracht in schepen gereisd werd:

http://www.orde-der-verdraagzamen.nl/brochures/008%20-%20Heeft%20Atlantis%20bestaan.pdf .

Ik ben.

Ik zit te zijn.

Wat me opvalt is dat er een deken van vooronderstellingen om ons heen hangt.

Murw gebombardeerd met info… en waar gaat het nou eigenlijk over die info…

een herhaling van de herhaling van een of andere gebeurtenis die uitvergroot wordt.

En haast alleen ellende. Sensatie over ellende…een verslaving aan het consumeren

van de ellende van een ander.

En die energie wordt allemaal maar geabsorbeerd en geventileerd en bevestigd

en versterkt en ga eens na wat dat teweeg brengt in het heelal.

Als ik nu geniet van een hazelaarkatje, of van iets anders;

het behoeft niet eens benoemd te worden, juist niet zelfs, maar het te ondergaan en ervan te genieten. Een dag hoeft geen dinsdag of paasdag of weet ik veel te heten, maar gewoon rechtstreeks anoniem amorph ervaren, elke keer als een nieuwe ervaring.

Als nou in Atlantis (kreeg weer een deja vu dat ik dit eerder schreef hihi)

mensen (wat men goden of godmensen noemden van alles creeerden en de andere groep murw werd, vanwege het feit dat alles voor hen bedacht/gedacht werd,

dan zie ik hedentendage ook ongeveer zoiets.

Namelijk dat er een groepje ontwerpers, mediamakers en wat dies meer zij

van alles ontwikkelt (helaas vaak met een nare input ook (uiterst gewelddadige pc spellen enz) en de ‘gewone man’ er murw mee gebombardeerd wordt en zelf lusteloos van wordt omdat zijn eigen crea prikkel niet (meer) aangeboord wordt. Wat dacht je dan tav kinderen en hanggroepjongeren en het waarom, naast depersonificering/rationalisering, het gebrek aan aanwezigheid ouders en opvoeding van..?

Ik vind het vaak bij verstandelijk gehandicapten zo mooi

want die appeleren ons aan het met emotie en creativiteit werken en communiceren; gewoon heel ander level in feite.

Liefs, Sanne

• Mark

Inderdaad zijn verstandelijk gehandicapten mensen (ik heb overigens een hekel aan die term) een heerlijke doelgroep om mee te werken. Er hangt door hun ‘handicap’ een bepaalde kinderlijke onschuld om hun heen.

Verhalen en legendes als Atlantis hebben meestal dubbele betekenissen. Net zoals sprookjes en fabels dit ook kennen. Er zit dus een moraal achter een verhaal. Het verhaal van Atlantis is tijdloos omdat elk tijdvak er iets in herkent. Dat is het mooie van dit soort verhalen.

Een mens kent een beeldende manier van denken en een rationele manier van denken. Het is jammer dat deze twee vormen zo vaak tegenover elkaar staan omdat ratio nooit datgene kan verklaren zonder eerst de intuïtie van het beeldende denken te kennen. Het een loopt achter het ander aan, corrigeert het of bevestigd het. Onze bewustzijnshorizon verbreidt zich voortdurend. (onze evolutionaire geschiedenis bevestigd dit)

Zoekt men de letterlijke bewijzen voor het bestaan van godsmensen (zoals bv het pantheon van goden uit de religies) dan zal men deze nooit vinden. Begrijpt men de achterliggende betekenissen over deze godsmensen (die eigenlijk over ons als mensen gaat) dan vind men een sleutel tot die gebieden die wij rationeel niet kunnen bewijzen maar wat het beeldende denken altijd aanvoelt. Dat maakt dat het de menselijke evolutiestroom altijd in beweging is net zoals al het omringende. :)

• Sanne

O, maar denk jij bv dat die ‘halftransparante’ ‘mensen’ dan eerder verzinsels waren,

of houd je toch een deurtje open van dat het mogelijk zou kunnen zijn?

;) Sanne

• Libra

Hallo allemaal, even checken of ie het doet ;O)

• Sanne

Ja, jij doet het :)

;) Sanne