Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2012 en Atlantis

• Elza

'een kinderlijke jaloezie omtrent mijn schrijven en de inhoud hiervan'

'Tuurlijk joh, welterusten.

Heb ik toch nog een keer hartelijk om je kunnen lachen.

• Mark

Nog even stoten Elza? Het blijft grappig te lezen hoe men zichzelf momenteel blijft verlagen.Echt vrouw onwaardig hoor. De spiritualiteitsbeleving laat zich hiermee van verre zien. Als je je eigen fatsoen hervonden hebt discusseer dan eens op het inhoudelijke inplaats mijn fictief internetpersoonlijkheidje voortdurend af te kraken.Of heb je geen inhoud te melden? Tot nu toe heb ik er weinig van gelezen. Zo als je nu tekeer gaat klinkt het nogal kinderachtig. Zoals ik al eerder vermelde, laat elkaar in waarde want anders is discusseren over liefde en spiritualiteit nogal ondubbelzinnig.Vind je niet?

• Elza

Mark, Mark, wat is dat toch met jou? Als je je eigen stukjes van de afgelopen maanden eens terug zou lezen, dan zie je zelf toch wel de dalende lijn in je reacties? Je hebt gelijk, er zit geen spetter liefde en spiritualiteit in, het is verstandelijke kennis, meer niet (en of die klopt, weet ik niet). Er gaat niets van jouw hart naar een ander uit. Elke vorm van inlevingsvermogen naar de ervaring van een ander ontbreekt. Er zijn je de afgelopen maanden tal van handvatten aangereikt om, in ieder geval op basis van deze stukjes, zelf eens naar binnen te kijken. Je schopt ze allemaal weg: het ligt niet aan jou, het ligt aan de ander. Natuurlijk zijn de reacties van jouw dierbaren belangrijker voor je dan de reacties van volkomen vreemden. Maar vind je het niet opvallend dat de reacties van die vreemden wel allemaal eensluidend zijn? Zou het dan alleen maar aan ons liggen?

Waarschijnlijk zie jij een forum alleen maar als uitwisseling van feitelijke kennis, maar juist dat heeft niets met liefde en spritualiteit te maken. Om op een hoger plan te komen, zouden de ervaringen van ander verrijkend kunnen werken. Het gaat om een nieuwe kijk op dingen. Het gaat om een gesprek, niet om een monoloog. Geef ik momenteel geen inhoud, best mogelijk, daar heb ik ook op deze wijze geen zin meer in. In jouw ogen heb ik wellicht helemaal niet inhoudelijk bijdragen, ook best mogelijk, maar dat oordeel ligt niet alleen bij jou. Naar mijn idee gaat een forum verder dan slechts een feitelijke bijdrage, zeker na verloop van tijd als mensen elkaar een beetje ‘leren kennen’. Als je nu voor de tweede keer de term ‘kinderachtig’ gaat gebruiken, zegt dit toch meer over jou dan over mij. Als jij vindt dat ik je internetpersoonlijkheid ‘afkraak’, heb je zelf dan niet de aanzet daartoe gegeven: zo je zaait, zul je oogsten. Jij zaait geen liefde en spiritualiteit, waarom verwacht je dan wel dit terug te krijgen?

• Mark

Elza,Elza, opnieuw weer zo'n reactie waarmee je verwijst naar de persoon Mark. En ik lees opnieuw geen echte inhoud. Het is opnieuw verwijzen en verwijten naar de ander. Ik heb het al zo vaak verwoord: Mark is iemand die stukjes schrijft, daarin een hobby ziet en het leuk vind om er over te evalueren.Ik schrijf niet om zieltjes te winnen of om ze te consumeren. Ik schrijf over wat ik lees en bestudeer. En ik plaats mijzelf niet in hokjes en/of geloofsovertuigingen.That's it. Is het zo moeilijk om dat te accepteren? Ik dwing niemand om te reageren op mijn stukjes. Nogmaals, Mark is een internetpersoonlijkheid, niets meer en niets minder. Het is dus echt zinloos een internetnaampje als Mark te analyseren en daaraan een persoonlijkheid te koppelen.Dit heb ik al zo vaak op dit forum geschreven.

Als jij en anderen verschillende redenen zoeken om te communiceren op dit forum dan moet dat toch kunnen? Stel je hebt een spiritueel ingestelde huisvrouw die weinig opheeft met diepgaande esoterische kennis maar het leuk vindt te communiceren over het maken van bv engelenkaartjes.Zo iemand is toch gewoon welkom op dit forum? En stel dat zo'n iemand als ik daar een discussie over begint en die ander toont geen behoefte of interesse. Dan is die persoon toch niet verplicht te reageren? En ik laat zo iemand uiteindelijk heus wel met rust hoor.:)

Mijn ervaring is dat als ik binnen bepaalde overeenkomstige denkbeelden reageer men in het algemeen positief reageerd.Ga ik een andere richting uit dan merk ik vaak tegengestelde reacties. Mijn studies hebben mij tot de overtuiging gebracht dat de 2012 voorspellingen opmerkelijk veel overeenkomsten vertonen met de joods/christelijke leringen en dat veel verwijzingen over die Maya-cultuur veelal van daaruit afkomstig zijn. Ik heb een rotsvast geloof in het reïncarnatie-model maar binnen deze geloofsopvatting bekijk ik het zogenoemde ‘herinnneren’ van vorige levens weer vanuit een andere zienswijze. Zo is voor de een de term ‘niets’ een ontkenning en soms een belediging maar vanuit mijn zienswijze is de term ‘niets’ een volheid (een pleroma) het goddelijke.Daar vanwaaruit alles is ontstaan.Daarmee zijn wij juist illusionair, vergankelijk of mayavistisch.

Ik heb geen behoefte om elkaar op een manier te benaderen zoals we dat momenteel aan het doen zijn.Evenmin wil ik dit doorzetten met de andere deelnemers. Het roept alleen maar negativiteit op en is volkomen zinloos te noemen. Het leidt tot niets. Laten we elkaar gewoon accepteren wie we zijn en elkaars soms verschillende denkbeelden respecteren.Oké?