Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2012 en Atlantis

• judith

Hoi Elza

Dat van die Kelten was uit een van de mijne :-), dat de eerste Kelten of oude Ieren nazaten waren van Atlanteanen dat kan volgens Mark niet want daar is geen wetenschappelijk bewijs voor, ok…..! het wordt flauw!

groetjes

• Elza

Met jou kan ik praten…

• Mark

Ik vind de reacties best opmerkelijk en typerend. Helaas wordt er weer niet goed gelezen. Ik discusseer niet om iets te bewijzen maar ik discusseer gewoon op inhoud. De bewering dat de Kelten afstammelingen zijn van Atlantis is niet aantoonbaar te maken en dus mijnsinziens een verzinsel.Bewijs het tegenovergestelde maar. Ik heb idem het 2012 gebeuren van zijn verschillende kanten proberen weer te geven. Waarom voelen mensen zich dan zo aangevallen? Omdat er een hoop onzin over verkondigd wordt? Ieder weldenkend mens weet dat. Zoek de waarheid niet zo krampachtig buiten jezelf maar juist ín jezelf. Jullie houden je veel te veel vast op wat anderen je aanreiken. Leer voor jezelf te denken want daar ligt de kern van de ware spiritualiteit. Geloof niet in de sprookjes die anderen je aanreiken. (en daarmee vaak de portemonnee van dit soort van slachtoffers proberen te plunderen)

Spiritualiteit is wat je jezelf eigen maakt, het ligt in de ervaring van alledag.Ware spiritualiteit is niet iets wat je wordt aangereikt. Mensen zijn tegenwoordig zo gemakzuchtig en lui. Ze trekken hun portemonneetje, doen een cursusje reiki, praten interessant over hun vorige leventjes en denken aan de top van een wereld te staan waarvan ze de werkelijke kern niet durven en kunnen zien. Dat is geen spiritualiteit maar zweven op een eigen gemaakte fantasie. Het is een ontkenning en de ogen sluiten voor een waarheid die daarbuiten ligt. Het is een boodschap die ik al zo vaak heb verkondig in mijn stukjes. Wordt je er boos of onpasselijk van vraag jezelf dan eens af waarom je dit voelt. Het zijn interessante vragen met vaak nog interessantere antwoorden. Het spirituele pad is een moeilijke maar o zo mooie tocht. Het is de spirituele zelfzucht wat de mens doet vluchten binnen een eigengemaakte (veilige) fantasie maar in werkelijkheid de mens ophoudt en afleidt van het ware pad wat hij/zij moet volgen. Ik denk dat hierin mijn statement ligt. :)

• judith

Hoi Mark

Ik ben het helemaal met je eens, ik hoop dat je eigen woorden ook op jezelf van toepassing zijn.

groetjes

• Mark

Nee Judith, je ontloopt opnieuw het inhoudelijke door te wijzen en te oordelen. (refererend aan je stukje van 23-4) Schuif het nu niet eens van je af maar sta eens open voor een eerlijke zelfreflectie. Dat mis ik in jouw reacties en van sommige anderen. Geloof me, de dingen die je irriteert aan de ander zijn vaak de zwakke punten van jezelf. Daar bestaat genoeg psychologische literatuur over. Hoogst interessant en leerzaam.Is het nu zo moeilijk eens open te staan voor andere denkbeelden buiten het aangeleerde bekende en veilige? 2012 heeft verschillende invalshoeken en herkenningspunten.Het herinneren van een vorig leven uit een geschreven verhaal door Plato kent ook meerdere invalshoeken en herkenningspunten. Ik noemde al de rol die de archetypen spelen binnen het onderbewustzijn van mensen. Daar kan heel goed een verklaring in schuilen die jij interpreteert als het herinneren van een vorig leven in het Atlantisverhaal. Het kan toch?

Er is niets mis mee daarover op een open forum te discusseren. Idem een kritische beschouwing naar de inmiddels 2012-hype in stand gehouden door een goed lopende new-age industrie. Maak het wat breder en groter en schuw niet de gevoelige onderwerpen hieromtrent. Je zult zien dat er dan veel meer inhoud komt op het forum. Mensen die de materie wat kritischer bezien krijgen hierdoor veel meer ruimte dan de gewoonlijke traktatie van een smiley met een vriendelijk maar ontwijkend onderschrift. (Dat laatste bedoel ik in zijn algemeenheid hoor. :) ) Maar check het eens rustig na en je zult zien wat ik bedoel.

• Sanne

Was wel grappig; ik was gisteren bij een engelenavond;

over arche, aartsengelen arche of arch-angels archaïsche engelen, afgebeeld/verbeeld met attributen,

maar dat is maar een soort herkenbaarheid voor het bewustzijn,

maar los daarvan in feite puur als een bepaalde kleur te kunnen ervaren.

Ook wel grappig dat die les gaf, het gevoel heeft idd naar een nieuwe aarde te gaan,

ik heb al eens een uittreding en een schijnontwaken gehad, waarin ik alvast beleefe hoe dat zou zijn en dat is wel een aparte ervaring.

