Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2012 en Atlantis

• judith

Hoi Nathalie e.a.

Atlantis is een van mijn favoriete onderwerpen :-) (ja nog steeds, enne… Sanne, 'k ben er nog niet murw van :-), interessante site trouwens van de Orde der Verdraagzamen).

Je hoort ook vaak het gezegde dat Atlantis zal herrijzen!

Heb je enig idee hoe dat bedoeld wordt en voel je daar misschien iets bij?

En heeft het iets met 2012 te maken?

Als je in het begin van dit forum wilt lezen staan daar ook aardig wat stukje geschreven over Atlantis, misschien wel leuk om te lezen.

Liefs Judith ;-)

• Nathalie

Hoi Judith,

Ik heb gehoord dat er delen van Europa onderwater gaan lopen (waaronder NL).

Misschien gebeurd er wel iets met de polen, dat die veranderen, waardoor Antarctica onder het ijs vandaan komt en Atlantis misschien weer letterlijk en figuurlijk boven water komt.

Ik heb namelijk ook ergens gelezen dat Antarctica “vroeger” subtropisch was. Dus wie weet!

Ik ga alvast een ticket boeken!

Groetjes Nathalie

• judith

Hoi Nathalie

Waar komt jou grote interesse juist in Atlantis (of all oude beschavingen) vandaan?

Misschien komen er wel grote aardbevingen en gaan grote delen van Europa en Amerika ten onder net als met Atlantis destijds en wordt oud Atlantis uit de Atlantische oceaan weer naar boven geduwd en als de poolkappen blijven smelten dan blijkt antartica het bovenste deel van Atlantis te zijn, hartstikke spannend :-).

<< Ik ga alvast een ticket boeken! >> :-)

Mag ik mee?? Moeten we wel voor de overstromingen of aardscheuringen gaan anders missen we het mooie entree op herrezen Atlantis :-)

Zover ik heb begrepen is de herrijzenis van Atlantis al gaande, in deze tijd zijn er heel veel oud Atlantianen gereincarneerd voornamelijk omdat deze tijd zoveel lijkt op de tijd dat het laatste deel van Atlantis ten onder ging om als Lichtwerkers en medewerkers mee te helpen de Nieuwe Tijd (Aquarius) in te luiden en om restanten Karma die nog in de mensenzielen aanwezig zijn, en nog niet helemaal uitgewerkt zijn juist nu op te kunnen lossen en een draai hoger mogen gaan op de spiraal van evolutie wat destijds in Atlantis is misgegaan.

De mensen die nu leven en weten dat ze ten tijde van Atlantis ook hebben geleefd (er zijn er ook heel veel die zich daar niet van bewust zijn maar voor hen geldt hetzelfde) dat zijn degene die Atlantis laten herrijzen.

Vind je dit vergezocht?, ik vindt het heel aannemelijk.

Het kantelen van de polen kan altijd gebeuren, dat zal me een klap geven.

De overstromingen zijn ook al aan de gang maar nu nog wel ver van ons bed, heb geen idee wat er komen gaat, misschien valt het ook wel mee allemaal.

Liefs Judith

• Elza

Hoi Judith,

Hoe kan iemand weten dat'ie in de tijd van Atlantis heeft geleefd? Heeft dat volk toentertijd specifieke persoonlijkheidskenmerken opgebouwd, of dragen ze een specifieke aura met zich mee, of is er iets anders dat hen ‘herkenbaar’ maakt?

Gegroet,

Elza

• judith

Hoi Elza

Het kan best zijn dat je er niets mee hebt en dat je het grote onzin vindt maar veel mensen (incl. mijzelf) hebben herinneringen en beelden, heldere dromen en indrukken

of weten gewoon bepaalde zaken uit Atlantis.

En hoe kun je nu zeker weten of dat Atlantis was? Geen idee, je weet 't gewoon, je voelt het, het continent was groot en had ook andere namen en verschillende volkeren, je zou ook kunnen zeggen dat men dat uit de Akasha opgepikt heeft maar dat maakt mij niet zoveel uit want dan is het ook waar, er is geen wetenschappelijk bewijs voor maar er zijn voor zoveel zaken geen wetenschappelijk bewijs, voor mij is het een kwestie van voor jezelf uitmaken wat goed en waar voelt en wat niet, ik ben er voor mijzelf van overtuigd en niet vanuit romantische overwegingen want ik heb eerder herinneringen die niet zo mooi zijn en waar ik behoorlijk mee af heb moeten rekenen maar ook wel mooie beelden en gevoelens, ik kan het verder hier in het openbaar niet goed uitleggen omdat het voor mij best kostbaar is en je wordt hier zo met de grond gelijk gemaakt, vindt ik normaal niet erg maar niet hierover.

Misschien een dooddoender maar als je resoneert met de klank Atlantis of als het je niet meer loslaat en je gaat je ermee verbinden en in verdiepen dan komt er meestal vanzelf wel het een en ander los.

