Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2012 en Atlantis

• judith

Hoi Stef, Mark

Hoe zit dat dan met mij?? Ik heb met alle Profeten wel wat, ik ben dan wel Multi-Religieus oftewel Universeel-Religieus.

Ik heb zeker teveel boeken gelezen en dan ga je vanalles doorelkaar heen fantaseren :-).

Stef, ik heb ook het idee dat het met energieen en een informatiestroom te maken heeft, maar soms vormt zich toch een beeld, niet perse van Buddha of Jezus maar van vreemde Goden?? al dan niet uit de oudheid (denk ik als ik uitga van de energie die van het verschijnende beeld afkomt) en dan weet ik niet wie of wat ik zie want ik heb dat naar mijn idee niet eerder ergens gezien, dit gebeurt niet vaak maar soms spontaan weleens, ik denk dat het in zo'n geval toch ook gaat om de energie of om de boodschap die van de verschijning afkomt of meekomt.

Mark, ik ben blij dat ik niet door jou beoordeeld wordt want dan had ik in een tehuis opgenomen geworden, dan had ik psychisch niet zo goed voorgestaan :-).

Misschien heb ik mijn “fantasie” wel nodig om Geestelijk te groeien, anyway ik vaar er wel bij :-), ik ben heel sceptisch geweest tot ik er zelf last van ging krijgen (van mijn eigen scepsisme) en ik heb besloten om te laten komen wat er komt en m'n onderscheidingsvermogen te gebruiken en eruit te halen waar ik iets ten goede aan heb en heb maakt me niet meer uit of het wetenschappelijk verantwoord is.

Ik ga ook niet iedereen lastig vallen met mijn ervaringen alleen als het ter sprake komt of als ik denk dat ik iemand met de info van dienst kan zijn.

Liefs Jud.

• judith

Hoi Stef :-)

Dank je, vind ik fijn dat je dat zegt, want ik ben wel onzeker soms over het uitlaten over dit soort zaken :-)

XXX

• judith

Hoi Libra :-)

En maar wachten op een vervolg berichtje……. waar blijf je nou??

Ik ben ook een Libra, nou eh… misschien tot later ;-).

Laat je niet afschrikken door wat heen en weer gebakkelei hiero, stort je er gewoon tussen.

Liefs Judith

• Mark

Weet je dat we maar gedeeltelijk de taal en de symbolen van de Maya's kunnen ontcijferen en dat we een klein deel van deze oude cultuur begrijpen? De rest is hedendaagse interpretatie. De zgn. Mayakenners met hun zelfbedachte kalendersystemen en voorspellingen verdienen veel geld met wat ze zelf hebben bedacht. 2012. Verdiep je eens in de objectieve wetenschappelijke interpretatie van de archeologie hieromtrent en je leest een heel ander verhaal wat zeker zo interessant is. (in elke bibliotheek te vinden)

Fantasie moet men niet te snel als een verkeerd woord opvatten. Fantasie is een wonderlijk goed en totaal niet verkeerd. De mens doet voortdurend objectieve waarheden bijkleuren en bijschaven. (iedereen kent het spel dat tien mensen hetzelfde verhaal moet vertellen en dat het laatst vertelde verhaal anders is geworden dan de eerste versie) Hetzelfde herkennen we binnen het interpreteren van hedendaagse nieuwsberichten.

Soms geloven we onze zelfbedachte interpretaties erom heen en veranderen we de oorspronkelijke feiten. Dat bedoel ik met een waarheid boven jezelf plaatsen.(het mag ook in,buiten boven of onder hoor, het is maar een uitdrukking)

Soms kan het verhelderend zijn je te ontdoen van al deze interpretaties en terug te gaan naar de kern. Bekijk het verhaal van Atlantis eens. Het is geschreven als een verhaal door de filosoof Plato. Hoeveel mensen kennen het oorspronkelijke verhaal? Ik denk dat de meesten alleen de omringende bijverhalen kennen wat inmiddels behoorlijk afwijkt van het oorspronkelijke. Plato kende een dubbelzinnigheid binnen zijn verhalen. Een techniek die in die tijd gebruikelijk was. Een boodschap die over ons als mensen gaat verpakt binnen een verhaal. (twee verhalen ineen dus)

Er is dus niets mis te geloven in Atlantis want het is een tijdloos verhaal wat over ons als mensen gaat. Logisch dat mensen zich daarin herkennen. Ook hede ten dage herkennen we onze zelfzucht (kapitalisme) terug binnen de bewoners van dit mythische verhaal.Of we zoeken hoop en verlossing tussen onze eigen neergelegde ellende op deze wereld en gaan geloven in een eindtijd zoals voorspeld binnen de profetieën als Johannes, Nostradamus, of het meer recentelijke 2012. Probeer je eens te ontdoen van al deze mythevorming en je houdt het menselijke en het dagelijkse over. Het gaat er niet om of iets waar of iets onwaar is want deze verhalen komt voort vanuit een wonderlijke waarheid; wij als mensen.

• Mark

Ik heb het in een andere reactie al verwoord.Er is niets mis met een goede fantasie.Het is dus ook nooit als een verkeerd of denegerend woord bedoeld.