Dingen worden meer doorzichtig, het licht is heel apart, komt van meer kanten,

je kunt door muren heen zien.

• Sanne

Mark: <irriteert aan de ander zijn vaak de zwakke punten van jezelf.>>

<gemakzuchtig en lui….

….Het is de spirituele zelfzucht wat de mens doet vluchten binnen een eigengemaakte (veilige) fantasie maar in werkelijkheid de mens ophoudt en afleidt van het ware pad wat hij/zij moet volgen. Ik denk dat hierin mijn statement ligt. ….>>

Sanne: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2079&i=8685&t=8638

Off topic: Iets anders trouwens nog; ik lees het woord ‘zelfzucht’ zó vaak terug in al je berichtjes,

ik zou zeggen, doe daar iets mee; iets creatiefs of zo.

Mijn 2¢. maar

Ja, daar kom je heel vaak mee, met dat woord …zucht, wellicht in tien of meer berichtjes.

Over irriteren gesproken, wat irriteert je zo, wat zegt het over jezelf dat je dat maar blijft herhalen?

Sanne:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2079&i=8671&t=8665

Mmm, interessant, ook voor anderen (incl mezelf natuurlijk ook),

als je bij ‘zoeken’ op auteur iemands berichten terugleest, van nu en maanden, jaren terug,

kijk dan eens naar het volgende:

Als je leest, zie je dan een progressie in iemands schrijfsels, een ontwikkeling,

of fluctueert het,

of gaat het juist naar neerwaarts,

of blijft die persoon in een kringetje draaien.

In geval 1 is het mooi,

in geval 2, als het fluctueren niet te heftig is en er wellicht een progressie in zit, is het ook mooi,

in geval 3 en/ of 4 zou ik daar naar gaan kijken waar dat precies zit

en er aan gaan werken.

• judith

Hoi Mark

Alleen de toon al die je aanslaat daar blijkt uit dat je je meer aan mij irriteert dan ik aan jou.

Ik heb je stukje niet verder afgelezen en lees ook verder niets meer van jou, lijkt me voorlopig even het beste.

groetjes

• Elza

Heb jij wel eens bedacht hoe vaak je de kreet ‘geloof me’ gebruikt? Waarom zou een ander jou ineens moeten geloven?

Mark, je zult het ongetwijfeld niet rot bedoelen, maar door de kleuring van je teksten kom je vaak uitermate rot over.

Je zegt dat je graag schrijft; goed, prachtige hobby. In jouw geval zou ik je aanraden eens een cursus schrijven te gaan doen. Dan leer je de opbouw van een tekst met een duidelijke kop en staart. Je leert consistent schrijven, iets wat ik vaak bij je mis. Je leert je te concentreren op hetgeen je aan de lezer wilt overbrengen, nu raken je stukjes vaak kant noch wal; je schiet van het ene onderwerp net zo makkelijk over op het andere, zonder dat de kern duidelijk wordt. Menigmaal heb ik je bijdragen laten gaan, omdat ik simpelweg niet begreep wat je nu eigenlijk wilde zeggen. Het scherm was dan een woordenbrij.

Ik heb het idee dat je schrijft door achter het toetsenbord te gaan zitten en het luik van je linkerhersenhelft open te zetten: achter elkaar spuug je zinnen uit zonder een moment na te gaan of je gedachten aansluiten bij hetgeen wat op dat moment speelt. Je hebt veel informatie en wil dat kwijt, linksom of rechtsom.

Door alles met een betweterigheid te poneren alsof jij de waarheid in pacht hebt, terwijl je beweert die niet te hebben (natuurlijk niet), werken je bijdragen afstotend en eigenlijk is dat zonde. Je beweert dat anderen de discussie blokkeren, maar het is jouw stijl van schrijven dat dat doet. Wellicht meen je het zo niet, maar dat is dan wel de (grote) discrepantie tussen je uitingen en je overdenkingen.

Ook ik heb er momenteel genoeg van.

Elza

• Mark

Tja, we hebben deze discussie al eerder gevoerd. Toen had je er ook

genoeg van en veroorzaakte ik bij de ander “negatieve trillingen” (wat dit ook wezen mag)

Ik erger me overigens niet hoor. Die toon (of trilling? :) ) die jullie zgn uit mijn teksten halen is toch echt ontsproten uit je eigen fantasie. Laat elkaar toch een beetje in waarde. Wat jullie nu opschrijven heeft weinig meer te maken met spiritualiteitsbeleving. Iemand uitschelden voor betweter. Tja…Ik beproef eerder een kinderlijke jaloezie omtrent mijn schrijven en de inhoud hiervan. Het is waardevoller en beleefder voor de inhoud te gaan dan de schrijver met nare woorden van een forum proberen te jagen.

Ik blijf toch mijn bijdrage leveren en indien nodig mijn soms scherpe kritiek toelichten. Als je dit niet wilt lezen of erop wilt reageren is dat natuurlijk prima. Maar bedenk dat het bewust negeren van je medemens (ongeacht je ergens wel of niet mee eens bent) niet in de lijn van spiritualiteitsbeleving staat. Spiritualiteit wordt dan als een masker die naar eigen believen op en af wordt gezet.