Voor mij is het meest overtuigende bewijs, als er op verschillende manieren informatie loskomt zonder dat je er vantevoren iets over weet, dat heb ik gelukkig meestal want anders zou je kunnen projecteren of fantaseren en dan vind ik het voormezelf geen bewijs meer (ok! ik speel Mark in de kaart :-)).

Bepaalde kenmerken? Ik weet niet van heel Atlantis de kenmerken, het continent was zeer uitgebreid ook nog over het vaste land en heeft heel lang bestaan in verschillende vormen met veel verschillende volkeren en culturen.

Ik denk dat je het ja of nee diep in jezelf moet zoeken, je weet van jezelf wel of je ten tijde van Atlantis hebt geleefd.

Nou ja, dit is altijd een riskant onderwerp omdat je nooit met concrete bewijzen kunt komen.

Liefs Judith

• Nathalie

Hoi Judith,

Ik weet eigenlijk niet meer zo goed waar mijn interesse precies vandaan komt. Volgensmij had ik er ooit wat over gehoord of gelezen en ben het toen op gaan zoeken op internet omdat het me erg interessant in de oren klonk (zoals zoveel spirituele zaken).

Heb er met iemand wel eens over gesproken en die had een interessante theorie.

Toen Atlantis ten onder ging, zijn er wel een aantal “goede” mensen over gebleven en die hebben toen weer bepaalde volkeren “opgericht” (of hoe je het noemt), zoals bijvoorbeeld de Maya's en de Egyptenaren.

Ik vind dit best wel logisch klinken, omdat deze culturen ook heel erg wijs en spiritueel waren/zijn.

Hoe en waarom Atlantis ten onder ging kan hier nu ook wel eens gebeuren. In principe gaan we dezelfde kant op. Veel mensen hier zijn alleen op zichzelf en rijkdom, materialisme, aanzien e.d. gericht waardoor de maatschappij op een gegeven moment ten onder gaat.

Wat ik heb gehoord is dus dat bepaalde delen van Europa onder water komen te staan, met uitzondering van de Ardennen. Londen komt aan zee te liggen en Canada wordt de graanschuur van de wereld.

Het zou me niks verbazen als dat uit zal komen.

Hopelijk heb ik dan een mooie finca in Spanje ofzo ;-)

Daar zou het goed toeven moeten zijn.

Ik heb mijn cursus Spaans al binnen ;-)

Ik zou zo eigenlijk niet weten of ik ooit op Atlantis heb geleefd. Het zou heel goed kunnen, maar ik heb hier geen (bewuste) herinneringen aan. Ook geen dromen of waarnemingen over gehad.

Wel heb ik een bepaalde interesse voor de Maya's. Ik weet echter niet zo heel veel van hun cultuur maar ik voel me op een of andere manier vertrouwd met de cultuur. Best gek want ik weet er bijna niks van en ben er nog nooit geweest (staat overigens wel op mijn verlanglijstje).

Ik hoor wel van steeds meer mensen dat ze ooit op Atlantis hebben gewoond, dus wat je zegt over dat er deze tijd heel veel geïncarneerd zijn, zou best wel eens kunnen.

Het klimaat wordt hier wel steeds gekker, dus er zijn duidelijk veranderingen aan de gang. Het wordt warmer, veel aardbevingen, overstromingen etc.

Ik ben benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen!

Groetjes Nathalie

• Elza

Hoi Judith,

Dank voor je uitleg. Ik heb geen idee of ik iets heb met Atlantis, in die zin dat een ‘verloren continent’ zoals het wordt genoemd mij fascineert. Momenteel ben ik na jaren opnieuw het boek ‘Het begin en einde van alles’ van Hancock aan het lezen en daarin komt uiteraard ook Atlantis aan de orde. Het gegeven dat ooit een zeer ontwikkelde beschaving ten onder is gegaan en wij nu aan het eind van de vijfde zon van de Maya's zitten, brengt toch de vraag naar voren, wat zal er op den duur van ons terechtkomen. Zet de tweedeling in de mensheid door en wint de sterkste c.q. meest primitieve?

Ik kan begrijpen dat je zeer persoonlijke ervaringen voor je houdt, temeer daar we in een maatschappij leven die niet bepaald zachtzinnig en inlevend/-voelend met anderen omgaat. Zelf weet ik weinig van vorige levens en voel ook geen behoefte deze nader te onderzoeken. De zaken die me wel ter ore kwamen de afgelopen jaren boden geen enkel aanknopingspunt om daar verder op in te gaan. Het is al moeilijk genoeg om het leven van alledag redelijk te doorstaan als je ver van materie afstaat. Nog steeds blijft voor mij de karakterontwikkeling in het hier en nu de motivatie om door te gaan, met alle mits en maren die daaraan verbonden zijn.

Heb je een aanrader als het gaat om het lezen over Atlantis?