Ik herken dat teveel scepsis tot confrontatie in jezelf kan leiden. Toch is er niets mis met een gezonde dosis scepsis.Het punt is dat bepaalde zaken zich niet zo makkelijk laten ontleden maar toch een reële waarheid zijn. Een mens met zijn unieke zelfbewustzijn is immers een wonderlijk wezen te noemen. Bovendien leven we buiten het verklaarbare nog steeds binnen een hoop onverklaarbare zaken. Onze wereld blijft daardoor nog mysterieus genoeg. Daarom is een dosis scepsis helemaal niet ongezond want het houdt je op het juiste pad. Maar ik begrijp dat dit soms moeilijk kan zijn. Sommige dingen laten zich niet zo makkelijk verklaren en hierin schuilt het gevaar dat mensen dan zelf een verklaring maakt. (denk een aan het verhaal over de Sirenen met hun mooie maar dodelijk gezang waarmee ze iedere schipper naar zich toe lokte. Ook hierin schuilt een dubbele herkenbare betekenis)

• Sanne

<>

Nee, maar als spirituele ervaringen of anderszins als fantasie bekeken wordt,

of volgens sommigen als slechts neurologische processen in de hersenen,

dan kunnen toch een groep mensen zich niet serieus genomen voelen.

Daarbij komt dat jij, of bv wetenschappers het in feite ook niet letterlijk weten of hoe het nou precies zit.

Het nadeel vind ik ook dat er vaak een wij en zij ontstaat tussen sommige mensen en dat vind ik jammer.

Een zogezegd ‘believer’ en ‘skeppel’ kamp, (bijvoorbeeld bij Genverbrander.nl). Waarbij ze elkaar dus zo noemen hè.

Je ziet dat ook op andere sites terug.

• Sanne

Off topic: Iets anders trouwens nog; ik lees het woord ‘zelfzucht’ zó vaak terug in al je berichtjes,

ik zou zeggen, doe daar iets mee; iets creatiefs of zo.

Mijn 2¢. maar

;) Sanne

• Sanne

Mijn 2¢. is, dat veel waarheden naast elkaar bestaan, maar dat je ‘ziet’ waar je op afstemt, of kunt afstemmen, naar gelang je al aan geestelijk bezit verworven hebt.

Stoffelijk:Puur rationeel zie je een zak vlees met een diertje erin.

Tune je op iets anders in, zie je weer andere dingen, aura's of zo.

Ik heb het gevoel of dat Atlantis verhaal, of soortgelijk in de toekomst plaatsheeft;

of ik in de toekomst geleefd heb.

Daar plaats en tijd hele andere begrippen zijn, of elders niet als zodang bestaan, maar meer in de zin van (persoonlijke, of groeps)evolutie, treeedt er verwarring op.

Maar goed, voor mij bestaan de waarheden naast elkaar, door elkaar heen.

En vind het jammer als er teveel polariteit ontstaat tussen mensen met verschillende benaderingen.

….Ik heb konstant ook het gevoel dat je je ergens tegen verzet…

waarom doe je daar ook niet iets creatiefs mee of zo?

• Elza

Waarom krijg ik ineens de Kelten op mijn bordje? Daar heb ik het nimmer over gehad, daar heb ik ook niets mee.

Mijn voorbeeld van de Boeddha-beelden is nu net de kern: er is inderdaad in dit tijdvak een overvloed aan materiaal beschikbaar. Als we het hebben over Atlantis gaat het er om dat materiaal over die beschaving nièt meer voorhanden is. Als de wereld zoals wij die kennen op de één of andere wijze verandert, ik heb het niet over een eindtijd, is het maar de vraag of over een paar eeuwen nog iets van die Boeddha-beelden te vinden is.

Wetenschappers werken inderdaad via afgepaste kaders. Het zijn juist de controversiële wetenschappers die voor vooruitgang in de wereld zorgen. Door de dingen te ontdekken waar niet meteen iedereen zich in kan vinden.

Ik krijg steeds meer moeite met het feit dat jij alles wel heel gemakkelijk afdoet als fantasieën, omdat de zaken niet in je straatje passen. Beroepsdeformatie? Heb jij wel eens overwogen waar jouw geldingsdrang vandaan komt, het reageren om het reageren?

Gegroet,

Elza

• judith

Hoi Mark

Als ik mag vragen, heb jij een bepaalde waarheid of overtuiging voor jezelf?

Ik weet van mezelf dat mijn interpretaties MIJN interpretaties zijn en daarom zeg ik dat er ook altijd bij (tot vervelens toe) niet om iemand ergens van te overtuigen of dat ik het allemaal zo goed weet maar juist om aan te geven dat het mijn INTERPRETATIES zijn en dat daar dus fouten in kunnen zitten, juist vanwege het feit dat het interpretaties zijn, en mijn interpretaties zijn van hetgeen ik van bepaalde informatie heb kunnen maken naar mijn bewustzijn en zijn zeker niet perse de waarheid, ook niet voor mezelf, dus ik weet niet waar je mij/ons van probeert te overtuigen??

Jij bent vaak zo vol van je eigen interpretatie en woorden dat je je helemaal niet verdiept in wat iemand schrijft of zou kunnen bedoelen, je reageert maar een end weg.

Vind ik wel jammer, het zorgt steeds voor onnodige onenigheid en steeds over hetzelfde.

Niemand hoeft het hier met iemand eens te zijn maar een klein beetje respect is toch niet teveel gevraagd?

Ik ga er vanuit dat jij geen mystieke of bovennatuurlijk ervaringen hebt gehad anders zou je wel een klein beetje begrip op kunnen brengen want steeds als het op dit soort onderwerpen komt open je ponitifikaal de aanval.

Ik krijg zo'n beetje het idee van “wat de boer niet kent dat mot'tie niet” en dat laat je duidelijk merken.

groetjes Judith