Gegroet,

Elza

• Mark

De term aksha zou je ook heel goed binnen de term archetypen kunnen plaatsen.Laatste vloeit voort uit het eerste. Dat zijn voorstellingen vanuit ons onderbewustzijn. Ook termen als aartsengelen komen voort vanuit de archetypen. Het is een vorm van beeldend denken en het aanvoelen van beeldende gedachten verklaart het gevoel van mensen die denken te hebben geleefd in bv een continent als Atlantis.Dit is dus inderdaad iets anders dan het analistische denken waarbij men veelmeer beredeneerd en feiten zoekt. Dit wil overigens niet zeggen dat het beeldende denken daarom geen waarheid bevat want het onderbewustzijn ís een waarheid maar laat zich niet zomaar analistisch ontleden. Laten we wel wezen, ons onderbewustzijn is grotendeels nog een mysterie.

Poolkanteling is een term die je te pas en te onpas tegenkomt maar is nooit wetenschappelijk aangetoond. Ik geloof niet zo in die term. Wel dat door klimatische veranderingen (door atmosferische veranderingen en verhoogde zonneaktiviteit) gebieden overstromen en weer droog komen te liggen. Dat is wel aantoonbaar gemaakt. Er liggen genoeg oude beschavingen onder het water of onder het woestijnzand. Dat is wel bewezen en aangetoond. Er is nog genoeg te ontdekken.

Door de gigantische overbevolking zullen de klimaatsveranderingen een hoop onheil en armoede teweeg brengen. Maar ik verwacht niet dat bv nederland in één keer onder loopt. Dit gaat geleidelijk en dit zie je al bij bepaalde gebieden in de wereld. Hoe kleiner en lager een land hoe sneller dit proces gaat. Maar het bovenbeschreven scenario verwacht ik niet en als dit gebeurt zullen wij dit in dit leven niet meer meemaken. Verder is het gewoon genieten van het mooie warme zomerweer wat steeds vroeger begint. (Costa alla Hollanda :) )

• judith

Hoi Elza

Ik denk dat het onderzoek naar of zoeken in vorige levens niet voor iedereen van even groot belang is en dat maakt ook niet uit, ik denk ook dat wat nodig is dat dient zich wel aan.

Juist mijn karakter in dit leven gaf mij zoveel vragen van jongs af aan al dat het voor mij wel nodig was om terug te zoeken in vorige levens daar je wel een optelsom van vorige levens bent in het karakter van nu, niet alles is terug te halen uit de conditioneringen vanuit je jeugd maar dat loopt nog veel verder terug en dat geeft inzage in bepaalde vorige levens of in een bepaalde levenslijn in het begrijpen en daardoor oplossen van moeilijk te achterhalen problemen of karma waar je in dit leven tegenaanloopt.

Bij mij kwamen de meeste ingevingen of info over een paar vorige levens vanzelf en daardoor werd een hoop duidelijk en daar ben ik wel dankbaar voor.

Een aanrader over Atlantis?

Ik vond de “Sirius-connectie” van Murry Hope en “Legenden over Atlantis en Lemurie” (beiden uitg. Ankh Hermes) en “Atlantis en wereldkarma” van Pieter Barten (uitg. strengholt) wel een goed overzicht geven maar er zijn duizenden boeken over Atlantis (meerendeel in het Engels) uitgegeven.

Atlantis was een wereldbeschaving en na de grote val van Atlantis is er ook een grote val in de evolutie van de mens geweest en daardoor zijn er nu nog zoveel mensen die juist in deze tijd de kans krijgen om het z.g. “goed” te maken met zichzelf en uitstaand karma.

groetjes Judith

• judith

Hoi Nathalie

Atlantis spreekt zowieso wel bij veel mensen tot de verbeelding er gaan net zoveel waarheden als fantasy verhalen te ronde.

Na de val van Atlantis zijn er vooral veel Priesters uitgewaaierd over delen van de wereld omdat de priesters de catastrofes konden zien aankomen, konden zij ook mensen waarschuwen en zelf alvast plannen maken en vluchten, daar zaten niet alleen de goede maar ook de slechte bij en zij stichtte nieuwe kolonies waar later nieuwe beschavingen (??) uit ontstonden o.a. (de meest bekende) in Egypte en Mexico maar ook Ierland, spanje, alle landen rond de Atlantische Oceaan en verder, maar ook in India.

De meeste mensen die ten tijde van Atlantis hebben geleefd, hebben later ook weer in de Egyptische, Indiaase, vroeg Keltische of Maya-culturen geleefd en daar komt ook vaak de verbondenheid aan deze beschavingen vandaan, dat ligt opgeslagen in je eigen geheugen of onder- en bovenbewustzijn en vandaaruit krijgen ook de meeste spritueel ingestelde mensen hun herkenning omhoog omdat de meeste mensen in die tijden al op de een of andere manier geconfronteerd zijn geweest met de inwijdingsrite al dan niet op geslaagde wijze.

Eh… ik wil geen party-pooper zijn :D maar gaan de voorspelling over de nieuwe Sahara niet over Spanje? Het wordt daar nu al langzamerhand bloedheet, de spanjaarden trekken al massaal voor hun vakantie deze kant uit.

Bosbranden, watergebrek (net het tegenovergestelde) zijn maar een paar nare vooruitzichten.

Een mooie finca aan Amesfoort aan Zee?? :-), aqui en Hollanda, si? no?

Maar goed, we blijven wel optimistisch natuurlijk ;-)

Liefs Judith